شناسهٔ خبر: 39930763 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابهامات در باره نحوه مرگ محقق چینی در آمریکا

تهران - ایرنا - ابهامات در باره نحوه مرگ یک محقق چینی دانشگاه پیتزبورک آمریکا در حالی که به آخرین نتایج برای بررسی منشاء ویروس کرونا نزدیک شده بود، همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه روزنامه دیلی میل انگلیس و پایگاه خبری "ساینتیست" آمریکا،  پیکر دکتر «بینگ لیو»، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه «پیتزبورگ» آمریکا که در حال انجام آخرین تحقیقات پیرامون کشف بسیار مهم منشأ ویروس کرونا بود، در آپارتمانش پیدا شد.
پلیس شهرک دانشگاهی پیتزبورگ اعلام کرد که لیو ۳۷ ساله عصر روز شنبه دوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت) تنها در  آپارتمان خود به سر می‌برد که فردی ۴۶ ساله به نام "هائو گو" به نحوی وارد منزل شخصی‌اش شد که درهای آن قفل نبوده و گلوله‌هایی به سر و گردن او شلیک کرد.

پلیس علت مرگ او را جراحت و خونریزی ناشی از اصابت گلوله به سر و گردن اعلام کرد و گفت که اگرچه مقتول متاهل و بدون فرزند است اما همسرش در هنگام بروز حادثه در منزل نبود. به همین دلیل قاتل براحتی توانست او را به قتل رسانده و بلافاصله بعد از ارتکاب جرم اسلحه خود را با خود برده و به خودروی خود در چند ۱۰ کیلو متری محل حادثه برگشت.

یافته های پلیس تجسس از محل حادثه نشان داده که ظاهرا قاتل و مقتول پیشتر همدیگر را می شناختند اما ماهیت این ارتباط هنوز مشخص نیست و گمانه زنی ها برای انگیزه این قتل نیز همچنان نامعین است، چرا که بعد از قتل هیچ یک از وسایل منزل ربوده نشده و حتی در چینش آنها نیز تغییری ایجاد نشده بود.

دانشگاه پیتزبورگ بعد از این حادثه با صدور بیانیه ای او را دستیار گروه بیولوژیک معرفی کرد و نوشت که او در آستانه کشف یافته‌های مهم برای درک ساز و کارهای سلولی زیربنای عفونت ویروس کرونای جدید و زیربناهای سلولی بیماری‌های متعاقب آن بود که قبل از اعلام نتیجه نهایی تحقیقات علمی خود به قتل رسیده است.

ابهام در این موضوع و شایعاتی که توسط رسانه های غربی علیه چین دامن زده می شود به قدری برجسته است که مخاطب به راحتی نمی تواند تشخیص دهد آیا این محقق چینی توسط دولت چین و یا ماموران امنیت آمریکا به قتل رسیده است.
مدتی است که کشورهای غربی دولت چین را متهم می کنند به اینکه در باره کشف منشاء کرونا شفاف نبوده و با نهادهای بین المللی در این خصوص همکاری نمی کند؛ این درحالی است که دولت چین روز پنجشنبه بر خلاف ادعاهای آمریکا مبنی بر «مخفی کاری در خصوص کرونا»، اعلام کرد که با سازمان بهداشت جهانی برای یافتن منشاء ویروس کرونا همکاری می کند.

به گزارش ایرنا چین اولین بار اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی از شیوع یک ویروس مرموز در کشور خبر داد اولین موارد، مربوط به شهر ووهان مرکز استان هوبی بود.

پس از شیوع بیماری در دیگر کشورها از جمله آمریکا ، آن کشور چین را به مخفی کاری در خصوص منشا ویروس متهم کرده و خواستار بررسی مساله شده است.

امروزه سازمان بهداشت جهانی که قبلا هم تحقیقاتی در چین انجام داده درحال رایزنی با پکن است تا یک ماموریت دیگر درباره ویروس کووید ۱۹ انجام دهد.

دولت چین واشنگتن را متهم می کند که بی صداقتی می کند و بیهوده در تلاش است تا چین را سرزنش کرده و این کشور را مقصر جلوه دهد.

آمریکا و برخی از متحدانش چین را تحت فشار شدیدی قرار داده اند مبنی بر اینکه ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در شهر ووهان در مرکز چین به بیرون راه یافته است.

