شناسهٔ خبر: 67939773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بسیج سازندگی اصفهان آب شرب پایدار ۱۰۰ روستا را تامین کرد

اصفهان_ایرنا_رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: بسیج سازندگی استان اصفهان آب شرب پایدار بیش از ۱۰۰ روستا در شهرستان‌های نایین و فریدن و فریدون شهر را تامین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسن عجمی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، افزود: یکی از برنامه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی استان تأمین آب شرب پایدار در سه شهرستان است که قرارداد اولیه تأمین آب شرب آن برای ۶۵ روستا در نظر گرفته شده بود اما به ۱۰۰ روستا آبرسانی شد.

وی یادآورشد: پیش از این آب مورد نیاز این روستاها از طریق چاه و چشمه تامین می شد اما خشکسالی‌های اخیر ما را بیشتر به سمت تأمین آب شرب پایدار سوق داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: آب شرب ۴۰ روستای شهرستان نایین که قرار بود در بهمن ماه آینده افتتاح پروژه شود هفته آینده بهره برداری می‌شود. ضمن اینکه در فریدونشهر و فریدن مشکل تأمین آب شرب ۶۰ روستا برطرف شده است.

وی در ادامه ساخت مسجد و اجرای طرح آبخیز تا جالیز را از جمله محورهای قرارگاه محرومیت زدایی در استان اصفهان عنوان کرد و گفت: تهیه ۱۰ هزار جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در نظر گرفته شده است که تاکنون با کمک خیران ۳۱۳ مورد آن اهدا شده است.

عجمی گفت: همچنین در راستای توزیع بسته‌های معیشتی از دوران کرونا تاکنون برقرار بوده است، در سه ماه گذشته نیز ۳۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شده است.

وی با اشاره به پویش نذر رهایی ویژه زندانیان جرائم غیرعمد بیان کرد: در سال جاری بیش از ۶۰ زندانی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

نصب و راه اندازی یک هزار و ۱۰۰ پنل خورشیدی

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به واگذاری نصب و راه اندازی پنل‌های خورشیدی به بسیج سازندگی گفت: یک هزار و ۱۰۰ پنل خورشیدی با تولید برق ۵.۵ مگاوات به استان اصفهان توسط بسیج سازندگی استان در دو سال گذشته نصب شده است که قرار است سالجاری در قالب رزمایش جهادگران «فاطمی چهار»، تفاهم‌نامه‌ ای با شرکت توزیع برق و فرماندهی سپاه و شرکت توزیع منعقد شود که تعداد یک هزار پنل خورشیدی دیگر به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه به کنگره ۲۴ هزار شهید سطح استان اشاره کرد و افزود: استان اصفهان بیش از ۶۰۰ شهید سنگر ساز بی سنگر دارد که در همین راستا ۱۸ یادواره در سطح استان با محوریت پنج شهید جهادگر شاخص استان برگزار می‌شود.

عجمی تصریح کرد: ۱۸۳ گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی چهار در قالب افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی در عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی شرکت خواهند کرد و در این راستا شهرستان‌های چادگان و فریدونشهر برای ارائه خدمات جهادی انتخاب شده‌اند.

محمد گیتی فر مسئول بسیج حقوقدانان سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان هم در این نشست به تقویم روزهای هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: نشست تخصصی و جهادی نشست‌های حقوقی در مساجد و حوزه مقاومت بسیج به صورت رایگان، انجمن علمی، دیدار با امام جمعه اصفهان،آیین غبار روبی از مهمترین اقدامات بسیج حقوقدانان در این هفته است.

وی افزود: شعار امسال بسیج حقوقدانان «حقوقدانان و حقوق یاران بسیجی، میدان داران جهاد حقوقی برای تحقق عدالت اسلامی و تمدن نوین اسلامی» است.

به گزارش ایرنا ، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در استان اصفهان وجود دارد که اطلاعات آنها در سامانه اطلس (سامانه بسیج سازندگی) ثبت شده است.

نظر شما