شناسهٔ خبر: 38595620 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهروندان برای دریافت خدمات شماره‌گذاری به استان‌های مجاور مراجعه نکنند

تهران -ایرنا- رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از شهروندان خواست برای دریافت خدمات شماره‌گذاری به تهران یا استان های مجاور مراجعه نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی محمدی با اشاره به تعطیلی مراکز شماره گذاری برخی از استان ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: بر اساس تصمیم ستاد پدافند غیرعامل زیستی،  مراکز تعویض پلاک استانهایی که دارای آلودگی هوا در سطح بالا هستند، تعطیل میشوند اما برخی از شهروندان بدون توجه به هشدارها، برای دریافت خدمات به تهران یا استانهای مجاور مراجعه میکنند.

وی اضافه کرد: لازم است هموطنان در استان‌هایی که مراکز شماره گذاری آنها تعطیل شده تا زمان رفع خطر شیوع ویروس تأمل کنند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: به تمام استان‌ها ابلاغ شده در صورت مراجعه شهروندان سایر استان‌ها، مراکز تعویض پلاک از ارائه خدمات به شهروندان سایر استان‌ها قویاً خودداری کنند و یقیناً هیچ گونه خدمتی در سایر استان‌ها به این دسته از مراجعانی که از استان‌های با شیوع بالا مراجعه می کنند، ارائه نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.      

همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.

روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.

از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.     

در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.  

با وجود این تلاش بر اساس اعلام کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا روز گذشته به ۹۷۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

با این حال پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

نظر شما