شناسهٔ خبر: 39570712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

بودجه شهرداری‌های استان سمنان در سال جاری ۹۷۴ میلیارد تومان اعلام شد/شاخص وسعت در توزیع اعتبارات ملی به شهرداری‌ها لحاظ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: شاخص وسعت در توزیع اعتبارهای ملی به شهرداری‌ها از سوی معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور لحاظ شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا، منوچهر فخری روز چهارشنبه در همایش شهرداران استان سمنان باحضور ویدئو کنفرانسی دکتر جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: شاخص توزیع اعتبارها تنها براساس رویکرد جمعیتی لحاظ نشود و برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر نیاز است ، در تصویب و تخصیص اعتبارها، شاخص جمعیت هم لحاظ گردد.

وی خاطر نشان کرد: بانک اطلاعاتی از شهرداری‌های سراسر کشور تدوین شود تا ، اطلاعات جامعی از اقدام‌هایی که مدیران شهری در حال انجام دادن هستند در تمامی شهرهای کشور داشته باشیم و این بانک اطلاعاتی در انتخاب شهرداران اصلح‌تر کمک شایانی می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: برنامه محور بودن شهرداران ، یک رویکرد مثبت و اصولی برای خدمات‌رسانی مطلوب تر به شهروندان است و فقدان برنامه مدون از سوی شهرداری‌ها چالش اساسی در انجام‌‌ امور به شمار می رود.

فخری اضافه کرد: برنامه محور بودن شهرداری‌ها، از سلیقه محور شدن شهرداران جلوگیری می‌کند، و با همکاری معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، برای تدوین این برنامه‌ها اقدام شود.

وی گفت: در بحث برنامه‌محور شدن شهرداری‌ها ، اقدام های خوبی از سوی شهرداری.های سمنان ، شاهرود، دامغان و... در حال انجام است.

منوچهر فخری افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری های جدید در دستور کار شهرداری های استان سمنان است و اقدام های خوبی از سوی شهرداری دامغان با راه‌اندازی واحد تجاری مشارکتی در سال ۹۸ انجام‌ شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: طرح‌های مشارکتی در قالب طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری از سوی تمامی شهرداران استان به ویژه سمنان ، شاهرود، گرمسار ، آرادان ، شهمیرزاد، و... پیگیری و حال انجام است.

وی گفت: همچنین دهیاران استان برای اجرای طرح‌های عمرانی و جذب سرمایه گذار پای کار آمدند که این رویه مثبت ادامه می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: شهرداری‌های استان سمنان در ماه‌های گذشته برای مقابله با کرونا ویروس با گندزدایی معابر شهری ، اجرای طرح های ضدعفونی و... خوش درخشیدند و آحاد مردم قدردان زحمات و تلاش های کارکنان شهرداری ها به ویژه پاکبانان عزیز و محترم هستند.

وی خاطر نشان کرد: به طور حتم اقدام‌ها و جانفشانی‌های پاکبانان و نیروهای خدماتی شهرداری های استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس از اذهان پاک نخواهد شد و این اقدام‌های ارزشمند در تاریخ ثبت می شود.

فخری اضافه کرد: شهرداری های استان ، در ماه‌های گذشته زحمات زیادی متحمل شدند و هیچکدام از شهرداران عزیز استان در سه ماه گذشته به مرخصی نرفتند، که پای کار بودن این عزیزان بسیار ارزشمند و قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: برای مقابله با کرونا ویروس و گندزدایی معابر روستایی و شهری، شهرداری‌های استان در کنار بسیج ، ارتش، سپاه ، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی استان و... خوش درخشیدند و تمامی دستگاه های اجرایی با صلابت و تمام‌ توان پای کار هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: با تلاش های انجام شده ، اکنون در گندزدایی معابر شهری و دیگر اقدام های مربوط ، در استان سمنان رویه باثباتی در جریان است.

فخری ادامه داد: بودجه شهرداری های استان سمنان در سال جاری ، ۹۷۴ میلیارد تومان اعلام شد که این رقم در سال گذشته ۸۶۹ میلیارد تومان بود.

وی گفت: در استان سمنان ۲۰ شهرداری فعال است و ۸۰ درصد‌ جمعیت استان در مناطق شهری زندگی می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: سرانه مردم استان سمنان در مناطق شهری از بودجه شهرداری ها در سال گذشته، ۱۵ میلیون ریال است و روزانه ۴۳۰ زباله در استان تولید می شود که سرانه این زباله تولیدی به ازای یک نفر کمتر از یک کیلوگرم است.

فخری گفت: در بحث پرداختی‌ها به کارکنان شهرداری ها مشکلی نداشتیم و این رویه مثبت به یاری خداوند ادامه می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: شهرداری‌ها، تاروپود مدیریت شهری هستند و میزان اثرگذاری هر نهادی به نقش‌ و اقدام‌های که مثبتی انجام می دهند، است.

وی اضافه کرد: شهرداری ها می توانند مرکز و نقش اصلی در اجرای طرح های مختلف اقتصادی ، عمرانی ، فرهنگی ، اجتماعی ایفا کنند و شاه بیت عمران و آبادانی در شهرداری ها ، شهرداری ها هستند.

فخری گفت: در سال گذشته ، یک منطقه به شهرداری سمنان اضافه شد که لازم است برای خدمات رسانی مطلوب تر ، در شهر شاهرود هم شهرداری منطقه ای علاوه بر شهرداری مرکزی ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: طرح‌های عمرانی اثربخشی و بسیار ارزشمندی در استان سمنان در حال انجام است که ساخت ندامتگاه ۳۰۰ نفره سمنان ، ندامتگاه دامغان، تعریض جاده شاهرود-آزادشهر، تعریض جاده سمنان-فیروزکوه، ساخت بخش سوانح سوختگی و سرطان بیمارستان کوثر، بخش ساختمان مهندسی دانشگاه سمنان ، پیگیری روند اجرای سدفینسک، ساخت جاده حرم تا حرم قطعه گرمسار -سمنان و صدهای طرح دیگر، از جمله این طرح‌های عمرانی هستند.

 

نظر شما