شناسهٔ خبر: 38577120 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آخرین اخبار کرونا در ایران/رتوصیه به قرنطینه خانگی مردم/بهبود ۱۷۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از روند صعودی بیماری کرونا در قم خبرداد.

صاحب‌خبر -

ایلنا: دکتر ابرازه در گفت‌وگو با خبر سیمای مرکز قم، از روند رو به گسترش بیماری کرونا در این استان خبر داد و افزود: در روزهای اخیر نتیجه آزمایش 109 نفر دیگر به کرونا مثبت اعلام شد.

وی افزود: تا صبح 10 اسفند که مجموعا 652 نفر مشکوک به کرونا در چهار بیمارستان کامکار، فرقانی، امام رضا(ع) و علی ابن ابیطالب (ع) بستری شدند که هم اکنون به 725 نفر رسیده است.

دکتر ابرازه تصریح کرد: با توجه به روند صعودی این بیماری در قم بیمارستان شهدای نیروگاه و دو بخش غیرفعال بیمارستان فرقانی به ظرفیت 100 تخت بزودی در چرخه درمان بیماران کرونایی قرار می گیرند.

بیمارستان شهدای نیروگاه در زمان افتتاح دارای 172 تخت بود.

تعداد مبتلایان کرونا در شاهرود به 8 نفر رسید/ بهبودی کامل 5 نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از قطعی شدن 8 مورد مبتلا به کرونا در شاهرود خبر داد و گفت: از این تعداد 5 نفر به طور کامل بهبود یافتند و ترخیص شدند .

به گزارش ایلنا، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تا امروز یکشنبه یازدهم اسفند ماه بیش از 170 مورد با علائم عفونت های تنفسی مراجعه سرپایی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) داشته اند و تعداد 105 نفر بستری شده اند.

وی افزود: تاکنون آزمایش کرونا برای 8 مورد مثبت شده است که از این تعداد 5 نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

چمن بیان کرد: همچنین 2 نفر بستری و تحت مراقبت هستند و یک نفر نیز فوت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به مرگ یک نفر در شاهرود اظهار کرد: این بیمار سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای بوده است.

وی از بستری بودن دو بیمار که تست آنها مثبت اعلام شده خبر داد و گفت: این افراد در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود با اذعان به اینکه کاستن از تجمعات، گردهمایی‌ها و هر آنچه به افزایش تراکم می‌انجامد می‌تواند به پیشگیری از فراگیرتر شدن کرونا ویروس کمک کند ادامه داد: از عموم هم‌استانی‌ها و هموطنان می‌خواهیم که با پیوستن به پویش در خانه بمانیم ما را در کنترل این بیماری و جلوگیری از همه‌گیری آن بیش از پیش یاری دهند.

این پزشک فوق تخصص اپیدمیولوژی بر جدی گرفتن آموزش‌ها به عنوان یک ضرورت تاکید و تصریح کرد: مهمترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با کروناویروس و هر ویروس دیگری اصل خودمراقبتی است و در خودمراقبتی محافظت از ترشحات ناشی از سرفه و عطسه و تلاش برای کاستن از سطح آلودگی محیط می‌تواند به پیشگیری بهتر و مقابله با شیوع این ویروس کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه برای ریشه کنی این ویروس باید زنجیره انتقال آن قطع شود از مردم خواست با رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند در غیر این صورت روند بستری ها رو به افزایش خواهد بود.

وی درعین حال گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در قم در 30 بهمن تاکنون 576 نفر بهبود یافته اند.

کرونا در کرمانشاه هم قربانی گرفت/ ابتلای 5 نفر به این ویروس در استان

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان به پنج نفر رسیده است، گفت: یک نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری فوت کرده است.

ابراهیم شکیبا امروز ، در خصوص آخرین اخبار مبتلایان به بیماری کرونا در این استان از روز گذشته تا ظهر امروز (11 اسفند)، اظهار داشت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، 2 مورد جدید ابتلا به کرونا در کرمانشاه مثبت اعلام شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه با اشاره به سه مورد مثبت طی روزهای گذشته، گفت: مجموعاً شمار مبتلایان کرونا مثبت در استان به پنج نفر رسیده است.

وی در توضیح گروه‌های سنی مبتلایان، تصریح کرد: گروه‌های سنی متغییر بوده از جوان داشته‌ایم تا پیر، یک مورد از این تعداد (پنج مورد) قبلا از بیمارستان ترخیص شده و حال عمومی مابقی نیز خوب است.

شکیبا جمع بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان را 46 مورد اعلام کرد و گفت: 21 نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان معین گلستان (مخصوص بیماران کرونایی استان کرمانشاه) بستری و تحت مراقبت‌های درمانی هستند.

وی در توضیح جواب نمونه‌های موارد مرگ و میر مشکوک به کرونا در استان، گفت: جواب آزمایش یک مورد از فوت شدگان تا این لحظه، مثبت اعلام شده است.

بنا بر گفته جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 978 نفر افزایش یافته که 54 نفر از این تعداد جان خود را از دست داده و 175 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

آخرین اخبار کرونا در کرمان| از کنترل مبادی ورودی تا لغو اردوهای زیارتی / بیمارستان پشتیبان تعیین شد
استاندار کرمان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با شیوع کرونا در استان گفت: مبادی ورودی کنترل و تمام اردوهای زیارتی به استان لغو شده است.

محمدجواد فدائی بعد از ظهر امروز در نشست خبری مشترک استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده انتظامی استان کرمان که بعد از برگزاری ستاد استانی مدیریت پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا در کرمان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به بحث‌هایی که ظرف روزهای گذشته پیرامون بیماری کرونا در استان بود امروز این نشست برگزار می‌شود تا ابهامات موجود رفع شود.

وی با عنوان اینکه دوازدهم بهمن امسال و حدود یک ماه پیش جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با موضوع بیماری کرونا برگزار شد گفت: نخستین مورد مثبت در کشور 30 بهمن اعلام شد و ما قبل از آن شورای پدافند غیرعامل استان را برگزار کرده و بر آموزش عمومی مردم در آن جلسه تاکید شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه از همان زمان کنترل ورود افاغنه غیرمجاز در استان مطرح و اختصاص مراکز درمانی خاص پیشنهاد شد افزود: در آن جلسه مقرر شد افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان افضلی‌پور تحت مراقبت قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در همان جلسه تاکید شد که همایش‌ها و هرگونه تجمعات در استان برگزار نشود ادامه دارد: در این جلسه بر افزایش نظارت‌ها بر فروش مواد ضدعفونی‌کننده در استان تاکید شد.

فدائی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در استان گفت: بیمارستان پشتیبان تعیین و بر استفاده از فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه بیماری کرونا تاکید شد.

وی با عنوان اینکه در پنج اسفند و در جلسه با فرمانداران توصیه‌های لازم بیان و مقرر شد مرکز اطلاع‌رسانی تلفنی که به‌صورت ملی فعالیت می‌کند مدنظر قرار بگیرد افزود: جلسه مشترک شورای تامین با ستاد استانی مدیریت پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا در 7 اسفند برگزار شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه روز شنبه 3 اسفند تصمیم گرفته شد تا مدارس استان تعطیل شود در حالی که هنوز در کرمان مورد مثبتی از کرونا اعلام نشده بود ادامه داد: از یکشنبه 4 اسفند مدارس سطح استان تعطیل اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه جهت پیشگیری از شیوع این بیماری هماهنگی‌های لازم انجام شد تا نماز جمعه هفته گذشته در کرمان برگزار نشود و نماز جمعه در سراسر استان لغو شد گفت: بعضی از شهرستان‌های استان اصرار بر برگزاری نماز جمعه داشتند که به هر حال پیگیری و برگزاری نماز جمعه لغو شد.

فدائی با بیان اینکه شب گذشته شورای تامین استان مجددا با موضوع پیشگیری از بیماری کرونا تشکیل شد افزود: تا روز گذشته هم هیچ مشکلی در استان نبود و موردی از بیماری کرونا وجود نداشت.

وی با عنوان اینکه امروز با اعلام جواب آزمایشات دو مورد مثبت کرونا ویروس در کرمان داشتیم که امیدوارم بیشتر از این نشود گفت: اردوهای زیارتی به کرمان کاملا لغو شده است و شایعاتی که اتوبوسی از قم به کرمان آمده باشد کذب بوده و مستندی بر این موضوع وجود ندارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه یک گروه زائران با اتوبوس از مشهد به کرمان و زیارت مزار حاج قاسم آمده بودند که بلافاصله بعد از زیارت برگردانده شدند افزود: مبادی ورودی به استان‌ها نیز کنترل می‌شود و هر گونه موارد مشکوکی تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بحث کاهش ساعات اداری ادارات استان در همین جلسه مطرح شد و قرار شد که بر اساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری کرونا تعیین شود و نظر اکثریت اعضای جلسه نیز بر همین بود گفت: به هر حال این تصمیم در کاهش تماس افراد با یکدیگر موثر است و امیدواریم بتوانیم پیشگیری کنیم.

 

17 مورد ابتلا به کرونا در خراسان رضوی تایید شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ابتلای 17 نفر به کرونا در خراسان رضوی خبر داد.
به نقل از وب دا، کیانوش جهانپور، با بیان اینکه بر اساس نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای 385 مورد جدید به کووید19(کروناویروس جدید) در کشور قطعی شده، اظهار کرد: مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور، به 978 نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ابتلای 17 نفر به کرونا در خراسان رضوی خبر داد و گفت: مهم‌ترین توصیه ما برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19 برای مردم عزیز، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین پرهیز از سفرها و ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری است.

وی افزود: خوشبختانه آمار بهبود یافتگان مبتلایان به کووید19 در کشور رو به افزایش است و تا کنون 175 نفر بهبود یافته اند.

 

تلفات کرونا در کشور به ۵۴ نفر رسید/ سه مورد جدید ابتلا در همدان

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
به نقل از پایگاه خبری وب‌دا در همدان، کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمارهای ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: ۳۸۵ مورد جدید از ظهر دیروز تا امروز به طور قطعی به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۰ نفر در قم، ۱۷۰ مورد در تهران، ۲۸ مورد گیلان، ۴۴ مورد مرکزی، ۱۳ مورد اصفهان، هشت نفر استان فارس، هشت نفر در کردستان، ۱۷ مورد خراسان رضوی، دو مورد کرمانشاه، هشت نفر لرستان، سه مورد سمنان، ۱۱ مورد مازندران، سه نفر در همدان، دو نفر در خراسان جنوبی، ۳۱ مورد البرز، دو مورد هرمزگان، ۹ مورد خوزستان، یک مورد سیستان و بلوچستان، یک نفر ایلام، دو نفر استان کرمان (اولین موارد تشخیصی) به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱ نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷۵ مورد بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان نیز در کشور داریم که عدد قابل توجهی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: بیشترین موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در روزهای اخیر در استان تهران مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه بعد از استان تهران، شرایط شیوع سریع بیماری در استان مرکزی دیده می‌شود افزود: استان مازندران و نوار شمالی کشور نیز موارد شیوع بالایی دارد و از مردم می‌خواهیم از سفر غیر ضروری به استان‌های شمالی کشور خودداری کنند.

جهانپور اظهار کرد: نمودار ابتلا به ویروس کرونا همچنان صعودی است. موضوع در اغلب استان‌های کشور جدی است و امیدواریم با رعایت مردم بتوانیم از افزایش بار بیماری در روزهای آتی جلوگیری کنیم.

 

تعداد کل مبتلایان اصفهانی به کرونا به 30 نفر رسید/ 3 بیمار بهبودیافته ترخیص شدند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امروز 8 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان داریم که تعداد کل آمار این استان را به 30 مورد افزایش داد.

آرش نجیمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تعداد مبتلاشدگان به ویروس کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: امروز 8 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان داریم که تعداد کل آمار این استان را به 30 مورد افزایش داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: چند نفری هم مبتلا هستند که تهران آن‌ها را جزو آمار ما محسوب کرده است، اما آمار کلی مبتلایان به کرونا در استان اصفهان همان 30 نفر هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر شهر اصفهان 9 شهر دیگر استان نیز درگیر بیماری کرونا هستند؛ علاوه بر شهر اصفهان شهرهای مبارکه، خمینی‌شهر، فلاورجان، نطنز، گلپایگان، نجف‌آباد، خوانسار، لنجان و سمیرم هم مورد مبتلا به کرونا داشتند.

نجیمی درمورد تعداد فوتی‌ها در استان اصفهان نیز گفت: موارد فوتی ما تغییر نکرده و تعداد فوتی‌های ما همان دو نفر باقی مانده است؛ از میان بیماران مبتلا به کرونا در استان نیز 3 نفر ترخیص شده‌اند و باقی هنوز بستری هستند که امیدواریم خبرهای خوشی از ترخیص این افراد نیز ارائه کنیم.

