شناسهٔ خبر: 40009449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

مراسم شب های قدر صرفا با رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند برگزار شود

علی اصغر خیرخواه گفت: مراسم معنوی شب های قدر صرفا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حداکثر ۲ ساعت می تواند برگزار شود.

صاحب‌خبر -

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: مراسم معنوی شب های قدر صرفا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حداکثر ۲ ساعت می تواند برگزار شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن شب های معنوی قدر، اهمیت برگزاری دعا و نیایش در این شب ها و فرمایش مقام معظم رهبری در ستاد ملی مبارزه با کرونا در این خصوص، براساس جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور مقرر شد مراسم معنوی شب های قدر با رعایت کامل و دقیق راهنمایی های بهداشتی و فاصله گذاری در مساجد برگزار شود.

وی با اشاره به موارد و نکات بهداشتی که باید در مراسم شب های قدر رعایت شوند، اظهار کرد: اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر است و در صورت عدم وجود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با 25 درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر می تواند انجام شود.

خیرخواه ادامه داد: رعایت تهویه مناسب در محل های بسته مانند شبستان الزامی است و باید از سوی هیئت امنای مساجد و بسیج محله عدم امکان حضور بیماران خاص، افراد دارای بیماری های زمینه ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم شب های قدر، اطلاع رسانی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: در مساجد باید از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات جدا خودداری شده و جلسه های مداحان مشهور می تواند در فضاهای باز مانند ورزشگاه ها با محدود به 25 % ظرفیت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

وی تاکید کرد: برگزاری مراسم در مساجدی که طبق راهنمای فاصله گذاری حداقل امکانات را ندارند خود داری شود.

خیرخواه عنوان کرد: هیئت امنا، امام جماعت مساجد و بسیج محله مسئول نظارت و حُسن اجرای برنامه در مساجد هستند و مرکز امور مساجد هماهنگی های لازم را با مساجد برای اجرای راهنمایی های بهداشتی و رعایت این نکات را داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: حضور کلیه افراد در محل برگزاری مراسم بایستی با ماسک و دستکش باشد و افراد شرکت کننده لازم است سجاده، مُهر نماز، قرآن، مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را به همراه بیاورند.

پایان پیام/ 586

نظر شما