شناسهٔ خبر: 38213532 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تمام دغدغه نخبگان ناظر بر رهنمودهای مقام معظم رهبری است

مؤسس کانون دانش پژوهان نخبه بابیان اینکه دغدغه نخبگان ناظر بررهنمود مقام معظم رهبری است، گفت: هریک از مدال‌های دانشجویان ایرانی که از بین ۱۰۰ هزار دانشجو در دنیا بدست آمده است، نشان از پیشرفت علم و فناوری کشور دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، رسول محمد قلی مؤسس کانون دانش پژوهان نخبه و مدیر مرکز علم و فناوری شتاب در همایش  «بهترین هدیه » که به منظور بازگشت مدال‌های اهدا شده به رهبر معظم انقلاب  در مجموعه یادمان شهدای ۷ تیر برگزار شد،  گفت: کانون دانش‌پژوهان نخبه از سال ۷۳ در جنوب تهران در مناطق ۱۵ تا ۲۰ نمایندگی دارد، ماموریت این کانون شناسایی نوجوانان نخبه است تا با رشد آنها دستاوردهایشان را به نمایش بگذارند الان ۵۰۰ دانشجو و ۳۰۰ طلبه را درون خود دارد.

وی افزود: تمام دغدغه نخبگان ناظر بر رهنمودهای رهبری است که ما در فرایند آموزشی خود آنها را به مراکز و دانشگاه‌‌های برتر معرفی می‌کنیم که بیشتر آنها فنی و مهندسی هستند؛ البته برخی هم در حوزه‌های علمیه مشغول هستند که در درس مقام معظم رهبری شرکت می‌کنند. تعدادی از جوانان ما توانستند المپیادهای کشوری را کسب کنند که شامل طلا، نقره و برنز است که از سال ۸۲ این اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: اهدای مدال به عنوان یک فرهنگ و سنت حسنه در کانون دانش پژوهان شد که هرساله این برنامه اهدای مدال به مقام معظم رهبری انجام می‌شد که بیش از ۱۰۰ مدال دانشجویان است. هر یک از مدال‌های دانشجویان ایرانی که از بین ۱۰۰ هزار دانشجو در دنیا بدست آمده است نشان از پیشرفت علم و فناوری کشور دارد.

  محمد قلی اضافه کرد: یکی از ارکان قدرت پیشرفت علم و فناوری است و اگر امروز در آسایش هستیم به خاطر شهدا و بخصوص شهدای هسته‌ای و افرادی همچون شهید سلیمانی است که ما وظیفه داریم در مرکز علم و فناوری شتاب ایران را قوی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما