شناسهٔ خبر: 39469732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملیات نظامی دولت لیبی برای پاکسازی ترهونه

نیرو‌های دولتی لیبی از آغاز عملیاتی برای بازگرداندن شهر راهبردی ترهونه در جنوب طرابلس خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت لیبی امروز، شنبه از آغاز عملیاتی نظامی برای بازپس گرداندن شهر راهبردی ترهونه در جنوب طرابلس خبر داد.

یک منبع نظامی وابسته به دولت وفاق ملی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی تصریح کرد: نیرو‌های دولتی لیبی عملیات آزادسازی شهر ترهونه را که اتاق عملیات شبه نظامیان خلیفه حفتر در غرب لیبی محسوب می‌شوند، آغاز کردند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، در ادامه تصریح کرد: نیرو‌های دولتی از چندین محور بسوی ترهونه پیشروی کردند که از مهمترین آنها، منطقه القبولی در شرق طرابلس و شهر مسلاته در جنوب طرابلس است.

در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۱۹، نیرو‌های وفاق بر شهر «غریان» (واقع در جنوب طرابلس) مسلط شدند که در آن زمان، اتاق عملیات اصلی شبه نظامیان حفتر در غرب لیبی محسوب می‌شد. آن‌ها می‌خواستند با تسلط بر این شهر خود را به شهر ترهونه منتقل کنند.

با وجود آنکه شبه نظامیان حفتر در تاریخ ۲۱ مارس با آتش بس به منظور مقابله با کرونا موافقت کردند، اما به حمله‌ای در تاریخ ۴ آوریل به منظور تسلط بر طرابلس، مقر دولت وفاق ملی که از طرف جامعه جهانی مورد پذیرش قرار گرفته، دست زدند.

نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی در هفته اخیر، چند شهر و روستا از جمله شهر‌های صرمان و صبراته و تعدادی روستا در غرب طرابلس را از کنترل شبه نظامیان «خلیفه حفتر» آزاد کردند.

شبه نظامیان خلیفه حفتر از سوی «امارات متحده عربی»، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر گذشته به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما