شناسهٔ خبر: 38352790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار داوطلبان مجلس در خراسان شمالی به ۵۱ نفر رسید

بجنورد- ایرنا- دبیر ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان شمالی گفت: شمار نامزدهای حاضر در گردونه رقابت‌های انتخاباتی این استان به ۵۱ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

مهردخت قوپرانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: از مجموع ۶۸ داوطلب تایید صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌اکنون ۵۱ نفر برای تصدی چهار کرسی نمایندگی در حال رقابت هستند.

وی افزود: از ۱۴۰ داوطلب ثبت نام کرده برای انتخابات مجلس در استان، ۶۸ نفر تایید، ۶۰ نفر رد صلاحیت شده و ۱۲ نفر نیز انصراف داده بودند.

وی گفت: پس از تایید صلاحیت ها از مجموع ۶۸ نفر تاکنون ۱۷ نفر انصراف داده اند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲۸ داوطلب در حوزه انتخابیه بجنورد، ۱۴ نفر در حوزه اسفراین و ۹ داوطلب در حوزه انتخابیه شیروان برای داشتن ۲ نماینده از حوزه بجنورد و شهرستان های اسفراین و شیروان هم هر کدام یک نماینده در بهارستان رقابت می کنند.

دبیر ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان شمالی گفت: حدود ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و امنیتی برگزاری این دوره از انتخابات را در استان برعهده دارند.

۸۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در دوم اسفند ماه امسال در خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

 دبیر ستاد یازدهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان شمالی اظهار داشت: برای هر شعبه اخذ رای بدون احتساب نیروهای امنیتی ۲۰ نفر تعیین شده است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در انتخابات پیش رو در این استان واجد شرایط رای دادن هستند افزود: تمامی پیش بینی ها برای برگزاری انتخابات در استان انجام شده است.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

نظر شما