شناسهٔ خبر: 39331372 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دیگر قرنطینه حوصله‌سربر نیست

۲۰ فرصت طلایی خلاقیت در زندگی، هدیه کرونا به شما!

به جای محاسبه روز‌های قرنطینه خود در خانه برای پیشگیری از شیوع کرونا بهتر است فرصت‌های طلایی این روز‌ها برای شروع یک زندگی متفاوت را شناخته و صحیح استفاده کنید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کنسرت‌ها، رویداد‌های ورزشی، مراکز آموزشی و نقاط گردشگری متخصصان پیشنهاد می‌کنند که حتی افرادی که هیچ نشانه بیماری ندارند در خانه بمانند و خود را در قرنطینه خانگی قرار دهند.

اگرچه ماندن در خانه راه بسیار موثر و مناسبی برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس کروناست و به روند نزولی این بیماری کمک می‌کند، اما می‌تواند از نظر روانی بر ما فشار وارد کرده و منجر به کسالت شود. پس برای رهایی از این کسالت و روزمرگی باید راه‌هایی برای سرگرم کردن خودمان پیدا کنیم تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم. ما به شما راه‌هایی را برای بهتر گذراندن روز‌های قرنطینه پیشنهاد می‌دهیم:
 
۱. بخورید و بخوابید!
۷ تا ۸ ساعت در روز بخوابید، زیرا هنگامی که شما به بدنتان استراحت می‌دهید، بدن زمان کافی برای مقابله با هرگونه بیماری دارد. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که از کم خوابی رنج می‌برند احتمال ابتلا به ویروس‌های دیگری مانند آنفولانزا در آن‌ها شایع‌تر است. اگر می‌خواهید چرت بزنید به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه باشد تا وارد چرخه خواب عمیق نشوید و احساس کسالت به شما دست ندهد. باید توجه داشته باشید که خوابیدن بیش از اندازه یا بسیار کم می‌تواند نشانه افسردگی باشد!
 
۲. دارایی‌هایتان را برانداز کنید
حساب‌های مالی خود را مرتب کنید. این روز‌ها بدون بیرون رفتن، بدون هزینه رفت و آمد و هزینه‌های دیگر، اکنون فرصت مناسب است که حساب‌های مالی خود را ارزیابی کنید، آن‌ها را به طور مناسب مدیریت کرده و پس انداز کنید.
 
۳. پیک‌نیک خانگی راه بیندازید
داخل خانه پیک نیک داشته باشید. یک بشقاب، غذایی که دوست دارید، پتو و پاپ کورن را بیاورید و از پیک نیک اتاق پذیرایی بدون مورچه لذت ببرید! می‌توانید از بازی‌های فکری نیز استفاده کنید.
 
۴. انجام آزمایش‌های علمی ساده
خمیردندان فیل درست کنید. درست کردن خمیردندان فیل یک آزمایش علمی عالی است. از قوانین شیمی و زیست شناسی استفاده کنید و با استفاده از یک دستورالعمل یک کف سنگین درست کنید.
 
۵. خلاقانه آشپزی کنید
از دستوالعمل‌هایی که در اینترنت موجود است، استفاده کرده و یک وعده غذایی بپزید. بهتر است به دنبال دستورالعمل‌هایی بروید که از غذا‌های روزمره شما دور باشد.
 
۶. روی مبل لم بدهید به هر کجای دنیا سفر کنید
از آنجا که در طول قرنطینه توانایی سفر به مکان‌های مختلف را ندارید، تور‌های تفریحی مجازی به موزه ها، پارک‌های بین المللی و دیگر نقاط دیدنی داشته باشید تا بتوانید برای مدتی از فضای خانه دور شوید.
 
۷. رصد شرایط آب و هوا
به مطالعه آب و هوا بپردازید. ماندن در خانه در طول روز فرصت مناسبی برای بررسی گزارش‌های آب و هواست. شما می‌توانید با استفاده مرکز آموزش علوم اسمیتسونیان، درباره آب و هوا، جریانات توده‌های هوا و موارد دیگر مطالعه کنید.
 
۸. وقت تغییر است
دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید. بگذارید خلاقیت شما آشکار شود. وسایل دور و اطراف خود را جابجا کنید و شکل جدیدی به آن‌ها بدهید.
 
