شناسهٔ خبر: 68433144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

1100 نفر در طرح جوانی جمعیت برای مسکن ثبت نام کرده‌اند

فرماندار ویژه ورامین گفت: زمین برای طرح جوانی جمعیت ۹۰۱ قطعه اعطا شده است و ثبت نام ۱۱۰۰ نفر برای طرح جوانی جمعیت و مسکن نهایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید درویشی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده برای تبدیل آبیاری سنتی به تحت فشار هیچ محدودیتی نداریم و اعتبار آن بیش از ۳۰ میلیارد تومان است و مجوز این طرح بدون محدودیت برای تمامی کشاورزان اخذ شده است که ۸۵ درصد توسط دولت و ۱۵ درصد توسط کشاورز صورت گرفته است.

وی افزود: اکنون بیش از ۴۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت زرخیز ورامین زیر کشت تحت فشار قوی آب قرار دارد.

فرماندار ویژه ورامین گفت: در حوزه محیط زیست ده آبشخور طبیعی در کویر ورامین نصب شده که حیوانات اهلی و وحشی از آن بهره می‌برند و تالاب بند علیخان نیز در دو سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده تقریباً احیا شده و عشایر از آن استفاده می‌کنند.

درویشی بیان داشت: در طول سه سال گذشته قرارداد ساخت قریب به ۱۰ مدرسه امضا شده است و تمامی مدارس ما که نیاز به بازسازی داشتند بازسازی آن‌ها صورت گرفته است و سرانه ما به ۲۹ دانش‌ آموز به طور متوسط رسیده است.

درویشی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۵ مجموعه به سرانه ورزشی ما اضافه شده است و در حوزه اشتغال نیز این آمار به پایین‌ترین درصد رسیده است و صدور موافقت اصولی در بحث گردشگری به دوازده عدد رسیده است و چهار اثر تاریخی ورامین در حال مرمت و بازسازی است و در بازدید گردشگران از بناهای تاریخی ورامین قریب به ۱۶ هزار بازدید رسیده است.

وی در خصوص اعطای کمک و تسهیلات به مراکز تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هم اکنون تعداد مراکز نگهداری بهزیستی افراد بی سرپرست ۱۳ عدد است و بهترین و جامع‌ترین مرکز اورژانس اجتماعی با پوشش کامل دشت ورامین تأسیس شده است، ۱۸۶ مورد اعطای وام ودیعه مسکن به معلولین، ۱۲۷ مورد مناسب سازی واحدهای مسکونی معلولین و۳۷ مورد واگذاری مسکن به معلولین بوده که در حوزه خدمات رسانی بوده به معلولین رخ داد.

فرماندار ویژه ورامین خاطر نشان کرد: اخذ احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد به ۱۷ واحد و خرید ۱۴ واحد مسکونی برای مستمری بگیران آن صورت گرفته است و توانمند سازی مستمری بگیران کمیته امداد در قالب وام به دوهزار و ۳۳۴ عدد رسیده و پرداخت جهیزیه به نوعروسان در کمیته امداد به روز شده و میزان انتظار برای دریافت این وام تبدیل به صفر شده است.

درویشی گفت: ۹۰۱ زمین برای طرح جوانی جمعیت اعطا شده است وثبت نام ۱۱۰۰ نفر برای طرح جوانی جمعیت و مسکن ثبت نهایی شده است

وی در پایان افزود: بسیاری از وعده‌های ما به‌خاطر ناتمام ماندن دولت سیزدهم بر زمین مانده و امیدواریم در دولت جدید این کارهای بزرگ به ثمر بنشیند و از تمامی مردم ورامین به‌خاطر قصور و کوتاهی‌های صورت گرفته عذرخواهی می‌کنم و مردم بدانند دستگاه‌های دولتی در دولت سیزدهم عزم جدی برای کاستی مشکلات داشتند.

نظر شما