ماریا وان کرخوف از متخصصان سازمان بهداشت جهانی گفت که این سازمان در حال بحث و رایزنی با چین درباره پژوهش های مرتبط با منشا حیوانی ویروس کرونا است.

صرف نظر از اتهاماتی که در این خصوص غربی ها به چین می زنند، آنها همچنین تبلیغات می کنند به اینکه چین حتی اجازه نمی دهد کسی بخواهد واکسنی برای مبازه با این ویروس پیدا کند.

ویروس کرونا از آغاز تا شیوع آن به اندازه‌ای شوک آور بود که تحلیل‌های مختلفی را در توصیف این پدیده ارائه شد که تئوری توطئه، پیشرفت طبیعی این ویروس، حمله بیولوژیکی توسط چین و یا علیه این کشور را در برمی‌گیرد.

این بحث یک سناریو مطرح می‌کند که ابرقدرت‎هایی در جهان این ویروس را  ساخته‌اند و به جامعه انسانی تزریق کرده اند؛ بیشتر به این دلیل نیروهای فکری و سیاسی چپ مثل مارکس پیش بینی می کردند و حتی در عصر حاضر برخی پیروان مکتب یورگن هابر ماس که به چپ های نوین معروف هستند معتقدند که ابرقدرت‌ها و به ویژه نظام سرمایه‌داری برای جلوگیری از فروپاشی خود، یکسری برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌دهد و آن‌ها را در جهان اجرا می کند.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که بر اساس قدرتی که علم پیدا کرده است، برنامه‌ریزی‌های نظام سرمایه داری برای جلوگیری از ضعف و تزلزل خود می‌تواند شامل جنگ نظامی، اتمی، سیل، قحطی، طوفان، و در شکل نوین آن جنگ بیولوژیک باشد.

در مقابل این انتقادات علیه نظام سرمایه داری و آمریکا، آنها همواره با ابزارهای تنبلیغانی و هنری و فرهنگی سعی می کنند چنین القاء کنند که سرمنشاء این بیماری ها و تالمات بشری رقیب سیاسی آنها یعنی چین است.

مثلا غربی ها پیشتر در سال 2011 فیلمی تولید کرده بودند که به نوعی پیش بینی ویروس کرونا بود. در این فیلم نشان داده می‌شود که یک ویروس از طریق خفاش و خوک به انسان منتقل می‌شود و باعث شکل گیری فاجعه می‌شود. در این فیلم بخش‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد چیزی بیشتر از یک تخیل و فیلم باشد و در واقع نوع تغذیه چینی ها و شهر ووهان را هدف گرفته بودند.

صرف نظر از اینکه این ویروس در کجا و با چه هدفی تولید شد، از سوی دیگر سازندگان ویروس کرونا، داروی آن را هم در اختیار دارند و با فراگیر شدن این ویروس در جهان، از محل فروش آن سود سرشاری کسب می کنند.

در واقع یکی از اهداف سناریوی غربی ها با طرح موضوع کرونا، اقتصادِ چین بود و هنوز سعی می کنند به انحای مختلف این بیماری مهلک جهانی را به چنین منتسب کنند، حتی مدعی شوند که چین نه تنها تلاشی برای از بین بردن این ویروس نمی کند بلکه سعی دارد مانع از انجام هر تحقیقی برای نابودی این ویروس شود و به همین دلیل هم هست که می کوشد موضوع قتل این پزشک چنین را نیز به چین ربط دهد.
چرا که اگر بتواند در اثبات معرفی چین به عنوان علت و العلل این بیماری به جهانیان موفق سود، از سوی دیگر می تواند از تولید دارو و یا واکسن آن نیز بهترین بهره برداری را برای معرفی آمریکا به عنوان ناجی جهانیان بکند و در عین حال نیز از منافع مادی آن منتفع گردد.

چون دریافت سود از عَرضه داروی کرونا خود یکی از اهداف شیوع این ویروس است. مسلما نظام سرمایه‌داری بنیادگرا با تحقق اهداف دیگر خود، این دارو را در اختیار جامعه جهانی قرار می‌دهد تا از این طریق سود هنگفتی به دست آورد.

نظر شما