 

تعداد ابتلا به کرونا در قزوین تاکنون افزایش نداشته است/ خیابان‌های پرتردد ضدعفونی می‌شوند

رئیس کمیتهٔ اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان قزوین گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان قزوین ۸ نفر بوده است که یکی از مبتلایان شب گذشته در یکی از بیمارستان‌های استان در گذشت و مورد جدید از ابتلا به کرونا در قزوین تاکنون تأیید نشده است.
سید حسین بی‌نیاز، رئیس کمیتهٔ اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: تا روز گذشته مبتلایان به کرونا در استان قزوین 8 نفر بوده‌اند که یک‌نفر از مبتلایان که پیرمردی 85 ساله بود، شب گذشته در یکی از بیمارستان‌های استان در گذشت، این درحالی است که مورد جدید از ابتلا به بیماری کرونا تا کنون در قزوین تأیید نشده است.

وی افزود: شهرداری قزوین و لشگر 16 زرهی قزوین-تیپ شهید صفوی از روز گذشته فعالیت خود را مبنی بر ضدعفونی کردن استان آغاز نموده‌اند و خیابان‌ها و مراکز پر تردد را در زمانی‌که جمعیت کمتری در خیابان‌ها هستند و یا شب هنگام، ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

بی‌نیاز ادامه داد: کماکان درخواست ما از مردم شریف استان قزوین این است که در منازل خود بمانند و جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند، زیرا در حال حاضر امن‌ترین و پاک‌ترین مکان برای هم‌وطنان عزیز منازل آنان است.

وی اظهار کرد: تمهیدات موردنیاز از سوی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا اندیشیده شده است و بروشورها و پوسترهایی جهت اطلاع‌رسانی صحیح به مردم چاپ شده است که علاوه بر توزیع در ادارات، به فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نیز ارسال شده است تا در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

این مسؤول تأکید کرد: در رابطه با وجود اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده تمام تلاش ما بر این است که این اقلام به میزان مورد نیاز مردم فراهم شود و در مراکز عرضهٔ این اقلام توزیع شود.

وی در ادامه عنوان کرد: کرونا ویروسی مهلک و موذی است که جان همهٔ افراد جامعه را تهدید می‌کند، طبیعی است که در چنین شرایطی منابع دولتی محدود هستند؛ در شرایط فعلی کشور، دست یاری به‌سوی خیرین بخش سلامت دراز می‌کنیم تا جهت بهبود اوضاع موجود، آگاهی‌رسانی بیشتر و خدمات‌دهی بهتر در کنار ما قرار بگیرند تا بتوانیم دست در دست هم آلام و نگرانی‌های مردم را کاهش دهیم.

رئیس کمیتهٔ اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان قزوین در رابطه با شایعات موجود در فضای مجازی در رابطه با مواد و نحوهٔ ضدعفونی مراکز و خیابان‌های پرتردد بیان کرد: شایعات موجود در فضای مجازی مبنی بر زیانبار بودن مواد ضدعفونی را تکذیب می‌کنیم، این مواد تنها موجب از بین رفتن ویروس‌های سطح شهر می‌شوند و خطری از این بابت شهروندان عزیز را تهدید نمی‌کند، ضمن این‌که از مردم درخواست می‌کنیم برای اطمینان و آسودگی بیشتر و رفع نگرانی‌ها تلاش کنند در مسیرهای ضدعفونی قرار نگیرند.

وی در پایان تأکید کرد: ساعات کاری ادارات استان به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان هفته از ساعت 8:30 الی 12:30 خواهد بود و وضعیت تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس استان نیز فردا اعلام خواهد شد.

 


تایید ابتلای یک نفر دیگر به کرونا در سیستان وبلوچستان
سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: از نمونه های ارسالی به انستیتو پاستور یک مورد از بیماران، مثبت اعلام شده که این مورد یک فرد 54 ساله می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: از ابتدای شروع بحران کرونا در کشور، کلیه تمهیدات لازم طبق دستورالعمل های ابلاغی در منطقه اندیشیده شده، بیماریابی و غربالگری گسترده در سیستان با جدیت آغاز شد که در این عملیات چندین مورد مشکوک شناسایی و بستری شده اند.
وی ادامه داد: این فرد با بیماریابی پرسنل بهداشتی دانشگاه شناسایی و به بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل ارجاع و نهایتاً در بیمارستان تنفسی سینا بستری شده است و با توجه به علایم، تحت درمان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده و در حال حاضر این فرد و اعضای خانواده و اطرافیانش به صورت روزانه تحت مراقبت نیروهای بهداشتی می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل از عموم مردم سیستان خواست تا با بکارگیری اصول بهداشتی همچون شستشوی کامل دستها و عدم حضور در اماکن عمومی و تجمعات و توجه به نکات آموزشی ارایه شده از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی خدمت گذاران خود را در جهت کنترل بیماری یاری نمایند.

دکترمیرزایی در پایان از زحمات شبانه روزی نیروهای بهداشتی درمانی تشکر و قدردانی کرد.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۳ نفر افزایش یافت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار مبتلایان به کرونا ویروس در خراسان جنوبی به سه نفر افزایش یافت.

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون ۱۳۰ بیمار با علائم و نشانه‌های تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که تحت بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد بیش از ۸۰ مورد از بیمارستان مرخص شدند و از تعداد باقی مانده، آزمایش تعدادی منفی اعلام شد و به بخش‌های معمولی منتقل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: جواب تعدادی از نمونه‌های ارسالی تا ظهر امروز به دست ما رسید که از مجموع ۱۵ نمونه‌ای که پاسخ آمده ۱۲ مورد جواب منفی و سه مورد پاسخ مثبت اعلام شده است.

دهقانی یادآور شد: دد بررسی های اولیه‌ای که انجام شده نشان دهنده این است که این بیماران در چند روز اخیر در سایر استان‌ها حضور داشتند و در این استان‌ها آلوده به ویروس شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این سه بیمار در بخش ایزوله بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند بستری و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به هشت نفر رسید
لرستان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان به هشت نفر رسید.

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر هشت بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان داریم.

وی اضافه کرد: تعداد مبتلایان به این ویروس در استان قبلا شش نفر بود که روز گذشته یک نفر از مبتلایان فوت کرد. این فرد براثر بیماری زمینه‌ای سرطان معده فوت کرده است.

نیکبخت عنوان کرد: مردم دست و صورت خود را با آب و صابون شست‌و شو داده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مراکز درمانی استان برای مقابله با کرونا ویروس آماده‌باش هستند، افزود: بیمارستان عشایر خرم‌آباد را برای بیماران کرونایی تجهیز کردیم و هر بیماری که مثبت تشخیص داده شود در این بیمارستان بستری می‌شود.

وی اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، مراکز درمانی و داروخانه‌ها ژل، مواد ضدعفونی، الکل و سایر اقلام بهداشتی به مردم عرضه می‌کنند.

شمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه به ۵ نفر رسید/ مرگ یک نفر
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شمار مبتلایان کرونا در استان را پنج نفر اعلام کرد.

ابراهیم شکیبا اظهار داشت: با اعلام ‌وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان کرمانشاه به پنج تن رسید که متاسفانه یکی از آنان جان خود را از دست داد.

شکیبا اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان تعداد ۴۱ نفر به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا بستری هستند.

وی افزود: از آغاز موضوع تاکنون ۱۷۸ نفر پس از دریافت خدمات درمانی و بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده اند.

قطعی شدن ابتلای 8 نفر به کرونا در شاهرود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از قطعی شدن آزامایش کرونای هشت نفر در این شهرستان خبر داد.

دکتر رضا چمن، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه اظهار کرد: پنج نفر از مبتلایان به کویید 19 در دو شهرستان شاهرود و میامی پس از بهبودی کامل مرخص شدند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 170 نفر با علائم تنفسی به بیمارستان شاهرود مراجعه کردند ادامه داد: تا امروز یکشنبه 11 اسفند بیش از ۱۷۰نفر از شهروندان با علائم عفونت‌های تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه سرپایی داشته اند که تاکنون تعداد ۱۰۵ نفر آنان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا در شاهرود خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمونه‌ها برای انجام آزمایش و تست کرونا به تهران ارسال و جواب تست‌ها بعد از یک هفته به شاهرود ارسال می‌شود.

دکتر چمن از مثبت شدن آزمایش هشت نفر در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود خبر داد و گفت: از هشت فرد مبتلای قطعی به کروناویروس تاکنون پنج نفر با تلاش همکاران ما در بیمارستان امام حسین شاهرود بهبودی کامل یافته و از بیمارستان ترخیص شدند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به مرگ یک نفر در شاهرود اظهار کرد: این بیمار سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای بوده است.

وی از بستری بودن دو بیمار که تست آنها مثبت اعلام شده خبر داد و گفت: این افراد در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود با اذعان به اینکه کاستن از تجمعات، گردهمایی‌ها و هر آنچه به افزایش تراکم می‌انجامد می‌تواند به پیشگیری از فراگیرتر شدن کروناویروس کمک کند ادامه داد: از عموم هم‌استانی‌ها و هموطنان می‌خواهیم که با پیوستن به پویش در خانه بمانیم ما را در کنترل این بیماری و جلوگیری از همه‌گیری آن بیش از پیش یاری دهند.

این پزشک فوق تخصص اپیدمیولوژی بر جدی گرفتن آموزش‌ها به عنوان یک ضرورت تاکید و تصریح کرد: مهمترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با کروناویروس و هر ویروس دیگری اصل خودمراقبتی است و در خودمراقبتی محافظت از ترشحات ناشی از سرفه و عطسه و تلاش برای کاستن از سطح آلودگی محیط می‌تواند به پیشگیری بهتر و مقابله با شیوع این ویروس کمک کند.

وی بر پرهیز از تماس با سطوح آلوده تاکید و خاطرنشان کرد: از آنجا که سطح آلوده ممکن است به عنوان واسط در انتقال این ویروس عمل کند لذا کاستن از سطح تماس و مهمتر از آن شست‌وشوی مداوم دست‌ها و پرهیز از آدابی همچون دست دادن، روبوسی و... می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

هر فرد مشکوک به کرونا در مبادی ورودی ایلام ۱۴ روز قرنطینه می شود
استاندار ایلام گفت: هر فرد مشکوک به کرونا در مبادی ورودی ایلام ۱۴ روز قرنطینه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر یکشنبه در گفتگو با رسانه‌های استان ضمن توصیه به افراد دارای علائم بیماری کرونا به عدم مسافرت، تاکید کرد: برای حفظ سلامت شهروندان هر مسافر در مبادی ورودی استان که مشکوک به بیماری کرونا باشد تا مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شود.

وی در ادامه به مصوبه شورای استانی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبه‌های مهم این ستاد کنترل مبادی ورودی استان است و در این میان بدون هیچ ملاحظه‌ای با مسافرینی که دارای علائم بیماری کرونا باشد بر اساس پروتوکل ترسیم شده در این زمینه عمل خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار همکاری بیشتر مردم در راستای کنترل و مقابله با بیماری کرونا شد و گفت: در این شرایط مردم تا می توانتد از مسافرت‌های غیر ضرور خودداری کنند و در این راستا به تمامی شهروندان ایلامی که در مناطق مختلف کشور هستند توصیه می‌کنیم در همان مناطق باشند.

وی در خصوص تردد در مرز مهران گفت: در مرز هرگونه تردد و رفت آمد زوار را ممنوع کرده‌ایم اما تعدادی که در آن طرف مرز داریم تنها در صورت معاینه و انجام تست و سالم بودن می‌توانند برگردند.

سلیمانی دشتکی در پایان گفت: تعدادی از خارجی‌ها که در مرز مهران حضور داشته‌اند، تاکید کرده‌ایم به مناطق خود برگردند.

اثبات دومین مورد بیماری کرونا در استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از اثبات دومین مورد بیماری کرونا در استان ایلام خبر داد.

محمد کریمیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس نتایج آزمایشات ارسالی از وزارت بهداشت؛ یک مورد دیگر کرونا ویروس مثبت در استان گزارش شده است که مجموعاً تا امروز ۲ مورد کرونا مثبت در ایلام شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید نمود که عموم مردم شریف استان توصیه‌های بهداشتی در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا جدی بگیرند.

کریمیان با بیان اینکه مردم اصول بهداشتی و شستن مرتب دست‌ها را رعایت نمایند، یادآور شد: مردم از ورود به اجتماعات غیرضروری اکیداً خودداری نموده، حتی المقدور در خانه‌های خود مانده و اطلاعات و اخبار مربوط به این موضوع را فقط از طریق ستاد اطلاع رسانی مبارزه با کرونای استان پیگیری کنند.

 

آزمایش کرونا ۱۲ گلستانی مثبت بود/پیگیر تناقض آمار وزارتخانه هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از وزارتخانه از ۱۳۵ نمونه بیمار مشکوک به کرونا آزمایش ۱۲ نفر گلستانی مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل عصر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ۲۹ بهمن ماه که نخستین بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند تاکنون ۱۳۵ نمونه به تهران ارسال شده است.

وی افزود: از نظر تیم پزشکی ۵۹۳ بیمار بستری شده در بیمارستان‌های استان با علائم سندرم شدید تنفسی همگی مبتلا به کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان توضیح داد: بر اساس پروتکل اعلامی از سوی وزارتخانه هر بیمار با علائم سندرم شدید تنفسی مبتلا به کرونا نیست و نباید از آن‌ها آزمایش گرفته شود.

وی ادامه داد: از ۲۹ بهمن ماه تا روز گذشته (۱۰ اسفند) نمونه ۱۳۵ بیماری گلستانی به تهران ارسال شد که بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از وزارتخانه تاکنون پاسخ آزمایش ۲۶ گلستانی ارسال شده است.

فاضل اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار از نتایج آزمایشات، آزمایش کرونا ۱۲ گلستانی مثبت بوده که تا این لحظه پنج نفر از آنها فوت شده و هفت نفر دیگر از بیمارستان ترخیص شده و در منزل هستند.

وی با اشاره به اینکه بر آمار منتشره از سوی سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد مبارزه کرونا کشور با آمار ارسالی از سوی معاون بهداشتی وزارتخانه تناقض وجود دارد، گفت: از روز گذشته پیگیری‌ها برای اصلاح آمار از طریق وزارتخانه ادامه دارد اما تاکنون این موضوع از سوی ستاد اصلاح نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین رسیدن نخستین بخش از مواد ضدعفونی و ماسک از سوی وزارتخانه خبر داد و بیان کرد: این ۱۰۰ هزار بسته ارسالی از صبح امروز بین کارکنان مراکز بهداشت و پرسنل درمانی استان در حال توزیع است.

وی همچنین به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه های استان اشاره و خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده به زودی ماسک تولیدی استان در داروخانه ها توزیع می شود.

فاضل از خرید تجهیزات و تیک آزمایش برای نمونه برداری از هزار بیمار مشکوک به کرونا با کمک خیر گنبدی خبر داد و گفت: ظرف یکی دو روز آینده این کیت مورد استفاده قرار می گیرد و نیاز به ارسال آزمایش به تهران نخواهد بود و پاسخ آزمایش ظرف مدت ۲۴ ساعت اعلام می شود.

تعداد بهبودیافتگان کرونا به ۹۹ نفرافزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بهبود ۹۹ نفر از مبتلایان مشکوک به ویروس کووید ۱۹ در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،سید عباس موسوی با بیان اینکه امروز ۴۷ بیمار مبتلای مشکوک به کروناویروس در بیمارستان ها بهبود یافته و مرخص شدند گفت: در مجموع ۹۹ نفر بهبود یافتند و 3 نفر نیز متاسفانه فوت کردند.

وی روند افزایش مبتلایان به این ویروس را قابل پیش بینی دانست و افزود: با توجه به پیک شیوع کرونا در جامعه در هفته پیش رو ، افرادی که با نمایه بالینی کرونا در بیمارستان ها خدمات درمانی به آنها رائه می شود تعدادشان بیشتر هم خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه اکثر افرادی که به کرونا ویروس مبتلا می شوند علائم پرخطری از این ویروس را تجربه نخواهند کرد گفت: تعداد زیادی شاید این بیماری را بدون علائم بالینی گذرانده باشند.

وی بر رعایت بهداشت فردی ، پرهیز از برگزاری تجمعات، کاهش تردد و لغو سفر‌های شهری برای مهار این بیماری تاکید کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعداد قربانیان کرونا در سطح کشور به ۵۴ نفر افزایش یافته و همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران از ۵۹۳ به ۹۸۷ نفر افزایش یافت.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، ایران توانسته پس از چین بیشترین تعداد بیمار مبتلا به کرونا را درمان کند.

 

تست کرونای ۷ نفر در مشهد مثبت شد

سخنگوی کارگروه اطلاع رسانی عمومی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تست ۱۹ نفر به ویروس کووید۱۹ در خراسان رضوی مثبت است که از این تعداد ۹ نفر در نیشابور، ۷ نفر در مشهد و سه نفر در سبزوار بستری هستند.
تست کرونای ۷ نفر در مشهد مثبت شد

 حمیدرضا رحیمی عصر امروز در نشست خبری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های محیطی در زمینه پویش «در خانه می‌مانیم»، به شکل گسترده‌ای در سطح شهر مشهد در حال اجراست، اظهار کرد: در نشستی که امروز اعضای شورای شهر مشهد با رئیس دانشگاه داشتند، مصوب شد در حوزه‌های پشتیبانی و برخی از امکانات شهری با دانشگاه همکاری داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: باید با نهایت توان تلاش کرد که چرخه انتقال ویروس شکسته شود، با همکاری هلال احمر، پنج پایگاه به‌منظور آموزش، اطلاع‌رسانی، تب‌سنجی و بیماریابی در مکان‌های پرتردد از جمله پایانه مسافربری راه‌اندازی شده است.

وی از همکاری سپاه امام رضا(ع) و بسیج جامعه پزشکی در راه‌اندازی پایگاه‌های تب‌سنجی و بیماریابی در ورودی‌های مشهد خبر داد.

رحیمی افزود: از تاریخ ۳۰ بهمن ماه تا صبح امروز ۲۵۰ نفر با علائم سندرم حاد تنفسی به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند که از این تعداد در حال حاضر ۲۰۶ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری هستند.

مسؤول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از این ۲۰۶ نفر، ۷۴ بیماردر بیمارستان شریعتی بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۴ نفر نیز با حال عمومی مناسب از مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه مرخص شدند.

رحیمی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نتیجه تست ۱۹ نفر به ویروس کووید۱۹ در خراسان رضوی مثبت است که از این تعداد ۹ نفر در نیشابور، ۷ نفر در مشهد و سه نفر در سبزوار بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهترین روش در مراحل اولیه بیماری را خود مراقبتی در منزل عنوان کرد و افزود: در صورت تشدید علائم و مشکلات تنفسی فرد باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و سپس به سطوح دو و سه ارجاع می شوند.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات به بیماران در صورت نیاز ۵۰۰ تخت آماده‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که بیمارستان شریعتی تکمیل شود دیگر مراکز درمانی برای بستری شدن بیماران آماده شده و این تعداد به جز سوله‌ها و بیمارستان‌های صحرایی است.

ویروس کرونا در زندان‌های البرز مشاهده نشد/ مرخصی ۹۶۳ زندانی
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: تاکنون در زندان‌های استان موردی از ابتلاء یا حتی مشکوک به کرونا، مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی در خصوص اقدامات انجام شده پس از شیوع ویروس کرونا در ندامتگاه‌های استان، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به تجمع جمعیتی در زندان‌های استان البرز، دستور تشکیل قرنطینه صادر شد که یکی از اقدامات پیشگیرانه در خصوص ورودی‌های جدید به زندان‌های استان برای اطمینان از عدم ابتلای دیگر زندانیان، ایجاد و تشکیل قرنطینه سه لایه‌ای است که در حال اجراست.

وی درباره این قرنطینه سه لایه، توضیح داد: در لایه و بخش اول این قرنطینه، همه اشخاص اعزامی به زندان به مدت دو هفته، جدای از سایرین در قرنطینه نگهداری می‌شوند تا اگر احیاناً علائمی از تب و یا حتی سرماخوردگی معمولی داشته باشند در قرنطینه دوم که کاملاً جدا از قرنطینه اول است، نگهداری و درمان شوند؛ قرنطینه سوم مختص کسانی در نظر گرفته شده است که ابتلای به ویروس کرونا در آن‌ها مثبت تشخیص داده می‌شود که این افراد در شرایط ایزوله و تحت درمان قرار می‌گیرند.

رئیس شورای قضائی استان البرز با اعلام اینکه تاکنون در زندان‌های استان موردی از ابتلاء یا حتی مشکوک به کرونا، مشاهده نشده است، تصریح کرد: با توجه به بخشنامه اخیر رئیس محترم قوه قضائیه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها، علاوه بر صدور بخشنامه به واحدهای قضائی استان و تاکید بر اجتناب از صدور قرارهای تأمین منتهی به بازداشت غیرضروری، با تلاش شبانه روزی همکاران قضائی و اداری اجرای احکام کیفری و مدنی دادگستری کل استان و همکاران اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و بررسی پرونده‌های زندانیان، تاکنون ۹۶۳ نفر از زندانیان با اخذ تأمین متناسب تا ۱۵ فروردین ۹۹ به مرخصی اعزام شده‌اند.

فاضلی هریکندی متذکر شد: حدود ۴۰۰ نفر دیگر از زندانیان هم در صورت معرفی تأمین مقتضی، امکان بهره‌مندی از مرخصی تا ۱۵ فرودین ۹۹ با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه خواهند داشت.

تعداد فوتی‌های کرونا در استان سمنان به ۲ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان فوت یک بیمار در سمنان بر اثر کرونا را تائید کرد در نتیجه تا شامگاه یکشنبه تعداد فوتی‌های این بیماری در استان به دو نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان غروب یکشنبه در جمع خبرنگاران مرگ یک بیمار کرونایی در سمنان را تائید کرد تا به این ترتیب تعداد کشته‌های کرونا در استان سمنان به عدد دو افزایش پیدا کند.

دانایی بدون ذکر نام و سن این فرد بیان داشت: شش مورد کرونا تحت کنترل بیمارستان‌های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی سمنان بودند که پنج نفر بعد از بهبودی مرخص و یک نفر در گذشت.

پیش از این رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز از مرگ یک زن ۷۳ ساله شاهرودی با سابقه بیماری قبلی بر اثر کرونا خبر داده بود تا تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در حیطه جغرافیایی استان سمنان به دو نفر افزایش پیدا کند.

گفته می‌شود فوتی مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی سمنان، یک پیرمرد ۹۲ ساله سمنانی با سابقه بیماری قلبی بوده است اما این موضوع تائید نشده است.

بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت و انواع بیماری‌های خاص درصد مرگ در بیماران کرونایی را بالا می‌برد.

 

بهبود ۱۷۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اعلام بهبود ۱۷۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در کشورمان گفت: مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹۷۸ نفر رسید.

دکتر کیانوش جهانپور با بیان اینکه 385 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در کشور قطعی شده است، اظهار کرد: مجموع مبتلایان به این بیماری، به 978 نفر در کشور رسید‌؛ از بین مبتلایان جدید، 170 نفر مربوط به تهران، 44 نفر مربوط به مرکزی، 31 نفر مربوط به البرز، 30 نفر مربوط به قم، 28 نفر مربوط به گیلان، 17 نفر مربوط به خراسان رضوی، 13 نفر مربوط به اصفهان، 11 نفر مربوط به مازندران، 9 نفر مربوط به خوزستان، 8 نفر مربوط به لرستان، 8 نفر مربوط به استان فارس، 3 نفر مربوط به سمنان، 3 نفر مربوط به همدان، 2 نفر مربوط به کرمانشاه، 2 نفر مربوط به هرمزگان، 2 نفر مربوط به کرمان، 2 دونفر مربوط به خراسان جنوبی، یک نفر مربوط به سیستان و بلوچستان و یک نفر مربوط به ایلام است.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته متاسفانه 11 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به 54 نفر افزایش یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مهمترین توصیه ما برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19 برای مردم عزیز، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی همچنین پرهیز از سفرها و ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری است.

دکتر جهانپور یادآور شد: خوشبختانه آمار بهبود یافتگان مبتلایان به کووید19 در کشور رو به افزایش است و تاکنون 175 نفر بهبود یافته‌‌اند.

ایجاد محدودیت طواف متوفیان در حرم مطهر رضوی
خراسان رضوی مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد از ایجاد محدودیت طواف متوفیان در حرم مطهر رضوی توسط آستان قدس رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مهدوی دامغانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: پیرو دستورالعمل ابلاغی از سوی آستان قدس رضوی، به منظور حفظ سلامتی زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تشییع و طواف متوفیان فقط از محل توقف آمبولانس‌های مرکز اعزام 1530 تا ورودی صحن آزادی (باب السلام) بوده و مراسم خطبه و نماز میت در همان مکان برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت آرمستان‌های شهرداری مشهد در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان و همکاران، ضدعفونی ساختمان‌های اداری و محیط‌های آرامستان‌ها باید به صورت مستمر و با دقت انجام پذیرد.

مهدوی دامغانی ادامه داد: ضدعفونی خودروهای مرکز اعزام آمبولانس پس از پایان هر ماموریت، ضدعفونی مستمر کلیه ساختمان‌ها و محیط آرامستان‌ها و تجهیزات از جمله اقداماتی است که به صورت روزانه انجام می‌پذیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد، وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع، استفاده از لباس ویژه برای همکارانی که مباشرت با پیکر متوفی دارند، الزامی است. همچنین غیر فعال‌سازی آبخوری‌ها در سطح آرامستان‌ها جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و نصب چک لیست ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی جهت اطلاع شهروندان نیز در دستور کار قرار گرفته و از روز گذشته اجرایی شده است.

 

بیمار مبتلا به کرونا در دزفول فوت کرد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان دزفول که یک پیرمرد ۸۱ ساله است، فوت کرد.

مهدیه توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ بیمار در بخش بیماری‌های حاد تنفسی بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند که نتیجه آزمایش سه نفر از آنها مثبت بوده و یک پیرمرد ۸۱ ساله نیز بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا فوت کرده است.

