شناسهٔ خبر: 38457413 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نرخ عوارض آزادراه تهران - شمال

نرخ عوارض آزادراه تهران – شمال برای سواری ها در روز‌های عادی سال مبلغ ۲۰ هزار تومان و برای روز‌های اوج سفر ۳۰ هزار تومان تعیین شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی با اشاره به تماس تلفنی رئیس جمهوری با وی اظهار داشت: ایشان در این تماس تلفنی دستور دادند نرخ عوارض منطقه یک آزاد راه تهران- شمال 5 هزار تومان برای خودرو‌های سواری کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: براین اساس، نرخ عوارضی برای خودرو‌های سواری در روز‌های عادی به ۲۰ هزار تومان و برای روز‌های پیک به ۳۰هزار تومان کاهش می‌یابد.

گفتنی است، تا پیش از مکالمه رئیس جمهوری با وزیر راه و شهرسازی، نرخ عوارضی منطقه یک آزادراه تهران-شمال طبق هماهنگی برای خودرو‌های سواری در روز‌های عادی ۲۵۰ هزار ریال و برای روز‌های پیک ۳۵۰ هزار ریال، همچنین نرخ عوارضی برای وانت ۳۵۰ هزار ریال، برای مینی‌بوس ۴۰۰ هزار ریال و برای اتوبوس۴۵۰ هزار ریال تعیین شده بود.
 
 «محمد اسلامی» همچنین گفت: نرخ عوارض برای وانت ۳۵۰ هزار ریال، برای مینی‌بوس ۴۰۰ هزار ریال و برای اتوبوس۴۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: روز پیک از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه لغایت پایان روز جمعه و همچنین روز‌های تعطیل در نظر گرفته شده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: کارمزد سامانه الکترونیک اخذ عوارض (ETC) برای دریافت عوارض، معادل مبلغ یک هزار ریال برای عوارض تا ۲۰هزار ریال، مبلغ دو هزار ریال برای نرخ‌های عوارض بالاتر از ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار ریال و مبلغ سه هزار ریال برای عوارض بیش از ۳۰ هزار ریال لحاظ شده است.

وی یادآور شد: پرداخت کارمزد سامانه الکترونیک اخذ عوارض ETC از زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل سامانه لازم الاجرا است که مبلغ آن از نرخ‌های مصوبی جدول فوق‌الذکر کسر و به حساب شرکت سرمایه‌گذار در استقرار سامانه مورد اشاره منظور می‌شود.

قطعه یک آزادراه تهران- شمال بعد از ۲۴ سال، بهمن امسال به بهره‌برداری آزمایشی رسید و قرار است فردا (سه‌شنبه، ششم اسفندماه) به صورت رسمی افتتاح شود.

طول قطعه یک آزادراه تهران - شمال۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

با افتتاح قطعه یک این آزادراه مسیر تردد از جاده فعلی به طول۹۰ کیلومتر به ۳۲ کیلومتر کاهش خواهد یافت که علاوه بر کاهش حداقل یک ساعت و نیم در زمان سفر، موجب صرفه‌جویی متوسط حدود ۱۰ لیتری بنزین در روز‌های عادی و بیش از ۱۵ لیتری در ایام پر ترافیک به ازای هر سفر – خودرو می‌شود.
 

نظر شما