شناسهٔ خبر: 40172871 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نمکی:

در دو فاز دفاع و حمله به سراغ بیماری کرونا رفتیم/تلاش برای شناسایی بیماران قبل از مراجعه به مرکز درمانی

وزیر بهداشت گفت: ما برای مبارزه با کرونا در دو فاز دفاع و حمله به سراغ بیماری رفته و به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر به برگزاری نشست مجازی سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد و گفت: پس از سالها این نشست به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد. ما در این نشست به صورت ویدئو کنفرانس شرکت کردیم و در بیانیه ای مطالبی را گفتیم و حمایت خخود را از سازمان جهانی بهداشت اعلام کردیم زیرا معتقدیم این سازمان می تواند حلقه وصلی میان کشورها باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه اخیرا شاهد تضعیف سازمان جهانی بهداشت بودیم، تصریح کرد: این تضعیف سازمان جهانی از سوی امریکایی ها اتفاق افتاد و ما این موضوع را محکوم کرده و از این سازمان حمایت کردیم. در خصوص مدیریت بیماری کرونا هم در شرایط سخت تحریم نکاتی را به عنوان یک دستاورد مهم و قابل اعتنا مطرح کردیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اقدامات ما در دو فاز بود فاز اول مقابله و آمادگی کامل کشور در دفاع از هجمه اولیه این بیماری بود که با تلاش همه کادر درمانی و همیاری مردم در این مسیر موفق شدیم. در فاز دوم به واسطه زیرساخت های موجود کشور و به واسطه تلاش بهورزان و همه دست اندرکاران با نام حمله به بیماری اقدامات مهمی را رقم زدیم.

نمکی خاطرنشان کرد: در این فاز ما به سراغ بیماری رفته و در مرحله اول 78 میلیون نفر را غربالگری کردیم و تلاش کردیم بیماران را قبل از مراجعه به مراکز درمانی شناسایی کنیم.

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانه‌اش در سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: در بخش دیگری از بیانیه خود به عدالت درمانی و بهداشتی ایران در برابر همه افراد اشاره کردیم و گفتیم برای ما فقیر و غنی و ایرانی و غیرایرانی تفاوتی نداشته و به همه افراد خدمات ارائه کرده ایم.

وی افزود: همچنین از سازمان جهانی بهداشت خواستیم تا به موضوع تحریم های ظالمانه ای که اخیرا رخ داده است ورود کرده و این موضوع را تا رفع تحریم ها پیگیری کنند.

وزیر بهداشت گفت: امسال سال حمایت از ماماها و کلیه پرسنل بهداشتی و درمانی و همه تیم معالجه گر بیماران کرونا ویروس است و باید از این عزیزان مراقبت شده و در همه ابعاد حواس‌مان به این بخش مهم از جامعه باشد.

نمکی گفت: گزارش ارائه شده یک گزارش سراسر موفقیت آمیز بود که نتیجه تلاش همه عزیزان و باعث سرافرازی همه ملت ایارن است.

برچسب‌ها:

نظر شما