شناسهٔ خبر: 40033367 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

ترامپ در ایالت‌های کلیدی در حال واگذار کردن میدان به بایدن است/کمپین جمهوری‌خواهان برای شکست ترامپ در انتخابات

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس‌جمهور آمریکا جایگاه خود را بیشتر در ایالت‌های کلیدی نسبت به ایالت‌های یک‌پارچه دموکرات یا جمهوری‌خواه، از دست داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا،رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیش‌رو بی‌سروصدا در حال انجام است و بیشتر اخبار برای « دونالد ترامپ » خوشایند نیست.
در حالی که توجه آمریکایی‌ها به همه‌گیری «کووید-19» معطوف شده، رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو بی‌سروصدا در حال انجام است و بیشتر اخبار برای « دونالد ترامپ » خوشایند نیست.
موسسه «بروکینگز» که یکی از قدیمی‌ترین اتاق فکرهای آمریکایی مستقر در واشنگتن است در گزارشی به تحلیل وضع موجود پرداخت و نوشت:  بعد از حرکتِ در اغلب موارد رو به بالا در ماه مارس، رضایت از عملکرد ترامپ در خصوص بحران کرونا به میزان ابتدای این بحران  بازگشته است. رضایت از نحوه عملکرد وی در خصوص اشتغال هم همین روند را طی کرده است.
رئیس‌جمهور آمریکا در نظرسنجی‌های ملی با اختلاف بیش از 5 درصد رقیب خود، «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را دنبال می‌کند. یک بررسی جدید نشان داد رئیس‌جمهور آمریکا جایگاه خود را بیشتر در ایالت‌های کلیدی ( ایالتی که هیچ‌کدام از دو حزب اصلی و نامزدهای آنان پشتیبانی قاطع در آن ندارد) نسبت به ایالت‌های یک‌پارچه دموکرات یا جمهوری‌خواه، از دست داده است.
بنابراین جای تعجب نیست که جو بایدن در 5 ایالت از 6 ایالت محل رقابت اصلی شامل پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، فلوریدا و آریزونا پیشتاز است و در کارولینای شمالی هم پابه‌پای ترامپ پیش می‌رود. به علاوه این که در ایالت‌های اوهایو، آیووا و جورجیا که ترامپ باید با فاصله از رقیبش جلو باشد، رقابت تنگاتنگ است.
همانطور که انتخابات سال 2016 نشان داد، همه اینها ممکن است تغییر کنند. سوال این است که آیا رئیس‌جمهور ترامپ طوری میدان را در میان عناصر اصلی ائتلافش از دست خواهد داد که بازپس گرفتن آن برایش دشوار باشد؟

 بسیار بعید است بار دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شوم
 سناتور ایالت ورمانت گفت که «بعید است» بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد شود. وی افزود که در دورهای بعدی، شخص دیگری پرچم سیاست پیشرو را در دست می‌گیرد.
  خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمانت، شامگاه گذشته -‌دوشنبه- گفت که «بعید است» بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد شود.
وی در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست گفت که احتمال بسیار اندکی وجود دارد که برای بار سوم خود را در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ایالات متحده نامزد کند.
این سناتور 78 ساله افزود: «بسیار بسیار بعید است که بار دیگر خود را نامزد انتخابات کنم.» وی افزود که در دورهای بعدی، شخص دیگری پرچم سیاست پیشرو را در دست می‌گیرد.
  
طعنه بایدن به ترامپ درباره تست روزانه کرونا در کاخ سفید
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن طعنه زدن به دونالد ترامپ بابت اجباری شدن تست روزانه کرونا در کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهور در حل بحران کرونا شکست خورده است.
 جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399) در ادامه انتقادهایش از عملکرد سیاست داخلی و خارجی دونالد ترامپ و دولتش، به عملکرد او در مقابله با ویروس کرونا تاخته است.
بایدن در جدیدترین پیام‌های توئیتری خود به دستور تازه کاخ سفید به کارکنان این نهاد دولتی برای دادن تست روزانه ابتلا به کرونا اشاره و باز هم از کمبود انجام تست ابتلا به این ویروس در آمریکا گلایه کرده است.
معاون هشت ساله ریاست جمهوری آمریکا در دولت «باراک اوباما» نوشت: «به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ و تیمش متوجه هستند که گرفتن تست (ابتلا به کرونا) چقدر برای ایمنی خودشان حیاتی است. خوب چرا آنها اصرار دارند که این کار برای مردم آمریکا اقدامی غیر ضروری است؟»
اظهارات بایدن در حالی مطرح شده که کاخ سفید به دلیل نگرانی درباره احتمال ابتلای رئیس‌جمهور و معاون او به کرونا دستور داد همه افرادی که وارد دفاتر اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شوند، از ماسک استفاده کنند.
طبق دستور کاخ سفید، مقام‌هایی که در نزدیکی رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور کار می‌کنند باید به طور روزانه تست کرونا بدهند.
جو بایدن نفر دوم دولت آمریکا در دولت اوباما در توئیتی دیگر اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور در حل بحران کرونا شکست خورده است.
وی نوشت: «دونالد ترامپ اصلا متوجه این نیست: ما به خاطر اینکه یک بحران سلامت عمومی داریم، یک بحران اقتصادی هم داریم و دلیل اینکه بحران سلامت عمومی داریم این است که او در اقدام (برای حل بحران کرونا) شکست خورد».
رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش از این هم ضمن هشدار به او درباره اولویت دادن اقتصاد بر سلامت عمومی اعلام کرد، احتمال مرگ تعداد بیشماری از آمریکایی‌ها بر اثر بحران کرونا وجود دارد.
طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 80 هزار و 682 نفر افزایش یافت.
همچنین با ابتلای 18 هزار و 90 نفر به کرونا ظرف 24 ساعت گذشته، مجموع مبتلایان به این ویروس در آمریکا به یک میلیون و 347 هزار و 881 نفر رسید (ج

