شناسهٔ خبر: 67693648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اشک ماتم کرمانی‌ها در شام غریبان واقعه کربلا

کرمان - ایرنا - مردم کرمان غروب آفتاب روز عاشورا به یاد اسیری و بی پناهی بازماندگان دشت کربلا و خانواده امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند و به عزاداری پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مردم کرمان همچون دیگر مناطق کشور، امشب(سه شنبه) نیز در ادامه یک دهه عزاداری‌های محرم، آیین شام غریبان را با سوز و سوگ ویژه‌ای برگزار کردند.

کرمانی‌ها با روشن کردن شمع، نشستن در تاریکی و جمع شدن گرد یکدیگر در سقاخانه‌ها، حسینیه‌ها و تکایا به یاد بازماندگان و اسیران شب واقعه کربلا به عزاداری پرداختند.

اشک ماتم کرمانی‌ها در شام غریبان واقعه کربلا

روضه و نوحه خوانی در وصف خانواده امام حسین(ع) و نوحه‌هایی که بیشتر یادآور آوارگی اهل بیت امام حسین (ع)، اسیران و کودکان بازمانده از واقعه کربلا است، بخشی دیگر از برنامه‌های شامگاه عاشورا را در دیار کریمان را تشکیل داده بود.

توزیع نذرها و اطعام حسینی از دیگر برنامه‌های شام غریبان واقعه کربلا در دیار کریمان است و در این زمینه خیران و برخی از مردم و عزاداران کرمانی با پهن کردن سفره‌های نذری از عزاداران حسینی میزبانی کردند.

اشک ماتم کرمانی‌ها در شام غریبان واقعه کربلا

برگزاری آیین شام غریبان اغلب در استان کرمان با پخت نوعی آبگوشت نذری به نام امام حسینی و خورشت قیمه همراه است که عزاداران پس از یک دهه عزاداری محرم و برگزاری آیین های این شب از این سفره‌ها بهره مند می‌شوند.

نظر شما