وی افزود: نتیجه آزمایش پنج نفر از این افراد تحت نظر نیز منفی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مردم را از مراجعه غیرضروری به بیمارستان بزرگ دزفول بر حذر داشت و از سالمندان، مادران باردار و افراد با سابقه داشتن بیماری زمینه درخواست کرد برای ملاقات بیماران از مراجعه به بیمارستان خودداری کنند.

۱۰ نفر در شهرستان هشترود مشکوک به ویروس کرونا هستند
رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود با بیان اینکه مردم به شایعات توجه نکنند، گفت: ۱۰ نفر در شهرستان هشترود مشکوک به ویروس کرونا هستند.

جواد بابایی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص تعداد افراد مشکوک به کرونا در شهرستان هشترود گفت: تا روز شنبه تعداد افراد مشکوک به کرونا در این شهرستان ۱۰ نفر بود.

وی افزود: این تعداد در حال تغییر است و هر روز آمار مبتلایان تغییر می‌کند.

بابایی از مردم خواست که به شایعات توجه نکنند و اخبار مربوط به کرونا را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

 

یک نفر در کرمانشاه به علت کرونا فوت کرد

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون پنج نفر در استان کرمانشاه به بیماری کرونا مبتلا شده اند که امروز یک نفر از آنها فوت کرد .

 محمد ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت : از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور ، 5 نفر در کرمانشاه به این بیماری مبتلا شدند که در بیمارستان گلستان این شهر بستری و حال 4 نفر از این بیماران رو به بهبودی است و متاسفانه یک نفر به علت مشکلات تنفسی امروز فوت کرد .

وی اظهار کرد : در حال حاضر 46 نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که آزمایش آنها مثبت اعلام نشده است .

محمد ابراهیم شکیبا در ادامه ضمن هشدار و توصیه به شهروندان کرمانشاهی مبنی بر رعایت نکات بهداشتی تصریح کرد : برای پیشگیری از بیماری کرونا از مردم بخصوص سالمندان می خواهیم در منازل خود بمانند و از حضور در تجمعات خوداری کند .

 

مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی به 28 نفر رسید/ از روز گذشته 13 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند

رئیس علوم پزشکی تبریز گفت: دیروز تست ۱۵ نفر مثبت اعلام شد که این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته با اعلام تست ۱۳ نفر دیگر افزایش یافت.
محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگو با برنامه خبری زنده اظهار کرد: دیروز تست ۱۵ نفر مثبت اعلام شد که این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته با اعلام تست ۱۳ نفر دیگر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه همه افراد مبتلا به ویروس کرونا در حال مداوا در بیمارستان‌ها هستند، گفت: تاکنون سه نفر فوت شده و وصع دو نفر نیز نامناسب است ولی حال عمومی دیگر مبتلایان در استان خوب بوده و تحت مراقبت هستند.

رئیس علوم پزشکی تبریز بیان کرد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عوم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

۵ بیمار مبتلابه کرونا در سمنان بهبود یافتند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه تاکنون شش بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه بستری شدند، گفت: پنج نفر از این بیماری بهبود یافتند.

نوید دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع گسترده کرونا در استان سمنان اظهار داشت: تاکنون شش بیمار مبتلا قطعی به کرونا در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند که از این تعداد پنج نفر بهبودیافته امروز از بیمارستان مرخص شدند.

وی افزود: یک نفر از این بیماران که بانویی میان‌سال بود جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بهترین روش برای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس را شستشوی مداوم دست‌ها در طول روز عنوان کرد و گفت: سرعت انتشار این ویروس در مقایسه با سایر ویروس‌های واگیردار بالاتر است و به همین دلیل مراقبت و پیشگیری در این برهه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دانایی با تأکید بر اینکه مردم باید از حضور در اجتماعات و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت به اطلاع عموم مردم رسانده می‌شود نقش مؤثری در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ایفا می‌کند.

ثبت ۴ مورد ابتلا به کرونا در خمین

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین از ثبت ۴ مورد ابتلا به کرونا در این شهرستان خبر داد.

مجتبی دیده دار در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک از ثبت ۴ مورد ابتلا به کرونا در این شهرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه با آزمایش های صورت گرفته 4 مورد ابتلا به کرونا در این شهرستان مشاهده که از شهروندان درخواست داریم از منازل خود خارج نشوند و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: با هماهنگی های صورت گرفته انجام تب سنجی و معاینه اولیه از مسافرانی که وارد خمین می شوند توسط کارشناسان مرکز بهداشت خمین صورت می گیرد.

به گزارش فارس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا دراستان مرکزی 67 مورد است که در اراک 22 مورد، ساوه 13 مورد، دلیجان 10 مورد، محلات 4 مورد، کمیجان 4 مورد، خنداب 1 مورد، تفرش 2 مورد، خمین 4 مورد، آشتیان 3 مورد و فراهان 4 مورد است.

۲ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در سبزوار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از تعداد ۱۹ نفر مبتلا به کرونا در خراسان رضوی، ۲ نفر مربوط به سبزوار است که به اشتباه تعداد سه نفر از سوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، علیرضا مسلم اظهار کرد: طی چند روز اخیر ۱۳ مورد مشکوک به کرونا در سبزوار بوده‌اند که در بیمارستان واسعی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در واکنش به انتشار آماری از سوی مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص مبتلایان به ویروس کرونا در سبزوار، بیان کرد: از تعداد ۱۹ نفر مبتلا به کرونا در خراسان رضوی ، ۲ نفر مربوط به سبزوار است که به اشتباه تعداد سه نفر از سوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شد.

وی یادآور شد: مهم‌ترین نکته در پیشگیری از این بیماری رعایت نکات بهداشتی به‌خصوص بهداشت دست‌ها است.

بستری شدن ۱۷ نفر مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان مراغه
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه از بستری شدن ۱۷ نفر مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان مراغه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر تنومند عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای اسفند تا به امروز ۴۱ مورد بستری مشکوک به کرونا در مراغه داشتیم، افزود: از این تعداد ۱۳ بیمار همان ابتدا سرپایی درمان و ترخیص شدند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۱۷ نفر مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان مراغه بستری هستند، ادامه داد: تا امروز چهار نفر بیمار مشکوک به کرونا در مراغه فوت کرده اند.

تنومند با اشاره به اینکه فوت‌شدگان در بیمارستان امیرالمومنین مراغه به خاطر کرونا فوت نکرده اند، ادامه داد: علت فوت این افراد دیگر بیماری‌ها است.

وی افزود: دلیل فوت نفر چهارم در بیمارستان مراغه نیز در دست بررسی است و جواب آزمایش‌های این فرد را به مرکز ارسال کرده ایم و هنوز جواب آزمایش به ما نرسیده است.

