شناسهٔ خبر: 38311093 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی

مرحله دوم ثبت نام طرح ملی اقدام مسکن بعد انتخابات

وزیر راه و شهرسازی از آغاز مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن بعد از انتخابات خبرداد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما محمد اسلامی در همایش طرح اقدام ملی مسکن گفت: خانه دارشدن مردم وظیفه دولت است و دولت باید زمینه مسکن دارشدن مردم را فراهم کند.
وی ادامه داد: جریان تولید مسکن باید پایدار شود اگرچه دولت‌ها عوض می‌شوند و برچسب‌ها تغییر می‌کند، اما اصل، خدمتگزاری برای مردم است و ما برای خدمت به مردم اینجا هستیم و باید ذهنیت هم گرایی را ایجاد کنیم.
وی گفت: برخی به بهانه‌های مختلف کار را به عقب می‌اندازند که باید این رویه تغییر کند.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تکمیل ۵۵۰ هزار واحد مسکن مهر را در دستور کار خود قرار دادیم.
وی افزود: در ابتدای سمت خود وعده تکمیل مسکن مهر را دادم که باید عملی شود و واحد‌ها باید با هر قراردادی تکمیل شود.
اسلامی گفت: برخی از افراد دارایی خود طلا و ... را فروخته و تحویل تعاونی‌ها دادند که متاسفانه برخی از تعاونی‌ها مشکلاتی را به وجود اوردند که باید پیگیری کنیم.
وی گفت: نهضت خانه سازی باید انجام شود انبوه سازان چه بیایند و چه نیایند این طرح را اجرایی خواهیم کرد.
اسلامی افزود: نظام مهندسی کشور باید هرچه سریعتر نقشه‌ها را تحویل و تخفیفات مناسبی در تعرفه‌ها بدهند
معاون وزیر راه و شهرسازی
واجد شرایط بودن ۵۸ درصد ثبت نام کنندگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، همایش طرح اقدام ملی مسکن امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد.
در این مراسم محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند، گفت: ۵۸ درصد این ثبت نام کنندگان واجد شرایط بودند که بعد از پالایش ۳ سامانه انتخاب و به استان‌های مختلف برای انتخاب واحد معرفی شدند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان اردبیل ۶۳ درصد، خوزستان ۶۴ درصد و کرمانشاه ۶۲ درصد به ترتیب بیشترین واجدان شرایط را در طرح اقدام ملی مسکن داشتند.
محمودزاده افزود: سمنان با ۳۵ درصد و خراسان شمالی با ۴۱ درصد کمترین میزان پذیرفته‌شدگان در طرح اقدام ملی مسکن را داشته است.
محمودزاده تاکید کرد: طرح اقدام ملی مسکن خود به عنوان مهم‌ترین اقدام در تاریخ مهندسی کشور به شمار می‌رود و نقش مؤثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد.
وی ادامه داد: امروز از سامانه املاک و اسکان کشور رونمایی می‌شود و همچنین در این مراسم ۳ تفاهم نامه نیز امضا خواهد شد
وی افزود: اولین تفاهم نامه مربوط به وزارت کشور برای تخصیص و کمک به صدور پروانه ساختمان است، دومین تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی کشور برای ارائه تخفیفات خدمات مهندسی است و سومین تفاهم نامه با شرکت تهاتر ایرانیان برای تأمین مصالح ساختمانی با شرایط اقساط است.
محمود زاده بیان کرد: با امضای این تفاهم نامه ۲۵ درصد قیمت تمام شده ساخت مسکن کاهش می‌یابد که نقش مؤثری در کمک به متقاضیان مسکن دارد.

نظر شما