شناسهٔ خبر: 40004437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل شورای شهر یاسوج از مقام نخستین معلمان بویراحمد

خبرگزاری صداوسیما

در ابتکاری ارزشمند از خانواده‌های معلمان پیشکسوت یاسوج، توسط اعضای شورای اسلامی این شهر تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش این استان در مراسم تجلیل از خانواده‌های معلمان پیشکسوت شهر یاسوج گفت: هیچ شغلی شریف‌تر، رفیع‌تر و بالاتر از معلمی نیست و کار معلمان، کار انبیاء و رسالت پیامبران الهی تربیت انسان‌ها بود.
هادی زارع پور افزود: آموزش و پرورش پایه و زیربنای جامعه است و مهم‌ترین سرمایه هر جامعه ای، سرمایه انسانی است و آموزش و پرورش نقش تربیت نیروی انسانی جامعه را برعهده دارد.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری (ره) و تبریک روز معلم گفت: علم شهید مطهری منطبق با مبانی دین اسلام و این رمز ماندگاری آثار او است.
احد جمالی افزود: بزرگ‌ترین سرمایه‌ی هر ملتی منابع انسانی است، که معلمان این منابع انسانی را برای هر جامعه تربیت می‌کنند و هزینه کردن در آموزش و پرورش در واقع سرمایه گذاری لازم و ضروری است.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد هم گفت: حضور ۴۵ هزار دانشجو کارشناسی ارشد و ۴۰۰ دانشجو دکترا در شهرستان بویراحمد نتیجه تلاش‌ها و رنج‌های بزرگان و نیاکان ما در عرصه تعلیم وتربیت است.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این نشست به جایگاه مقام معلم اشاره و گفت: در این نشست از خانواده‌های چند تن از اولین معلمان شهرستان بویراحمد دعوت کرده‌ایم تا در حضور مسئولان یاد و خاطره را گرامی و تلاش‌های آن‌ها را پاس بداریم.
مسعود خوبانی با بیان اینکه اندیشه معلمی ریشه در کلام روح بخش خداوند است، گفت: حیات معنوی جامعه مدیون معلمانی است که با روحیه گذشت به آینده سازان جامعه خدمت می‌کنند.
محمد رحیم دهراب پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج هم گفت: ما اعتقاد داریم که معلمان با تربیت انسان‌های فرهیخته برای جامعه از آثار‌های ماندگاری به امانت می‌گذارند.
در این مراسم از خانواده‌های میرزا ابوالحسن حسینی، میرزا عیسی موسوی پور، مرتضی حسینی، صدرالله رودشتیان، حاج طهماسب صالح پور و بهرام نیک پی به عنوان اولین معلمان شهرستان بویراحمد تجلیل شد.

نظر شما