شناسهٔ خبر: 39223551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم کاهش بروکراسی اداری در بخش تولید/ نقش مهم بانک‌ها در تکریم سرمایه‌گذاران و جهش تولید

استاندار اردبیل گفت: بروکراسی اداری و روند تکمیل پرونده های پرداخت تسهیلات در بخش تولید و اشتغال باید به حداقل برسد و بانک‌ها نقش مهمی در افزایش روحیه تلاش و تولید و جهش تولید دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام‌جو ظهر امروز در نشست با مدیران بانک‌های استان اظهار کرد: بروکراسی اداری و روند تکمیل پرونده های پرداخت تسهیلات در بخش تولید و اشتغال باید به حداقل برسد.

وی افزود:  بانک‌ها نقش مهمی در جهش تولید دارند و برای افزایش روحیه تلاش و تولید در استان، باید روند ارائه خدمات بانکی به مردم و سرمایه‌گذاران تسهیل شده و مشکلات موجود کاهش یابد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بانک‌ها می‌توانند با‌گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و تسهیل در روند پرداخت سرمایه در گردش در رونق اقتصادی استان موثر باشند بنابراین ضروری است پرونده‌های واحدهای تولیدی دارای مشکل توسط بانک‌ها بررسی شده و سپس در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شود.

وی تأکید کرد: تمامی بانک‌های استان در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی براساس سهمیه‌بندی انجام گرفته اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم نسبت به سال گذشته بیشتر تلاش نمایند.

وی بیان کرد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در بانک‌ها جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بسیار مهم است و بایستی با دقت اجرا شوند زیرا بانک به علت حضور مردم و نقل و انتقال فیزیکی پول می‌توانند منبع انتشار ویروس باشند.

بهنام‌جو به مصوبه کشوری درباره فعالیت یک سوم شعب بانک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بانک‌ها در صورت ازدحام جمعیت می‌توانند شعب بیشتری را فعال نمایند.

وی اذعان داشت: پول نقد نقش مهمی در انتقال ویروس دارد و از مردم می‌خواهیم حتی‌الامکان از جابجایی پول نقد خودداری و از کارت‌های بانکی استفاده کنند.

استاندار اردبیل اظهار داشت: بانک‌ها مهلت پرداخت بدهی ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت واحدهایی که بدهی عقب‌افتاده دارند را به تعویق انداخته‌اند و برای جبران زیان واحدهای تولیدی که از تعطیلی ناشی از شیوع کرونا متضرر شده‌اند ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در سطح کشور تصویب شده است که به زودی سهم استان اردبیل اعلام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر اصلاح فرایندها در بانک‌ها با توجه به وضعیت پیش‌آمده، خواستار کاهش زمان پذیرش و روند تکمیل پرونده برای پرداخت تسهیلات شد.

ارژنگ عزیزی گفت: بانک‌ها باید دستورالعمل‌های لازم در خصوص کرونا را در زمان کوتاهی اجرایی کنند.

انتهای پیام/3463/666

نظر شما