شناسهٔ خبر: 68168750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۵ هزار سمنانی برای حضور در اربعین نام نویسی کردند

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: تا کنون بیش از ۲۵ هزار نفر برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کشور عراق ثبت نام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، قدرت الله چتری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان روز گذشته، تعداد 25 هزار و 418 نفر از استان برای حضور در اربعین حسینی امسال خبر داد.

وی افزود: از شهرستان شاهرود هشت هزار و 103 نفر برای حضور در اربعین حسینی تبت‌نام کردند که بیشترین زائر استان سمنان را دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به ثبت نام زائران از سایر شهرستان‌های این استان گفت: از سمنان هفت هزار و 558 زائر، دامغان چهار هزار و 118 نفر و گرمسار یک هزار و 565 نفر به اربعین امسال اعزام می‌کنند.

چتری افزود: بیش از 80 درصد از زائران استان سمنان، مرز مهران را برای عبور و حضور در کشور عراق انتخاب کرده‌اند. 

وی گفت: تقریبا دو سوم داوطلبان حضور در اربعین امسال از مرز مهران و مابقی از شلمچه، خسروی و مرز هوایی و چذابه و تمرچین سفر خود را ادامه خواهند داد. 

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به ثبت نام درست برای حضور در اربعین حسینی افزود: افرادی که در سامانه سماح وجه را واریز کنند، ثبت نام نهایی آنها انجام می‌شود.

چتری درباره سایر جزئیات حضور زائران استان سمنان در اربعین حسینی امسال خاطرنشان کرد: 50 درصداز زائران اربعین حسینی استان سمنان با اتوبوس سفر خواهند کرد و خودروی شخصی بعد از اتوبوس بیشترین متقاضی را در بین زائران استان دارد و بعد از آن تعدادی از زائران برای سفر خود هواپیما، تاکسی و مینی‌بوس را انتخاب کردند. 

وی افزود: سه نوع بسته بیمه‌ای نیز در زمان نام‌نویسی اربعین وجود دارد که زائران باید یکی را انتخاب کنند که بسته‌های اول و سوم با 90 درصد بیشترین استقبال را در بین زائران داشتند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان تصریح کرد: تعداد ثبت‌نام بر اساس تاریخ درخواستی نیز از سامانه قابل استحصال است، لذا روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم مرداد ماه بیشترین میزان متقاضی را برای اعزام زائران استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/363/

نظر شما