شناسهٔ خبر: 38454328 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متخصص بیماری‌های عفونی:

چرخه انتقال ویروس کرونا باید قطع شود

تهران - ایرنا - متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه چرخه انتقال ویروس کرونا باید قطع شود، گفت: چرخه انتقال این ویروس شامل دست دادن، روبوسی و حضور در مجامع شلوغ و پر ازدحام است که باید از آن‌ها خودداری شود.

صاحب‌خبر -

دکتر پیام طبرسی روز دوشنبه در نشست خبری کرونا در سالن همایش بیمارستان مسیح دانشوری، شستن دست با آب و صابون و ماندن افراد مریض در خانه را راهکار مناسب برای پیشگیری و کنترل این بیماری اعلام کرد و افزود: با این کار می توان جلوی چرخه انتقال بیماری را گرفت و مراقبت از بیماران بسیار راحت تر انجام خواهد شد تا آنان مداوا پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری حدود ۸۰ درصد خودبخود خوب می‌شود یا افراد بدون علامت هستند؟ گفت: ۲۰ درصد افراد، بیماری شدیدتر پیدا می کنند و این افراد مجبور می‌شوند در بیمارستان بستری شوند.

طبرسی ادامه داد: دوره کمون بیماری ۳ تا ۱۴ روز است و در این دوره ممکن است بیماری انتقال پیدا کند.

وی تب و سرفه را شاه علامت این بیماری اعلام کرد و گفت: علائم دیگری مانند درد بدن، تنگی نفس و اسهال، گلودرد، آب ریزش بینی به یک درجاتی در این بیماران دیده می شود. در مراحل انتهایی درصدی ممکن است دچار تنگی نفس شوند.

این متخصص عفونی گفت: ۵۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان مسیح دانشوری روبه بهبودی هستند، درصدی هم بیماری شان وخیم است و در بخش سی سی یو این مرکز درمانی بستری هستند و تعدادی هم جان خود را از دست دادند.

متخصص بیماری های عفونی گفت: مهار اپیدمی بیماری کرونا تنها به وسیله وزارت بهداشت امکان پذیر نیست و به همین دلیل کمک همه مردم را می‌طلبد.

نظر شما