شناسهٔ خبر: 39814850 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

امتحانات نهایی پایه دوازدهم؛ ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر

رئیس مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهايي پايه دوازدهم متوسطه از ۱۷ خرداد ماه بصورت حضوري برگزار مي شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
ساکی در ارتباط تلفنی با برنامه پیگیری شبکه خبر، آیین نامه نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم متوسطه در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده و امتحانات نهایی از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه بصورت حضوری برگزار می‌شود.
 رئیس مرکز سنجش و پایش کفیت آموزشی وزارت آموزش و پررش با اعلام این مطلب افزود، با برنامه ریزی‌های انجام شده نتایج امتحانات نهایی تا پایان تیر ماه اعلام خواهد شد.
به گفته ساکی، در تمام حوزه‌های امتحانی تمهیدات بهداشتی برای حفظ سلامت دانش آموزان مطابق پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت تدارک دیده شده است.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، حضور مراقبان بهداشتی در حوزه‌های امتحانی، رعایت فاصله حداقل یک متر و هشتاد سانتی متر بررای هر دانش آموز و الزام دانش آموزان و مراقبان به استفاده از ماسک و دستکش را از جمله تمهیدات بهداشتی اعلام شده برای برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم اعلام کرد و افزود: برنامه امتحانات نهایی علاوه بر اعلام از طریق مدیران مدارس، هم اکنون از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش و سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی این وزارتخانه هم در دسترس است.
ساکی در پایان تصریح کرد، هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و وزارت بهداشت برای برگزاری امتحانات نهایی انجام شده است و باز هم اگر شرایط تغییری کند، ممکن است بنا بر تصمیم ستاد ملی و وزارت بهداشت، زمان برگزاری این امتحانات به تعویق بیوفتد.
وی در مورد منابع آزمون و میزان حجم کتب درسی پایه دوازدهم گفت: بیش از ۸۰ درصد کتب درسی تدریس شده و ۲۰ درصد مابقی نیز از طریق برنامه‌های غیرحضوری آموزشی تلویزیونی و سامانه شاد تدریش شده است. به همین دلیل ۱۶ نمره از سوالات امتحانی از ۸۰ درصد تدریش شده طراحی شده و برای ۴ نمره باقیمانده دو نوع سوال طرح می‌شود. ۴ نمره از بخشی که بصورت غیرحضوری آموزش داده شده و ۴ نمره هم از ۸۰ درصدی که تدریس شده است.
<div id="video-display-embed-code_284647" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/772448/284647?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما