شناسهٔ خبر: 67565350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

سیدحسن نصرالله: جنایت اسرائیل در غزه موجب بیداری وجدان بشری در غرب شده است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: جنایت بزرگ و بی سابقه ای که اسرائیل در غزه مرتکب شده، وجدان انسان ها را در غرب بیدار کرده است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه یکشنبه به مناسبت دومین شب ماه محرم الحرام در مجموعه سید الشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی که ابعاد مذهبی بر سایر ابعاد آن برتری داشت، با اشاره به جنگ غزه گفت: مراسم امسال محرم و زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) با سال‌های گذشته متفاوت است. ما امسال در قلب طوفان الاقصی، عملیات نظامی حماس علیه دشمن صهیونیست قرار داریم.

نصرالله در ادامه خاطر نشان کرد: حزب الله لبنان با عزم استوار و در راستای حمایت از غزه و ملت فلسطین وارد نبرد با دشمن صهیونیست شد. اکنون نزدیکان ما می‌گویند شما در جای درست ایستاده‌اید و برای جنگ آمده هستید.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به ۹ ماه توحش رژیم صهیونیستی در غزه، تأکید کرد: هر کس که شرایط فلسطینیان طی جنگ را ببیند و آن را نادیده بگیرد از منظر عقلی و روحی مرده است. از این رو، ما باید هر کاری که می‌توانیم برای غزه انجام دهید زیرا از ما درباره این جنگ در روز قیامت پرسش خواهد شد.

سید حسن نصرالله کمک به حق را مسئولیت حزب الله معرفی کرد و گفت: زمانی که به یاری حق بشتابید شاهد هیاهو و سروصدا خواهید بود. در این راه، افرادی شهید شده و خانه‌هایی ویران خواهد شد. اما در عین حال ما به خود می‌گوئیم اگر صاحب حق هستیم، یک لحظه هم نباید عقب نشینی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما