شناسهٔ خبر: 38578098 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در گفت‌وگو با آناج؛

اقدام موثر سپاه در ضدعفونی معابر/ مدعیان تشکیک در آمار،‌ سند بیاورند

صومی گفت: آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت و علوم پزشکی استان کاملا صحیح بوده و هرکس مدعی این موضوع میباشد که آمار غلط است، میتواند ادعای خود را اثبات کند!

صاحب‌خبر -

محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با خبرنگار آناج در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و اقدامات سپاه عاشورا در ضدعفونی کردن سطوح و معابر تبریز، اظهار داشت: در همه بیماری‌‌ها خصوصا ویروس کرونا، پیشگیری بهتر از درمان است و رعایت موارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در درجه اول قرار دارد.

وی ادامه داد: منظور از پیشگیری این است که باید مقابل انتشار ویروس کرونا ایستاد. به همین دلیل یکی از بهترین روش‌های کم کردن تاثیر ویروس، ضدعفونی کردن محیط و سطوح است.

صومی با اشاره به اقدامات سپاه عاشورا در مواجهه با ویروس کرونا، تاکید داشت: اقدامات بسیجیان عزیز زیر نظر سپاه ویژه تبریز که در کنار شهرداری تبریز تصمیم دارند کوچه پس کوچه‌های تبریز را ضدعفونی کنند، اقدامی مهم و قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به شایعه‌های فضای مجازی که گفته می‌شود، آمار اعلام شده از گسترش ویروس، دروغ است، تاکید کرد: این سخنان صد در صد غلط است. آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت و علوم پزشکی استان کاملا صحیح بوده و هرکس مدعی این موضوع است که آمار غلط است، میتواند ادعای خود را اثبات کند!

وی افزود: از ابتدای اسفند تا این لحظه حدود 340 نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که ما از بیش از 280 نفر که احتمال میدادیم مبتلا به ویروس هستند تست کرونا گرفته‌ایم که از این تعداد در کل تست 15 نفر مثبت اعلام شده که 3 نفر از آنها فوت شده‌اند.

صومی همچنین در خصوص انجام تست کرونا تصریح داشت: آزمایش کرونا، آزمایش گران قیمتی است اما این آزمایش از آنهایی که احتمال بالایی برای مبتلا شدن به کرونا برخوردار هستند، به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: این آزمایش برای افراد عادی، آنهایی که مسافرتی به قم داشته اند، یا آنهایی که مدعی هستند هزینه‌اش را می‌پردازند انجام نمیشود و آزمایش تنها برای افرادی است که مشکوک کرونا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما