شناسهٔ خبر: 39106951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش تردد در جاده‌های گلستان و چند خبر کوتاه از کرونا

گرگان - ایرنا - کاهش تردد در جاده‌های گلستان، مسدودسازی همه راه‌های ورودی و خروجی آزادشهر و گنبد و تعطیلی مناطق گردشگری حفاظت شده استان، از جمله آخرین اخبار کرونای گلستان در روز دوشنبه است.

صاحب‌خبر -

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت که با شیوع ویروس کرونا و استقبال شهروندان از شعار "در خانه می مانیم" با هدف کاهش زنجیره انتقال این ویروس، تردد خودرو در جاده های این استان از ابتدای سال تا ۹ فروردین ماه ۶۹ درصد نسبت مدت مشابه سال قبل کمتر شد.

مهدی میقانی اظهار داشت: در این مدت تعداد کل تردد خودرو ثبت شده در جاده های استان، بیش از یک میلیون و ۷۸۵ تردد بود و روزانه به طور میانگین ۱۹۹ هزار و ۷۲۳ خودرو در جاده های استان تردد کردند که بیشترین تردد مربوط به محور علی آباد - گرگان بود.

**

فرمانده انتظامی گلستان از اعمال جریمه پنج میلیون ریالی ۱۲۷ راننده متخلف در راستای اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان خبر داد و گفت : همچنین در این زمینه ۱۴ دستگاه خودرو توقیف و برای مدت یک ماه به پارکینگ هدایت شد.

سرتیپ دوم‌ ستاد روح‌الامین قاسمی با اشاره به مسدود بودن همه راه‌های ارتباطی به تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی استان، بیان کرد: پیش بینی لازم برای کنترل تمامی راه‌های ارتباطی به تفرجگاه‌ها و مسدود شدن آنها در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه شده و با استقرار نیرو از ورود مردم و خودرو به تفرجگاه‌ها تا پایان طرح جلوگیری به عمل خواهد آمد.

**

فرماندار آزادشهر از مسدودسازی تمام راه های ورودی و خروجی منتهی به داخل این شهر از ظهر فردا دوازدهم فروردین ماه خبرداد.

سیدرسول حسینی اظهارداشت: همچنین در روز سیزدهم فروردین تمام خودروهایی که از منزل خارج شوند ۵ میلیون ریال جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: در این راستا به جز اصناف مجاز، ۳۶ واحد صنفی که بدون توجه به قانون به فعالیت ادامه داده بودند پلمب شدند.

**

فرماندار ویژه گنبدکاووس اعلام کرد که با تصمیم ستاد مقابله با کرونا، از ساعت ۲۴ امشب تا ۴۸ ساعت آینده تمامی مسیرهای جاده‌ای ورودی و خروجی اصلی و فرعی منتهی به این شهرستان مرزی به طور کامل مسدود می‌شود.

عبدالقدیر کریمی اظهار داشت: علاوه بر این، براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس و باهدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ورودی تمامی پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان نیز مسدود خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرده که در این مدت تردد خودروها از ساعت پنج صبح تا ساعت ۲۴ از درب منازل ممنوع بوده و خودروهای متخلف به مدت یک ماه توقیف و رانندگان هم مبلغ ۵۰۰ هزار ریال جریمه می‌شوند.

**

مدیرکل محیط زیست گلستان از تعطیلی مناطق گردشگری حفاظت شده استان خبر داد و گفت: ورود به این مناطق به دلیل شیوع کرونا ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

محمدرضا کنعانی اظهار داشت: این تصمیم برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مناطق تحت مدیریت و تفرجگاه‌های موجود در این مناطق و قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا مصوب و از روز جمعه هشتم فروردین ماه در استان با همکاری سایر دستگاه های نظارتی اجرا شد.

**

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: با آغاز اجرای طرح ملی کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا از هشتم فروردین تاکنون، ۱۰۲ واحد صنفی در گنبدکاووس به دلیل بی‌توجهی به مصوبات این طرح و اخطارهای اعلام شده برای تعطیلی صنوف غیر ضروری، پلمب شد.

خلیل رجبلی تاکید کرد: گشت‌های مشترک بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس و ادارات مرتبط در خصوص نظارت و تذکر بر تعطیلی واحدهای غیرضروری ادامه دارد و در صورت تمکین نکردن با واحدهای متخلف برخورد قانونی می‌شود.

نظر شما