شناسهٔ خبر: 67356060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان:

بلوار ارتش با یک میلیارد تومان اعتبار نورپردازی می‌شود

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: نورپردازی و زیباسازی نوری خیابان ارتش با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد تومان توسط واحد زیباسازی این منطقه در حال انجام است و در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در زندگی شهری امروزی که فعالیت شهروندان تا شب ادامه دارد، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت، ایجاد زندگی شبانه شهری مطلوب و ارتقای کیفیت بصری، امری بسیار مهم برای طراحان است، در این راستا با توجه به این موارد باید به نورپردازی توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: نورپردازی شهری، در واقع ترکیبی از نورپردازی مسیرها، معابر، ساختمان‌ها، المان‌ها و عناصر شهری، مبلمان شهری و سایر موارد است که علاوه‌بر فراهم‌سازی شرایط مساعد برای ادامه فعالیت‌ها و کارکردهای شهری در هنگام شب، برای ایجاد محیط‌ها و فضاهای شهری مطلوب با جذابیت‌های زیاد می‌تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به تأثیر مثبت نورپردازی اماکن و خیابان‌ها بر روحیه شهر و شهروندان تاکید کرد: نورپردازی زیباسازی نوری خیابان ارتش حدفاصل سه‌راه حکیم نظامی تا خیابان مسجد اعظم توسط واحد زیباسازی این منطقه در حال اجرا است و در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کارگر گفت: نورپردازی درختان رفیوژ میانی بلوار ارتش با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد تومان شامل حفاری، غلاف‌گذاری، کابل‌گذاری و استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی با رنگ‌های سبز و بنفش در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و طراحی این نورپردازی‌ها علاوه‌بر کاهش مصرف برق با میزان نور و نوع لامپ‌های انتخابی؛ هیچ آسیبی به محیط زیست، فضای سبز و درختان وارد نخواهد شد.

نظر شما