شناسهٔ خبر: 39935148 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انصارالله: متجاوزان مسؤول هرگونه پیامد نشت نفت از نفتکش "صافر" هستند

زینب غلامی

رئیس هیئت صنعا در مذاکرات صلح تأکید کرد، ائتلاف متجاوز عربی و مزدورانش مسؤول نشت نفت از نفتکش صافر در الحدیده خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت صنعا در مذاکرات صلح گفت: مدت‌هاست که ما خواهان حفظ و نگهداری نفتکش صافر در مقابل سواحل الحدیده هستیم. ائتلاف متجاوز عربی و مزدورانش عامدانه مانع این کار می‌شوند.

وی افزود: متجاوزان به محاصره ظالمانه خود ادامه داده و مانع حفظ و نگهداری این نفتکش می‌شوند. متجاوزان مسؤولیت پیامدهای نشت نفت از این نفتکش را برعهده دارند. واشنگتن نیز به دلیل اینکه حمایت سیاسی و نظامی را از ائتلاف به عمل می‌آورد مسؤولیت این مانع‌تراشی را برعهده دارد.

این درحالی است که وزارت خارجه آمریکا از انصارالله خواسته با فرستاده سازمان ملل در یمن همکاری کند و اجازه حفظ و نگهداری نفتکش صافر را در آب‌های دریای سرخ بدهد.

این وزارتخانه اعلام کرد: حوثی‌ها مسؤول نشت نفت از این نفتکش و هزینه‌های انسانی و زیست محیطی آن خواهند بود.

از سوی دیگر، شرکت نفت یمن در صنعا اعلام کرد: ائتلاف سعودی کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و غذایی را در سایه شیوع کرونا محاصره می‌کند.

این شرکت سازمان ملل و ائتلاف سعودی را مسؤول توقف خدمات اساسی و ضروری برای مردم یمن در سایه شیوع کرونا دانست.
 

جنگنده‌های سعودی ده‌ها بار مناطق مختلف را بمباران کردند

از سوی دیگر،‌ شبکه المسیره بن نقل از یک منبع نظامی یمنی گزارش داد که جنگنده‌های دشمن سعودی طی ۲۴ ساعت اخیر، ۴۳ بار مناطق مختلف را بمباران کردند.

به گفته این منبع، جنگنده‌های دشمن، ۲۰ بار شهر صرواح در غرب استان مارب، و ۲۱ بار  مناطق خب و الشعف در استان الجوف و دو بار مکیرس و باقم در استان صعده را هدف حملات خود قرار دادند.
 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما