شناسهٔ خبر: 40027179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون وزیر کار مطرح کرد:

ساماندهی مهارت آموزی برای بهبود کارآفرینی در قزوین/ باید سند مهارت استان قزوین تدوین شود

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سند مهارت استان قزوین باید با توجه به اسناد بالادستی و استانی تهیه شود تا گام‌های بلندی برای اشتغالزایی و رفع تهدیدهای شغلی استان در سال‌های آینده برداشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اوسط هاشمی روز سه‌شنبه در دیدار با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: تنظیم سند مهارت از جمله وظایف استان است که باید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی با توجه به اسناد بالادستی و آمایش سرزمین و...تهیه و تدوین شود.

این مسئول گفت: در این سند مشخص خواهد شد که استان طی سال‌های آینده با چه شوک‌ها و لرزه‌هایی مواجه خواهد شد و راهکارهای صیانت از اشتغال نیز در این سند دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تهیه این سند می‌تواند پایه گذار یک حرکت نو در استان باشد، اضافه کرد: توسعه مهارت آموزی از اهمیت بسیار زیادی در نگاه برنامه‌ای برخوردار است و اشتغال بر پایه بی‌مهارتی به هیچ وجه موفق نخواهد بود.

هاشمی افزود: این نگاه در سند مهارت هر استان می‌تواند طبق اقتضائات و آینده آن استان تهیه شود تا جوانان جویای کار، آینده خود را صرفا در شغل دولتی جست و جو نکنند.

وی اضافه کرد: ما از استان‌ها درخواست داریم که شورای مهارت را به صورت منظم و مستمر برگزار کنند تا گام‌های عملیاتی برای افزایش اشتغالزایی و رفع تمرکز شغلی از ادارات دولتی برداشته شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در سطح کشور حدود ۶۰۰ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای و پنج هزار و ۷۰۰ کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف داریم که پنج یا ۶ هزار مربی باسابقه در آنها فعالیت دارند و می‌توانند گرهی از مشکل امروز جامعه را حل کنند.

نظر شما