شناسهٔ خبر: 37973741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد

جایی برای رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین نیست

شیخ نعیم قاسم: مقاومت مردم فلسطین و ملت های مقاوم منطقه نمی گذارند این معامله شوم آمریکایی - صهیونیستی عملی شود

صاحب‌خبر -
 به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما از بیروت؛ معاون  دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد در خاک فلسطین جایی برای اسرائیل وجود نخواهد داشت
شیخ نعیم قاسم در مراسمی در ضاحیه جنوبی بیروت با اشاره به معامله از پیش شکست خورده ی قرن گفت: معامله آمریکایی- صهیونیستی، معامله ای باطل است.ترامپ این معامله ی شوم را بخاطر انتخابات آمریکا و به منظور افزایش قدرت نتانیاهو در فلسطین اشغالی می خواست.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان، افزود، به ترامپ می گوییم مقاومت مردم فلسطین و ملت های مقاوم منطقه نمی گذارند این معامله عملی شود و اجازه نخواهند داد اسرائیل اشغالگری خود را مشروعیت ببخشد.
وی افزود: فلسطین با تمام مرزهای شناخته شده اش، در تمام خاکش، از دریا تا رودخانه به پایتختی قدس شرقی و غربی خواهد بود این چیزی که ما بدان اعتقاد داریم و معتقدیم با از خودگذشتگی دستیابی به آن ممکن است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4468954"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2635814/4468954?width=350&height=250"></script></div>
شیخ نعیم قاسم همچنین تاکید کرد طرح موسوم به معامله قرن یک فاجعه بزرگ و در عین حال فرصتی عالی و استثنایی است‌.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش تشکیل دولت جدید را گامی موثر برای حل مشکلات این کشور دانست و افزود: ما از دولت جدید می خواهیم با توجه به توانمندی ها و قابلیت موجود داخلی در مسیر حل مشکلات حرکت کند و از استقلال اقتصادی کشور محافظت کند.
معاون دبیر کل  حزب الله لبنان همچنین خاطر نشان کرد: امیدواریم، این دولت یک گام مهم در مسیر ثبات سیاسی و ثبات اقتصادی باشد، ما باید با دولت همراهی کنیم و فرصت مناسب در اختیارش قرار دهیم.
 
بیانیه پایانی تجمع مردمی غزه با عنوان «سرنگون باد معامله قرن»
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، تجمع مردمی و ملی در غزه با عنوان «سرنگون باد معامله قرن» با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. این تجمع روز یکشنبه دوم فوریه ۲۰۲۰ با حضور هزاران نفر از رهبران گروه‌های اقدام ملی، نخبه‌های سیاسی، مدنی و اتحادیه ها، نمایندگان جمعیت‌های مردمی، چهره‌های سرشناس، بخش‌های خصوصی و شمار زیادی از مردم برای اعلام خشم و بیزاری از طرح وحشیانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با عنوان معامله قرن در غزه برگزار شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4468744"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2635814/4468744?width=350&height=250"></script></div>
مردم غزه در پایان این گردهمایی که به منظور مقابله با قلدری آمریکایی - صهیونیستی برگزار شد، در بیانیه ای ۹ ماده‌ای بر ادامه مقاومت تاکید کردند. (مشروح این خبر به این شرح است...)
 
تظاهرات ضد آمریکایی در بیروت
صد‌ها نفر از شهروندان لبنانی و فلسطینی‌های ساکن لبنان با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در برابر سفارت آمریکا در بیروت، طرح پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور موسوم به معامله قرن را محکوم کردند.
آتش زدن پرچم‌های امریکا و اسراییل
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4468359"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2635814/4468359?width=350&height=250"></script></div>
تصاویر بیشتر از تجمع اعتراضی
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4468575"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2635814/4468575?width=350&height=250"></script></div>
گفتگوی خبرنگار سرویس بین الملل با بخش خبری ۱۴:۰۰
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4467276"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2635814/4467276?width=350&height=250"></script></div>
پلاتو خبرنگار از محل تجمع
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4466865"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2635814/4466865?width=350&height=250"></script></div>
شرکت کنندگان در این تظاهرات که پرچم‌های لبنان و فلسطین را در دست داشتند با سردادن شعارهایی، موضع حاکم عرب در برابر این طرح را ننگین توصیف کردند.
معامله قرن مرده به دنیا آمده است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه تأکید کرد طرح موسوم به معامله قرن مرده به دنیا آمده و در حقیقت دنباله رو پیمان اسلو است.
جواد ترک آبادی، سفیر ایران در دمشق که در گفتگو با العهد گفت: «معامله قرن، موش مرده زایید. مسئله این طرح یک مسئله طولانی است و آن را با پیمان اسلو آغاز کردند، از این رو در حقیقت معامله قرن زاییده اسلو است. این راه کجی است که هرگز به جایی نخواهد رسید. این همان راهی است که فلسطینیان را به بیراهه کشاند، البته منظور من همه فلسطینیان نیست بلکه منظور من کسانی هستند که خواهان اجرای این طرح شدند».
سفیر ایران در ادامه گفت: «آن‌ها سراب آوردند و می‌خواهند آن را به رؤیای ملت فلسطین تبدیل کنند، اما به آنان "نه" می‌گوییم، زیرا ملت فلسطین ملتی آگاه و هشیار است و به کسی که به آن‌ها خیانت کرده است اعتماد نخواهد کرد,، زیرا خائن هرگز مورد اعتماد نیست».
وزیر خارجه اردن : طرح صلح آمریکا را قبول نداریم

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر ایمن الصفدی که در جلسه پارلمان اردن درباره موضع دولت اردن در قبال معامله قرن سخنرانی می‌کرد گفت: مواضع ما صرفاً حرف نیست بلکه مواضع ما کنش‌های دائمی و مستمری است که متوقف نمی‌شود. 
روز گذشته ما در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب موضع واحد کشور‌های عربی را بیان کردیم. اردن در این نشست موضع خود را به صورت صریح و روشن بیان کرد. موضعی که روز گذشته کشور‌های عضو اتحادیه عرب اتخاذ کردند موضعی واحد بود و کشور‌های عربی با طرح آمریکا مخالفت کرده و بر اصول ثابت حل و فصل مساله فلسطین تاکید کردند. 
   
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4466861"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2635814/4466861?width=350&height=250"></script></div>
کنفرانس بزرگ مردمی با شعار ”سرنگون باد طرح ترامپ“
شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: جمیل مزهر عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در کنفرانس بزرگ مردمی با شعار ”سرنگون باد طرح ترامپ“ گفت: با تکیه بر قدرت و مقاومت می‌توانیم حقوق مان را از دشمن صهیونیستی و آمریکایی پس بگیریم.
مزهر افزود: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی باید به سرعت نشستی را برای تدوین راهبرد پایان دادن به دودستگی و بازگشت به مشارکت در انتفاضه، برگزار کند. خواهان خروج از تونل اسلو و پس گرفتن به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و توقف هماهنگی امنیتی با این رژیم و لغو پروتکل پاریس هستیم. فلسطینی‌ها نوک پیکان انتفاضه برای بیرون راندن آمریکا از منطقه هستند.
وی خاطر نشان کرد: به مبارزه تا زمان ناکام گذاشتن طرح ترامپ و نتانیاهو که هدف آن نابودی آرمان فلسطین است، ادامه خواهیم داد.  
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4467393"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2635814/4467393?width=350&height=250"></script></div>
تاکید بر وحدت در مقابل دشمن صهیونیستی
صلاح البردویل نیز یکی از مسئولان جنبش حماس در تجمع بزرگ مردمی در مخالفت با طرح آمریکایی معامله قرن گفت: بر لزوم تشکیل کمیته ملی علیه معامله قرن تاکید می‌کنیم.
وی افزود: زمان وحدت فرا رسیده است. همه امروز باید هویت عربی و اسلامی خود را در برابر دشمن نشان دهند. باید همه هماهنگی‌های امنیتی و توافقنامه‌های اقتصادی با دشمن متوقف شود. کرامت انسانی به ما اجازه نمی‌دهد حتی در برابر اشغالگران بخندیم.
وی خاطر نشان کرد: ما ایمان داریم که سرانجام بر دشمنان اشغالگر پیروز خواهیم شد. همه فلسطینی‌ها باید درباره راهبرد رویارویی با معامله قرن توافق کنند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4467438"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2635814/4467438?width=350&height=250"></script></div>
مسکو موضع فلسطینیان را تایید می‌کند
سفیر روسیه در بیروت با اشاره به اینکه آمریکا در لبنان هرج و مرج به راه انداخت، تاکید کرد کشورش موضع فلسطینیان در قبال طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن را تایید می‌کند.
سیاست روسیه در جهان درست برعکس همتای آمریکایی خود است. مسکو با آرامش و درایت با مسائل برخورد می‌کند و حق ملت‌ها را در تعیین سرنوشت خود در نظر می‌گیرد,، اما واشنگتن همه مسائل مختلف را از نگاه محاسبات شخصی خود می‌نگرد و مسئله موسوم به امنیت ملی اسرائیل را در راس اولویت‌های خود قرار داده است. البته هر دو حالت ذکر شده، نتیجه و ثمره شخصیتی است که روسای این دو کشور از آن برخوردارند.
وی افزود واشنگتن از وجود رئیس جمهوری رنج می‌برد که امور حال و آینده آمریکا را در دست گرفته است و سیاست کودکانه و متهورانه‌ای در پیش گرفته است که بیشتر به سورئال نزدیک است، مسئله‌ای که باعث شده است برخی از آمریکاییها، دونالد ترامپ را بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا بنامند.

نظر شما