شناسهٔ خبر: 38082947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تثبیت جمعیت مهمترین هدف در ایجاد اشتغال است

بیرجند- ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف مهم در ایجاد اشتغال مناطق کمتر برخوردار تثبیت جمعیت است که برنامه‌هایی برای آن دنبال می‌شود. 

صاحب‌خبر -

محمد صادق معتمدیان روز جمعه در آیین امضای تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان که با حضور رییس بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی برگزار شد اظهار داشت: توسعه استان و تمرکز در مناطق کمتربرخوردار از یک سال گذشته تاکنون به طور جدی در دستور کار است. 

وی افزود: در همین راستا بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان تلاش‌هایی در استان داشته‌اند که امروز نیز برخی پروژه‌ها از محل این مشارکت افتتاح شد. 

استاندار خراسان جنوبی افتتاح پنج مدرسه با اعتبار ۶ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان، پنج چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را از جمله پروژه‌هایی دانست که بنیاد علوی در استان به انجام رسانده است. 

وی گفت: همچنین بنیاد علوی با امضای تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی به شهرستان درمیان که یکی از شهرستان های مرزی و کمتربرخوردار بوده ورود پیدا می‌کند. 

معتمدیان اظهار داشت: امضای این تفاهم‌نامه برای کمک به زیرساخت‌ها ، اقدامات عمرانی ، فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال است که مهمترین هدف آن تثبیت جمعیت در مناطق مرزی و روستاها در بازه زمانی سه ساله خواهد بود. 

وی اظهار امیدواری کرد: با تمام توان و ظرفیت‌های استان، حمایت ملی با ورود بنیاد مستضعفان عملیات اجرایی انجام و شاهد پیشرفت و آبادانی در این منطقه مرزی و مهم باشیم. 

رییس بنیاد مستعضفان روز گذشته (چهارشنبه) وارد خراسان جنوبی شد و امروز ضمن شرکت در شورای اداری شهرستان درمیان چندین طرح و پروژه مشارکتی در استان را به بهره‌برداری رساند. 

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری خراسان جنوبی و بنیاد علوی برای محرومیت زدایی شهرستان درمیان از مهمترین برنامه‌های این سفر بود. 

نظر شما