شناسهٔ خبر: 38006384 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ملکان در جشنواره فیلم فجر

کاراکتر امیر جدیدی در «روز صفر» اغراق شده نیست

کارگردان «روز صفر» با تاکید بر این که کاراکتر امیر جدیدی در فیلم اغراق شده نیست، گفت: می خواستم پیش فرض های قهرمان در سینمای ایران را اندکی تغییر دهم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای فیلم «روز صفر» در جشنواره فیلم فجر امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

 


در این نشست، «سعید ملکان»، نویسنده و کارگردان فیلم درباره علت انتخاب این سوژه برای ساخت نخستین فیلم بلند سینمایی خود در مقام کارگردان، گفت: سوژه هایی مورد نظرم بود اما این داستان نسبت به بقیه برایم جذاب تر بود. از سوی دیگر سختی تولید چنین فیلمی را دوست داشتم.




وی درباره اطلاعات لازم برای نگارش فیلمنامه، گفت: طرح اولیه فیلم برای من نبود بود اما در ادامه من و بهرام توکلی طرح را تبدیل به فیلمنامه کردیم. 




در ادامه «سهیل دانش اشرفی» طراح صحنه فیلم درباره ویژگی های صحنه پردازی آن گفت: ما مرجع بسیار خوبی در توصیف صحنه ها داشتیم و همین کمک کرد تا آن جا که ممکن است به آن چه در ذهن کارگردان بود، نزدیک شویم. از سوی دیگر فیلمبرداری به خاطر محدودیت ها، غالبا در ایران صورت گرفت.



پوریا ذوالفقاری منتقد سینما دیگر میهمان این نشست بود که درباره آن گفت: سعید ملکان از جهت انتخاب داستانی که پایان آن مشخص است، ریسک بزرگی کرده است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که رقابتی که میان کاراکتر ساعد سهیلی و امیر جدیدی در فیلم شکل گرفته، از ویژگی های قابل توجه ساخته ملکان است. 



در ادامه این نشست سعید ملکان در پاسخ به پرسشی درباره نمایش کاراکتر امیر جدیدی به عنوان قهرمان بلامنازع و کاراکتر اغراق شده فیلم گفت:در سینمای آمریکا کاراکترهای اغراق شده بسیاری داریم اما کسی معترض آن ها نمی شود. گرچه کاراکتر امیر جدیدی اغراق شده نیست اما می خواستم پیش فرض های قهرمان در سینمای ایران را اندکی تغییر دهم. 

 

امیر جدیدی بازیگر نقش اول فیلم نیز که در نشست حاضر بود درباره بازی در «روز صفر» گفت: به نظرم هر بازیگری علاقه دارد که چنین نقشی در سینما بازی کند، به همین خاطر از سعید ملکان برای سپردن این نقش به من سپاسگزارم. 

پایان پیام/ 14

نظر شما