شناسهٔ خبر: 39672759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتصال ۳۲۰ خانوار در روستاهای استان ایلام به شبکه ملی اطلاعات/ ۴ سایت تلفن همراه در روستاهای کم برخوردار ایلام راه‌اندازی شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: یکی از اهداف مهم وزارت ارتباطات توسعه دسترسی مردم به ارتباطات است که در این راستا بیش از 300 خانوار در روستاهای ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

صاحب‌خبر -

عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: یکی از اهداف وزارت ارتباطات در مناطق کم برخوردار،توسعه دسترسی مردم به ارتباطات از طریق تامین زیرساخت‌های مناسب با هدف بهبود کیفیت زندگی آن‌ها است.

وی افزود: هدف دولت کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و دور افتاده با شهرها بوده و در این راستا اتصال روستاها به اینترنت می‌تواند با ارائه خدمات متنوع در قالب سلامت الکترونیک، آموزش الکترونیک از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرده سبب رونق اقتصادی این مناطق شود.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان با تاکید بر توجه ویژه وزارت ارتباطات به مناطق کم برخوردار اظهار کرد: باید زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه و ترویج ICT و دسترسی بدون تبعیض مردم به خدمات پایه ای ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شود.

وی تصریح کرد: پروژه دسترسی روستائیان به اینترنت پرسرعت در قالب پروژه اینترنت روستایی با همکاری شرکت مخابرات و اجرای ۱۲۲کیلومتر از این طرح در روستاهای استان اجرا شد و در آینده نزدیک و با اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی دسترسی روستاهای استان به اینترنت پرسرعت محقق می‌شود.

بیرامی یادآور شد: سال گذشته تعداد ۳ سایت تلفن همراه در روستاهای میان تنگ، چم پوش، باولگ و بان امرود ایجاد شده و تعداد ۲ سایت دیگر نیز در روستاهای استان ایجاد خواهدشد.

وی عنوان کرد: تعداد۱۵ سایت جدید یا ارتقاء تکنولوژی در شهرستان‌های استان به اپراتور همراه اول ابلاغ شده که با رفع مشکلات ناشی از تأمین تجهیزات، عملیات اجرایی آن‌ها نیز آغاز خواهدشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: در نظر است با ایجاد و تقویت زیرساخت های ارتباطی در مناطق روستایی و کم برخوردار، کلیه روستاهای بالای ۲۰خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند. 

انتهای پیام /970821

نظر شما