شناسهٔ خبر: 39571532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور مطرح کرد؛

ضرورت ارائه برنامه توسط شهرداری ها برای افزایش امید و کاهش آسیب های اجتماعی دوران پساکرونا

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهرداری‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امید و نشاط در جامعه در دوران پساکرونا برنامه ارایه دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد روز چهارشنبه در همایش ویدئو کنفرانسی شهرداران استان سمنان افزود: از تلاش‌های، شهرداری‌ها که در زمان بحران‌هایی مانند سیل و شیوع کرونا ویروس خوش درخشیدند، تشکر و قدردانی می کنم و در سال‌های گذشته بلایای طبیعی مختلفی را با تلاش مسئولان و مردم از جمله شهرداران به حداقل مشکلات را پشت سرگذاشتیم.

جمالی‌نژاد ادامه داد: کرونا وضعیت اقتصاد جهان را به نوعی متلاشی کرد، اما در کشور ما مدیریت خوبی برای مهار و مقابله با کرونا ویروس انجام شد و سمنان از استان‌های پیشگام برای مقابله با این ویروس منحوس با تلاش شهرداری‌ها بوده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در حال حاضر اقدام‌هایی که شهرداران در حال انجام دادن هستند، شاید سخت‌تر از کارهایی که کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی ، پزشکان و ... انجام می‌دهند، است ، چراکه کارگران و دیگر کارکنان شهرداری‌ها چندان شناختی از نوع زباله‌ها و شیوع این ویروس ندارند و بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: از سال‌های گذشته تلاش شد که به استان‌های مختلف کشور سفر کنم و برای سال جاری اگر فرصت مناسب فراهم شد باردیگر به استان سمنان سفری خواهم داشت تا از نزدیک در جریان مشکلات شهرداری‌ها قرار گیرم.

جمالی نژاد گفت: در دوران شیوع کرونا، دستورالعمل های مختلفی از سوی شهرداری ها و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در گام اجرایی قرار گرفت و تمام مسئولان در حوزه عمرانی برای مقابله با کرونا ویروس ورود جدی داشتند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: شهرداران برای دوران پساکرونا برنامه ارایه دهند و باتوجه به مشکلات پیش آمده و به احتمال افزایش آسیب اجتماعی، اجرای طرح شادابی و نشاط در جامعه در دستور کار شهرداری ها باشد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های نشاط اجتماعی از سوی شهرداری‌ها، از نظر شرعی ،اخلاقی و اداری مهم است و شهرداری ها با اجرای طرح های مختلف، تلاش کنند تا مردم از ناامیدی و افسردگی براثر شیوع کرونا ویروس خارج شوند.

جمالی نژاد ادامه داد: نقش شهرداری ها در کنار طرح های عمرانی و خدمات شهری، در کنترل آسیب های اجتماعی برجسته است و باید شهرداری ها در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی ورود جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در بودجه شهرداری ها و تبدیل وضعیت و ...اقدام های خوبی از سوی وزارت کشور انجام شد که با همکاری مجلس شورای اسلامی و تصویب آیین نامه‌های مربوط برای تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری در تلاش هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در اجرای طرح مومنانه و مقابله با آسیب های اجتماعی در استان سمنان اقدام های خوبی انجام شده است که این رویه مثبت باید ادامه یابد.

جمالی نژاد با بیان اینکه ، از تجربیات شهرداری‌های دیگر نقاط کشور برای اجرای طرح های عمرانی استفاده شود، گفت: با اعطای مجوز اوراق مشارکت ، برای تهیه نردبان آتش نشانی در سال جاری تلاش می شود.

نظر شما