شناسهٔ خبر: 39711502 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نویسنده سعودی از نتانیاهو خواست فلسطینی ها را بسوزاند

تهران-ایرنا- یک نویسنده سعودی با انتشار ویدئویی در یوتیوب با توهین به مردم فلسطین از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست فلسطینی ها را بسوزاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم،  «رواف السعین» نویسنده سعودی در این فایل ویدیویی که بسیار در صفحات مجازی جنجال برانگیز شده گفته :" من حاضرم نزد یک یهودی بخوابم اما نزدیک فلسطینی نه. من حاضرم یک یهودی را در منزل میهمان کنم اما یک فلسطینی نیز وارد خانه ام نشود!

السعین با اهانت به مردم فلسطین گفت: شما عرب نیستید. شما سرزمین یا آرمانی ندارید بلکه این سرزمین متعلق به اسرائیل است. اسحاق شامیر، رابین و گلدا مئیر قهرمان بودند اما نتانیاهو ترسو است چرا که شما را نسوزانده، نمی دانم در حالی که سلاح های زیادی در اختیار دارد چرا این کار را نمی کند!  نتانیاهو، جهان را از حضور فلسطینی ها پاک کن.

همزمان با توهین، پخش دو سریال به مناسبت ماه مبارک رمضان در شبکه سعودی "ام بی سی" (MBC) و تلاش برای نمایش عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل در این سریال‌ها ، موجی از اعتراض‌ها و انتقادها در فضای مجازی و خشم بسیاری از فلسطینی‌ها و فعالان رسانه‌ای را برانگیخته است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در فلسطین در واکنش به پخش اینگونه سریال‌ها از شبکه‌های سعودی دست به انتقاد و اعتراض زدند.

عربستان یکی از کشورهای عرب است که در سال های اخیر برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش می کند و در گذشته این تلاش ها محرمانه ولی در ماه های اخیر علنی شده است و حتی هیات های رسانه ای بین دو طرف برای تهیه گزارش به پایتخت های یکدیگر سفر کرده اند که با انتقادهای کشورهای عرب مواجه شده است.

نظر شما