تنومند افزود: از ۲۰ نمونه ارسال شده به تهران برای تشخیص کرونا ویروس، ۱۷ مورد منفی و سه مورد مثبت است.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

تنومند افزود: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.


آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ساوه و زرندیه افزایش یافت
مرکزی رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ساوه و زرندیه طی دو روز اخیر افزایش یافت.

دکتر عباس نیک‌روش شامگاه امروز یکشنبه ۱۱ اسفندماه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری تا روز گذشته پنج نفر با علائم مثبت کرونا در مراکز درمانی شهرستان ساوه تحت مراقبت‌های ویژه در بخش ایزوله بودند که این آمار امروز به ۱۱ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مبتلایان که سابقه سفر آنها به شهر قم و ارتباط با مردم این شهر وجود دارد در سه بیمارستان شهید مدرس، شهید چمران ساوه و بیمارستان امام رضا (ع) زرندیه تحت درمان هستند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری تا روز جمعه ۱۰ اسفندماه، سه نفر نیز فوت کردند و علت قطعی مرگ آنان ابتلا به کرونا اعلام شده است. همچنین در این دو روز مواردی از جانباختن مبتلایان گزارش شده است که اعلام نظر قطعی در خصوص علت مرگ آنان بر اثر کرونا در دست بررسی است.

وی بیان کرد: در دو روز گذشته تعداد مراجعین به مراکز درمانی، موارد مشکوک و مثبت و آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا ویروس افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه گفت: تشدید نظارت بر رعایت بهداشت محیط در مراکز عرضه مواد غذایی، تشدید فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت، بسیج اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی عمومی با محوریت دانشکده علوم پزشکی ساوه از جمله اقدامات پیشگیرانه دانشکده علوم پزشکی ساوه بوده است.

وی استقرار تیم مراقبت سلامت در ورودی ساوه از سمت قم با هدف آگاه سازی و بررسی وضعیت سلامت شهروندان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه بیان کرد و افزود: مهمترین توصیه ما برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کروناویروس رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین پرهیز از سفرها و ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری است.

براساس اعلام رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، بعد از استان تهران، استان مرکزی در حوزه ابتلا به کرونا ویروس در رده دوم کشور قرار دارد. از روز گذشته تا کنون در استان مرکزی ابتلای ۴۴ نفر به ویروس کرونا ثبت شده است.

آزمایش ۳۸۵ مورد در کشور از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز به COVID-۱۹ مثبت اعلام شده است که ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در مجموع تاکنون ۹۸۷ نفر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ثبت شده که ۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.


فوت دومین بیمار مبتلا به کرونا در قزوین
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین از مرگ دومین فرد مبتلا به کوید ۱۹ در قزوین خبر داد.

پیمان نامدارسرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: امروز یک فرد دیگر مبتلا به ویروس کرونا در قزوین جان باخت که تعداد کشته‌های این بیماری در قزوین به دو نفر افزایش یافت.

او افزود: تعدادمبتلایان به کرونا در استان همان ۸ نفر است.

به گفته نامدار در روز‌های آتی با نهایی شدن نتایج آزمایش‌ها تعداد مبتلایان بیشتر هم می‌شود.

نامدار تاکید کرد: به جای نگرانی برای خرید ماده ضد عفونی کننده و ماسک در خانه بمانید و این هفته به جز برای انجام کار‌های ضروری از منزل خارج نشوید.

۴۶ مورد کرونا مثبت در مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نتایج ابتلای ۴۶ نفر در مازندران تاکنون مثبت اعلام شده است.
دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۴۶ مورد کرونا مثبت در مازندران اعلام شده است، گفت: تعداد افراد مشکوک به ابتلا به کرونا نیز در استان ۳۵۰ نفر است که ۱۳۰ نفر در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل و بقیه در مراکز درمانی زیر مجموعه داتنشگاه علوم پزشکی مازندران (ساری) بستری هستند.

او با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۱ روز از مشاهده نخستین مورد بیماری در شرائط کنترل شده‌ای هستیم، افزود: وضعیت درمان افراد مبتلا و مشکوک به کرونا در همه مراکز درمانی استان به خوبی پیش می‌رود.

دکتر جلالی ادامه داد: سرعت تصمیم گیری سیستم بهداشتی و درمانی آنقدر خوب بود که اکنون در شرایط مناسبی برای مقابله با این ویروس قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: برخی‌ها می‌گویند ویروس کرونا ترسی ندارد و برخی‌ها نیز در شدیدترین حالت ترس از این ویروس قرار دارند که هیچ کدام از این موارد برای افراد به صلاح نیست و باید با آرامش فکری به مقابله با این ویروس رفت.

او رعایت بهداشت فردی و جمعی را مهمترین خواسته سیستم پزشکی از مردم اعلام کرد و گفت: مراکز درمانی شماره تلفن‌هایی را اعلام کردند تا هر فردی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا است از منزل خود با متخصصان عفونی تماس بگیرد.

دکتر جلالی افزود: متخصصان بیماری‌های عفونی در این تماس های تلفنی افراد را راهنمایی می‌کنند و اگر فردی به این نتیجه رسید که باید به مراکز درمانی مراجعه کند بهتر است ابتدا به پزشکان خانواده، سپس پزشکان متخصص، کلینیک‌های واسط و در انتها به بیمارستان مراجعه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کلینیک‌های واسطی در استان راه اندازی شده است که قبل از اینکه افراد مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه کنند به این کلینیک ها برای انجام آزمایش‌های اولیهمراجعه کنند.

 

افراد مشکوک به کرونا در ورودهای استان همدان ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند
استاندار همدان گفت: افراد مشکوک به کرونا در ورودهای استان همدان ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

 سید سعید شاهرخی شامگاه یکشنبه در ستاد مبارزه و پیشگیری از کرونا، اظهار داشت: رمز موفقیت ما در مقابله با کروناویروس جلوگیری از تجمعات غیر ضروری است.

وی افزود: مردم حتی‌الامکان در منزل بمانند و از سفرهای درون شهری و برون‌شهری غیر ضروری خودداری شود.

استاندار همدان گفت: به مسافرانی که قصد خروج یا ورود به استان همدان را دارند هشدار داده می‌شود، اگر تیم‌های کنترل فرد مشکوکی را شناسایی کنند، آن فرد به مدت 14 روز قرنطینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: مبادی ورودی شهرستان‌های ملایر، همدان، فامنین، درگزین و رزن که ارتباطات بیشتری با استان‌های همجواری چون اراک و قم دارند، توسط تیم‌های کنترل به طور جدی نظارت می‌شوند.

نظر شما