شناسهٔ خبر: 68208331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس اتحادیه صنف املاک شهرستان شهرکرد:

عدم آگاهی صنف مشاوران املاک و خودرو تولید منازعه می‌کند

رئیس اتحادیه صنف املاک شهرستان شهرکرد در کارگاه آموزشی «مقررات صنفی» که به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری و با حضور ۱۱۲ متقاضی برگزار شد گفت: اشتباهات صنفی ناشی از عدم آگاهی صنف مشاوران املاک و خودرو، سبب ایجاد منازعه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، بهزاد امیدی، رئیس اتحادیه املاک شهرستان شهرکرد، ضمن تقدیر از دادگستری استان خاصه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، به خاطر برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مشاوران املاک و خودرو اظهار کرد: آگاهی‌بخشی آحاد جامعه امری ضروری بوده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه «اولین مشکل هر منازعه، هزینه‌آور بودن آن و وارد کردن خسارت به مردم و دولت است» ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره‌ها، اصلاح و حذف عواملی است که سبب تشکیل پرونده قضایی در محاکم می‌شود و صنف مشاوران املاک و خودرو می‌تواند در تشکیل این نوع پرونده‌ها نقش‌آفرین باشد. به عبارتی، ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی-حقوقی شاغلان صنفی، سبب کاهش حجم ورودی پرونده به محاکم می‌شود.

امیدی افزود: افزایش سطح دانش حقوقی- قضایی شاغلان صنفی نیز آثار چشمگیری برای ایشان دارد؛ از جمله اینکه مشاور املاک ناآگاه درگیر در منازعه می‌شود و بنابراین متحمل هزینه‌های مالی، زمانی و اعتباری می‌شود، بهداشت روانی خود و خانواده‌اش در معرض خطر می‌افتد و...

رئیس اتحادیه صنف املاک شهرستان شهرکرد ضمن اشاره به اینکه شاغلان صنفی از عوامل مؤثر در کاهش یا ایجاد منازعه هستند تشریح کرد: در سه سال اخیر و به منظور افزایش سطح دانش شاغلان صنفی، دادگستری استان با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری، مبادرت به برگزاری ۸ کارگاه آموزشی با تدریس اساتید مجرب برای متقاضیان معرفی شده از اداره ثبت اسناد و املاک می‌کند.

امیدی در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه خودنویس و سامانه‌ی کاتب اشاره کرد و گفت: این دو سامانه به تازگی ارائه شدند و گرچه ایراداتی از جمله چگونگی اعمال خیار مجلس، ایجاب و قبول و ...  در آنها مطرح است؛ لکن لازم و ضروری است که تمامی متقاضیان مشاور املاک و خودرو، شیوه کار با این سامانه‌ها را فرا بگیرند.

رئیس اتحادیه صنف املاک شهرستان شهرکرد در پایان گفت: آشنایی با نحوه اخذ پروانه از شهرداری، چگونگی صدور سند رسمی در صفر تا صد، چیستی مفاصا حساب، چیستی مشاعات، عدم خلاف و ... از مواردی است که متقاضیان باید فرا بگیرند.

گفتنی است،  از سال ۱۴۰۱ به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل صمت و اتاق اصناف، دوره‌های آموزشی برای متقاضیان دریافت پروانه تخصصی مشاوران املاک و خودرو برگزار می‌شود که پس از قبولی در آزمون کتبی به اداره کل ثبت اسناد و املاک جهت صدور پروانه مذکور معرفی می‌شوند.

46

نظر شما