شناسهٔ خبر: 38401728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام نتایج انتخابات در کردستان

نتایج انتخابات کردستان اعلام شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: با مشخص شدن نتیجه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان تکلیف چهار حوزه انتخابیه مشخص و در یک حوزه انتخابیه نیز رقابت به دور دوم کشیده شد.
حسین خوش اقبال افزود: این استان دارای پنج حوزه انتخابیه با ۶ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
خوش اقبال گفت: بر اساس نتایج انتخابات از شعب اخذ رای چهار نفر از نمایندگان در چهار حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران، بانه و سقز، قروه و دهگلان و حوزه مریوان و سروآباد باکسب رای لازم به مجلس راه یافتند، اما انتخابات در حوزه انتخابیه بیجار به دور دوم کشیده شد.
رئیس ستاد انتخابات کردستان افزود: از ۱۲۷ هزار و ۸۳۸ رای صحیح در حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران سید مهدی فرشادان با کسب ۳۵ هزار و ۷۱۶ رای و محسن فتحی با ۳۲ هزار و ۵۱۸ رای حائز بیشترین رای شده و نامزد‌های منتخب این حوزه شدند.
وی گفت: در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان که تعداد آرای صحیح ۶۷ هزار و ۵۹ رای بود پرویز اوسطی با گرایش سیاسی اصولگرایی با کسب ۱۷ هزار و ۱۹۶ رای برنده انتخابات شناخته شد.
خوش اقبال افزود: در حوزه انتخابیه بیجار نیز که ۳۷ هزار و ۲۸۴ رای صحیح داشت حمدالله کریمی (نماینده فعلی) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۷، موفق به کسب ۲۰ درصد آرا صحیح نشدند، در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.
وی گفت: بر اساس اعلام هیات‌های اجرایی و نظارت در حوزه انتخابیه سقز و بانه از ۸۳ هزار و ۵۱۳ رای صحیح، بهزاد رحیمی با کسب ۳۴ هزار و ۴۳۹ رای بیشترین آرا را کسب کرده و منتخب این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی شد.
خوش اقبال افزود: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز شیوا قاسمی پور با کسب هشت هزار و ۵۲۸ رای از ۳۷ هزار و ۷۵۱ به عنوان نخستین بانوی کردستانی راهی مجلس شورای اسلامی شد.

نظر شما