کمپین مخفیانه جمهوری‌خواهان برای شکست ترامپ در انتخابات
یک رسانه آمریکایی از تشکیل کارزاری در حزب جمهوری خواه برای حمایت از رقیب دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر 2020 خبر داده است.
 «جو بایدن»، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چند روز پیش در مصاحبه‌ای در فضای مجازی گفت که با شمار زیادی از سیاستمداران جمهوری‌خواه درباره انتخابات صحبت کرده است.
به نوشته دیلی‌بیست، بایدن در بخش دیگری از سخنانش گفت که در حال حاضر بعضی از سیاستمداران جمهوری‌خواه جنبشی به نام «جمهوری‌خواهان طرفدار بایدن» تشکیل داده‌اند.
دیلی‌بیست نوشته این سخنان جو بایدن در آن زمان مورد توجه چندانی قرار نگرفت، اما تنها اندکی بعد مشخص شد که او در پشت پرده تلاش‌هایی را برای جلب حمایت جمهوری‌خواهان آغاز کرده است.
یک منبع ناشناس به این روزنامه گفت جنبش این گروه از جمهوری‌خواهان عملاً در حال تشکیل است. بایدن سال‌ها در مجلس سنا نماینده بوده و روابط خوبی با برخی از چهره‌های سرشناس جمهوری‌خواه دارد.

زنی که خواهان کناره‌گیری بایدن از انتخابات شد
 تارا رید، زنی که جو بایدن، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به آزار جنسی در 27 سال پیش متهم کرده، خواهان آن شده که او عرصه رقابت را ترک کند.
تارا رید در مصاحبه‌ای از آقای بایدن خواسته تا “قدم پیش گذاشته و پاسخگو باشد.”
بایدن که در انتخابات نوامبر، رقیب ترامپ خواهد بود، اتهام‌های خانم رید را رد کرده است.
خانم رید که اکنون 56 ساله است، در سال‌های 1992 و 1993 زمانی که جو بایدن سناتور ایالت دلاور بود، در دفتر او کار می‌کرد.
 مگان کلی از خانم رید پرسید که آیا او خواهان کناره‌گیری آقای بایدن از عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری است؟
او جواب داد: “امیدوارم اما او چنین کاری نخواهد کرد.”
خانم رید پیشنهاد داده تا صحت ادعاهایش را با دروغ‌سنج بررسی کنند ولی آن را منوط به این کار کرده که آقای بایدن هم چنین کاری بکند.
خانم رید گفته است پس از آن که هواداران آقای بایدن، او را بدون سند و مدرک متهم کردند که مامور روسیه است، تهدید به مرگ شده است.
او گفته است هواداران آقای بایدن “چیزهای وحشتناکی در باره من و به من در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند.”
خانم رید گفت: “او خودش چنین چیزی نگفته، اما این کار ریاکارانه است که ستاد انتخابات او بگوید چنین کارهایی بی‌خطر بوده چون بی‌خطر نبوده است.”
“تمام حساب‌های شبکه‌های اجتماعی من هک شده و تمامی اطلاعات شخصی من در معرض دید همگان قرار گرفته.”

ترامپ:‌ کمک می‌کنم بایدن از آن زیر بیرون بیاید!

 رئیس جمهوری آمریکا گفت، به کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک می‌کند تا به تست‌های سریع کروناویروس دسترسی داشته باشد، اگر که کمپینش چنین درخواستی را مطرح کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری‌ آمریکا گفت: اگر کمپین انتخاباتی جو بایدن، کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری دموکرات‌ها از ما بخواهد که تست‌های سریع کروناویروس را ارائه کنیم و در اختیارشان بگذاریم، این کار را انجام می‌دهیم. این تست‌های سریع به او اجازه می‌دهد تا سفرهای ایالتی را از سر بگیرد. دوست دارم او از آن زیرزمین بیرون بیاید و بتواند حرف بزند!
ترامپ این مساله را مطرح کرده که حضور بایدن در میان مردم به انتخاب مجدد خودش کمک می‌کند و مدعی شده که کمپین بایدن نمی‌خواهد وی "از آن زیرزمینی که استودیوی ضبط کارهای تبلیغاتی‌اش است"، بیرون بیاید.
بایدن در پی شیوع ویروس کرونا به سوی کمپین دیجیتال روی آورده و از مارس سال جاری میلادی در زیر زمین مشغول کمپین و کارزار تبلیغات انتخاباتی‌اش است.


نظر شما