شناسهٔ خبر: 3891685 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

نا‌امیدی در تیم ملی «امید»

کاشانی: با این بساط استعفا می‌دهم

صاحب‌خبر -


 وصال روحانی


تیم ملی امید فوتبال  ایران شنبه شب در جزیره کیش جایی که 9 روزی است در آن اردو زده، در دیداری دوستانه، تیم منتخب این جزیره را به لطف گلزنی‌های سالاری، کنعانی‌زادگان و پهلوان 0-3 شکست داد اما اگر حرف‌های دیروز حبیب کاشانی مدیر این تیم را مبنا بگذاریم، او از شرایط موجود ناراضی است و اوضاع «امیدها» را نا‌امید‌کننده می‌داند.
کاشانی که از مخالفت کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بزرگسالان با حضور آزمون و جهانبخش در اردوی این تیم و لزوم حضورشان در دیدارهای دوستانه فروردین ماه تیم ملی بزرگسالان برابر شیلی و سوئد ناراحت است، دیروز گفت اگر قرار است باشگاه‌ها به فضای فعلی و همکاری نکردن با امیدها ادامه بدهند، او از پست خود کناره خواهد گرفت. وی افزود: «گمان می‌رفت ما طی اردوی‌مان در کیش با تیم‌های ملی امید سوریه، مالزی، کره شمالی یا اردن بازی‌هایی دوستانه داشته باشیم، اما این‌طور نشد و حتی یکی از آنها نیز مهیای این مسابقات نشدند. برخی باشگاه‌ها نفرات منتخب ما را یا اصلاً به ما نمی‌دهند یا می‌دهند اما هر روز تماس می‌گیرند و می‌گویند آنها را برگردانید! با این اوصاف نمی‌توان کار و تمرین کرد، زیرا روح بازیکنان نیز در عذاب است.»
کاشانی افزود: «اوضاع مالی‌مان هم مساعد نیست. به عنوان مثال برای همین اردوی کیش 120 میلیون تومان هزینه شده اما ریالی هم از فدراسیون نگرفته‌ایم. در مورد دو مسابقه تدارکاتی‌مان با کویت هم باید بگویم که به یک بازی کاهش یافته و سفرمان به این کشور کوتاه‌تر از محاسبات قبلی‌مان خواهد بود. وقتی هم از سازمان لیگ خواستیم که کل دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ را به تأخیر بیندازد، تا باشگاه‌ها با خیالی راحت نفرات امید خود را به ما بدهند، این را هم نپذیرفتند.» وی اضافه کرد: «کلی نامه‌نگاری کردیم تا اجازه بدهند جهانبخش و آزمون به خاطر اهمیت مسابقات مرحله اول انتخابی المپیک که در ایام نوروز در خاک کشور خودمان انجام می‌شود، ما را همراهی کنند، اما کفاشیان دیروز به من گفت کی‌روش با این امر مخالفت کرده و آنها را برای تیم خودش می‌خواهد. سؤال من این است که اگر این اتفاقات و درخواست‌ها برای تیم ملی بزرگسالان مطرح می‌شد، آیا تمامی خواسته‌های کی‌روش را تأمین نمی‌کردند؟ اگر تیم ملی به فینال جام ملت‌ها در استرالیا می‌رسید، بازگشایی لیگ برتر بیش از پیش به تعویق نمی‌افتاد؟ بله، ما کی‌روش نیستیم و در نتیجه با درخواست‌های بحق ما مخالفت می‌شود.»
کاشانی در پایان گفت: «شاید گفته شود که رقبای ما همچون افغانستان و نپال قوی نیستند، اما آیا عربستان هم قدرتمند نیست؟ به هر حال لازم است که فیلمی از مسابقات تمامی آنها ببینیم و آنها را آنالیز کنیم، ولی خبری از این فیلم‌ها نیست. متذکر می‌شوم که ما از 3 تا 11 فروردین چهار بازی متوالی در گروه‌مان در دور مقدماتی المپیک داریم و در نتیجه باید در هر پست دو بازیکن آماده و همسطح داشته باشیم که با بساط فعلی از آنها بی‌بهره‌ایم. مسأله‌ای نیست، اگر ما را نمی‌خواهند، بگویند تا راحت و بی‌سر‌و‌صدا برویم.»

نظر شما