شناسهٔ خبر: 40083757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به همت فناوران پارک علم و فناوری زنجان صورت گرفت

سنجش و آنالیز محلول‌های ضدعفونی کننده با پایه الکلی به‌وسیله دستگاه GC-MASS در زنجان

فناوران پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان موفق به سنجش و آنالیز محلول‌های ضدعفونی کننده با پایه الکلی به‌وسیله دستگاه GC-MASS شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دستگاه GC-Mass پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان یکی از جدیدترین و به روزترین دستگاه‌های موجود در کشور است و می‌تواند با دقت و حساسیت فوق العاده بالای خود یاری رسان حافظان سلامت جامعه باشد.

این پارک به‌عنوان یکی از پارک‌های فعال کشور در امر مسئله محور بودن، با تلاش برای ارائه راهکاری مناسب در شرایط پاندمی ویروس کرونا و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در کمک به حفظ سلامت جامعه و آنالیز مواد مصرفی، به‌ویژه محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح، با استفاده از متد‌های اختصاصی دستگاه کروماتوگرافی گازی- طیف سنجی جرمی GC-Mass، به شناسایی ناخالصی متانول در محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح اقدام کرده است.

متانول ماده‌ای سمی با قابلیت جذب بالا از طریق پوست و سیستم تنفسی بوده و آثار مخربی بر سلامت فرد دارد. از این رو، اندازه‌گیری احتمالی این ناخالصی در انواع محلول‌های ضدعفونی کننده موجود در بازار برای پایش سلامت جامعه، امری ضروری است. یکی از بهترین روش‌های شناسایی اجزای موجود در یک ترکیب، استفاده از دستگاه کروماتوگرافی گازی- طیف سنجی جرمی (GC-Mass) می‌باشد.

نظر شما