شناسهٔ خبر: 38967788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وزارت راه مجری مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حوزه حمل و نقل است

وزیر راه و شهرسازی: مهمترین تکلیف ما در رابطه با کرونا در حوزه حمل و نقل عمومی، اجرا و استقرار مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  محمد اسلامی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان این که اجرای مصوبات برای کسب اطمینان درباره رعایت همه الزامات بهداشتی است افزود: ترمینال ها؛ فرودگاه ها؛ ایستگاه ها؛ واگن ها، اتوبوس‌ها و قطار‌ها مستمرا ضد عفونی و گند زدایی و افراد و مسافران غربالگری می‌شوند.

وزیر راه و و شهرسازی با اشاره به اقدامات و عملکرد وزارت راه در سال ۹۸ با بیان این که با همه مشکلات بهره وری حداکثری را به وجود آوردیم گفت: کار احداث راه آهن به پنج استان انجام گرفت و قطعه اول آزاد راه شمال و بخش‌های دوم و سوم اتوبان همت افتتاح شد و به غیر از این‌ها ۷۳۲ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه شد و تا پایان سال گذشته هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه روستایی از ۲ هزار کیلومتر را که برنامه ریزی و تعهد کرده بودیم تحویل دادیم و بقیه آن هم با بهبود شرایط آب و هوایی تکمیل و تحویل می‌شود.

او با اشاره به خواسته رئیس جمهور برای به ثمر رساندن ۴ طرح ریلی تا پایان سال ۹۹ گفت: اتصال راه آهن رشت به انزلی و کاسپین؛ راه آهن اردبیل که بالای ۷۴ درصد پیشرفت داشته؛ راه آهن زاهدان به چابهار و راه آهن یزد به اقلید در دست اجرا است و در اولویت قرار دارند.

اسلامی با اشاره به این که ناوگان حمل و نقل کالا و بار کشور بیش از نیاز است گفت: برای مهار فرسودگی ناوگان و نیز ساماندهی آن باید نظام جامع لجستیک را اجرا کنیم که موجب توزیع متوازن و عادلانه بار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت مسکن ملی گفت: زمانبندی مسکن ملی ۱۸ تا ۲۴ ماه پیش بینی شده و هزینه ساخت آن هم بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون پیش بینی شده است.

نظر شما