شناسهٔ خبر: 38378653 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

راهنماي مراقبت بيماري تنفسي ناشي از كورونا ويروس + دانلود

ویروس کرونا تاکنون هزاران نفر را گرفته است و در حال حاضر درمانی برای کرونا وجود ندارد؛ بنابراین بهترین راه مبتلا نشدن به این ویروس، پیشگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیش از یک ماه است که نسل تازه‌ای از ویروس کرونا یا کرونا ویروس در منطقه‌ای از چین شیوع پیدا کرد. این ویروس تاکنون هزاران نفر را گرفته است و در حال حاضر درمانی برای کرونا وجود ندارد؛ بنابراین بهترین راه مبتلا نشدن به این ویروس، پیشگیری است. در این مطلب به پرتکرارترین سؤالاتی که درباره ویروس کرونا پرسیده می شود، پاسخ داده شده است.

کرونا یک ویروس جدید تنفسی است که اولین بار در شهر ووهان Wuhan، استان هوبی Hubei در کشورچین شناسایی شد. خانواده کوروناویروس‌ها بطور شایع درانسان‌ها چرخش داشته اند و سبب بیماری سرماخوردگی می‌شدند. ویروس جدید قبلاً در این خانواده ویروسی دیده نشده بود.

در حال حاضر مانند ویروس‌های سرماخوردگی، واکسنی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد. بهترین راه پیشگیری، خودداری از تماس با ویروس یعنی تماس نزدیک با افرادی است که علائم سرماخوردگی دارند و دارای سابقه سفر به چین در دو هفته گذشته هستند البته وزارت بهداشت توصیه می کند مردم همواره موازین پیشگیری از انتشار بیماری‌های تنفسی را رعایت کنند شامل:

شستشوی مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون بمدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه بخصوص بعد از رفتن به دستشویی، پیش از غذا خوردن، بعد از تمیز کردن بینی، عطسه و سرفه در درون دست‌ها.

اگر آب و صابون براحتی در دسترس نیست، از محلول‌های برپایه الکلی ضد عفونی دست استفاده کنید. البته اگر دست‌ها بوضوح کثیف هستند، همواره از آب و صابون استفاده نمائید.

از تماس دست‌های شسته نشده با چشم ها، بینی و دهان خودداری کنید.

از تماس نزدیک با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، خودداری نمائید) حفظ فاصله حداقل ۱ - ۲ متر، خودداری از روبوسی، در آغوش گرفتن و دست دادن.

در صورت داشتن علائم سرماخوردگی در منزل استراحت کنید.

هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با هر وسیله ممکن بپوشانید) دستمال کاغذی، آستین لباس یا ماسک جراحی معمولی ؛این عمل مانع پرتاب قطرات آلوده برروی صورت سایر افراد یا سطوح و آلودگی آن‌ها میشود و چرخه انتقال بیماری را قطع میکند. بعد از استفاده از ماسک یا دستمال آن‌ها را در کیسه نایلون انداخته، درب کیسه را گره زده و در سطل زباله بیندازید.

سطوح و اشیایی را که در معرض تماس مکرر با دست‌ها هستند) مانند دستگیره‌ها (را با استفاده از اسپری‌ها یا پارچه‌های آغشته به مواد ضدعفونی کننده) برای سطوح مقاوم وایتکس و برای سطوح حساس الکل ۷۰ درجه  به صورت مکرر تمیز و ضدعفونی کنید.

علاقه‌مندان برای کسب  اطلاعات بیشتر در اقدام بیشگیری بیماری کرونا می‌تواند از فایل زیر اقدام کنند. /۹۹۸/ن ۶۰۴/ش

راهنمایی پیشگیری از ویروس کورونا

نظر شما