شناسهٔ خبر: 39099463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین اخبار کرونا در شرق گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - ممنوعیت ورود و خروج از مبادی گنبدکاووس در روزهایی ۱۲ و ۱۳ فروردین، پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در مینودشت و کاهش ۷۰ درصدی تردد وسایل نقلیه در گالیکش از مهمترین اخبار کرونایی روز دوشنبه شرق گلستان است.

صاحب‌خبر -

فرماندار گنبدکاووس گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، علاوه بر اجرای محدودیت در ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان، در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خروج خودروها از مبادی ورودی و خروجی گنبد ممنوع است.

عبدالقدیر کریمی افزود: طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا برای حفظ سلامت شهروندان و کاهش ابتلای مردم به این بیماری در حال اجرا است و از شهروندان انتظار داریم با رعایت مسائل بهداشتی و خارج نشدن غیرضروری از منازل و همکاری با نیروهای انتظامی و راهور مستقر در مبادی ورودی گنبدکاووس به ستاد مقابله با ویروس کرونا کمک کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن روز طبیعت بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، تمام مراکز تفریحی، پارک‌ها و تفرجگاه‌های گنبدکاووس تا پایان اجرای این طرح تعطیل است و از خروج خودروها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین از این شهرستان ممانعت می‌شود.

فرماندار مینودشت هم از مردم خواست در روز طبیعت (۱۳ فروردین) در خانه بمانند و از حضور در سطح شهر و مراکز تفرجگاهی و جنگل‌ها بشدت پرهیز کنند.

**

فرمانده انتظامی مینودشت گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در سرکشی از واحدهای صنفی در راستای اجرای طرح کاهش انتقال بیماری کرونا ۸ واحد صنفی غیرضروری و متخلف را به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات مربوط به اجرای طرح پلمب کردند.

**

فرماندار آزادشهر گفت: با اجرای طرح کاهش انتقال بیماری کرونا، روز گذشته ۸ واحد صنفی متخلف در شهر آزادشهر و ۳ واحد صنفی متخلف در شهر نوده خاندوز پلمب شد.

سید رسول حسینی افزود: تیمی متشکل از فرمانداری، دادستانی، اداره صنعت و معدن، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی به صورت روزانه از بازار سرکشی می‌کند و واحدهای صنفی که مشمول تعطیلی و محدودیت فعالیت هستند را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

**

فرماندار گالیکش گفت: در مدت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کنترل تردد خودروها و ورود و خروج افراد غیربومی، تردد در این شهرستان  ۷۰ درصد کاهش یافت.

علی‌اصغر میرزایی افزود: با اجرای این طرح همچنین تعداد مبتلایان جدید به بیماری کرونا در گالیکش کمتر شد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکنون ۱۸۰ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

نظر شما