۹. فرصتی برای انجام کارهای عقب افتاده منزل
در اطراف خانه بچرخید و قسمت‌هایی که نیاز به تعمیر دارند مانند درها، کابینت‌ها و... را تعمیر کنید. می‌توانید تمیز کردن دیوار‌ها و پنچره‌ها را نیز امتحان کنید!
 
۱۰. کارهایتان را به دست غیر غالب‌تان بسپارید
کار‌های خود را با دست غیرغالب انجام دهید. با دست غیرغالب بنویسید، مسواک بزنید و بسیاری از کار‌های دیگر را امتحان کنید.
 
۱۱. خاطرات روزهای قرنطینه را داستان کنید
نوشتن شعر یا داستان را شروع کنید. شاید شما استعداد نویسندگی داشته و از آن بی خبر باشید. سعی کنید خاطرات قرنطینه خود را بنویسید. نوشتن به شما کمک می‌کند که نه تنها خاطرات خود را حفظ کنید بلکه می‌توانید احساسات خود را پردازش و مدیریت کنید.
 
۱۲. مدیتیشن کنید
مدیتیشن انجام دهید. دراز بکشید و چشمان خود را ببندید، کف دست‌های خود را رو به بالا بگذارید و تنفس عمیق انجام دهید. یا ۲۰ دقیقه چهار زانو بنشینید و کلمات آرام بخش را برای خود تکرار کنید.
 
۱۳. آینده بسازید
فقط فکر کنید. هر روز چند دقیقه وقت بگذارید و درباره زندگی و تجربیات خود تجدید نظر کنید. اهداف خود را تعریف کنید و راهکار‌هایی برای دستیابی به آن‌ها پیدا کنید و سعی کنید آینده‌ای بهتر از گذشته برای خود بسازید.
 
۱۴. فرصتی طلایی برای یادگیری زبانی جدید
زبان جدید یاد بگیرید. اکنون زمان بسیار خوبی برای تمرین یک زبان جدید است. Duolingo یک برنامه کاملا کاربردی و رایگان است که ۳۵ زبان مختلف را درس می‌دهد.
 
۱۵. باغ بهاری خانگی بسازید
باغ خانگی خود را بسازید. فقط به دلیل اینکه مجبور به ماندن در داخل خانه هستید به این معنی نیست که نمی‌توانید باغبانی بهاری داشته باشید. شما می‌توانید از گیاهان تازه خانه خود در کنار غذایتان استفاده کنید.
 
۱۶. لباس‌هایتان را رنگ و لعاب دهید 
پیراهن‌های قدیمی خود را با رنگ کردن نو کنید. این کار بسیار سرگرم کننده و آسان است. تیشرت، شلوار، لباس‌ها کودکان، کلاه یا هر چیز دیگری را با پنبه‌های آغشته به رنگ نو کنید.
 
۱۷. به پوست و ناخن‌‎هایتان برسید
 به پوست، مو و ناخن‌های خود رسیدگی کنید. با بسته شدن سالن‌های آرایشی، مردم مجبور هستند که نیاز‌های آرایشی خود را در خانه برطرف کنند. از ماسک‌های خانگی برای پوست و موی خود استفاده کنید و سعی کنید ناخن هایتان را خودتان مانیکور کنید.
 
۱۸.پادکست گوش کنید
پادکست‌ها برنامه‌های صوتی هستند که می‌توانید در اوقات فراغت از آن‌ها استفاده کنید. پادکست‌ها با سوژه‌های کمدی تا تاریخی و داستانی شما را با هرنوع سلیقه‌ای سرگرم می‌کنند.
 
۱۹. در خانه محل کار تعریف کنید
دفترخانگی خودتان را درست کنید. در هنگام قرنطینه بسیاری از کار‌ها در خانه پیش می‌روند. فضایی از خانه را انتخاب کنید و لوازم مورد نیاز کارتان را آنجا قرار دهید، فضای کاری خودتان را از دیگر فضا‌های خانه جدا کنید و به شروع به کار کنید.
 
۲۰. به دور از فناوری‌ها از خودتان سلفی بکشید
به خودتان در آینه نگان کنید و سعی کنید با مداد یک عکس سلفی بکشید! ماندن در خانه برای مدت طولانی ممکن است دشوار باشد، اما این می‌تواند برای به چالش کشیدن خودتان در زمینه‌های مختلف زمان خوبی باشد.

نظر شما