شناسهٔ خبر: 38243793 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حقیقی در نشست رسانه ای دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

به احترام ۳ هزار شرکت کننده در جشنواره تجسمی فجر حضور دارم

دبیر دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیان اینکه فضای غمگنانه ای که پیش آمده بود بر همه دبیران و داوران تاثیر گذاشت، گفت: به احترام ۳ هزار شرکت کننده در جشنواره هنرهای تجسمی حضور دارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، نشست خبری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ظهر امروز شنبه 26 بهمن با حضور هادی مظفری، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، ابراهیم حقیقی دبیر دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

 

در این نشست « ابراهیم حقیقی»  در توضیح بخش های  دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: امسال در بخش طوبای زرین 338 هنرمند با 440 اثر در بخش های 10 گانه حضور دارند. در چهار سوی هنر 340 اثر با 38 گالری  حضور خواهند داشت.

 

دبیر دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار کرد: «گفتگوی هنرها» محور امسال جشنواره تجسمی است و سعی کردیم در بخش چهارخونه این اتفاق رخ دهد. در این بخش که حضور استان‌‌ها پررنگ است؛ ​۱۱۵ اثر با موضوع بازسازی وقایع تاریخی و اقلیم‌ها داریم. همچنین مجموعه عکس هم بر خلاف سال‌های گذشته پذیرفته شده است. در بخش  تجلیل از مفاخر  از 9 مفاخر هنر های تجسمی در آئین اختتامیه تجلیل خواهد شد.

 

ابراهیم حقیقی خاطر نشان کرد: در کل جشنواره حضور بانوان بیشتر از آقایان است و این برای هنر همان طور که در دانشگاه هم این اتفاق افتاده یک مزیت است.

ابراهیم حقیقی درباره کناره گیری اش از دبیری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و بازگشت به این رویداد گفت:  فضای غمگنانه ای که پیش آمده بود بر همه دبیران تاثیر گذاشته بود و بر روی داوران هم تاثیر گذاشته بود. بعد از چند روز ما سایت را هم بسته بودیم و یک توقفی شد پس از آن با دعوت از شورای تجسمی تصمیم بر این مبنا شد که شورای هنری تشکیل شد و تمامی آثار را داوری می کنم و من هم به احترام 3 هزار شرکت کننده حضور دارم چون این اتفاق متعلق به آنهاست. نه مال من و نه مال اداره هنرهای تجسمی است می خواهیم رویداد پررنگ تر برگزار شود.

پایان پیام/ 32

نظر شما