شناسهٔ خبر: 37975730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار مشروح ۱۳، یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

روسای قوای مجریه و مقننه با حضور در مرقد مطهر امام راحل (ره) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مهمترین عناوین اخبار مشروح ۱۳ امروز اختصاص دارد به:

* تجدید پیمان رییس جمهور وهیات دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره).
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267328" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267328?width=400&height=300"></script></div>


*آقای روحانی، با اشاره به مشی امام در تاکید همزمان برجمهوریت و اسلامیت گفت امام خمینی، نظامی متکی بر آرای ملت ایجاد کرد؛ باید همین مبنا را حفظ و تقویت کنیم. رئیس جمهور، انتخابات را مظهر حضور و انتخاب افراد مورد علاقه مردم دانست و با اشاره به ضرورت فراهم بودن زمینه انتخاباتی پرشور و متنوع گفت: تا روزی که جمهوریت و اسلامیت هست ملت در مقابل همه دشمنان و مشکلات پیروز خواهد بود.

 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267329" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267329?width=400&height=300"></script></div>
 
* آقای روحانی گفت: امام می‌خواست حکومت در چارچوب اسلام، به‌دست مردم باشد، چراکه رشد و توسعه، بدون حضور مردم ممکن نیست. رئیس‌‍ جمهور با بیان اینکه، امام، معتقد بود در هر صحنه‌ای، مردم حضور داشته باشند، پیروزی همان‌جاست، گفت: امام هرگز درباره آینده روشن انقلاب ناامید نمی‌شد.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267330" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267330?width=400&height=300"></script></div>
 

*آقای روحانی با اشاره به تشییع تاریخی سردار بزرگ ایرانیان حاج قاسم سلیمانی گفت: مردم، با حضور با شکوه خود در تجلیل از این شاگرد بزرگ مکتب امام خمینی نشان دادند، آرمان‌های امام و انقلاب زنده و پرنشاط است و ملت، می‌داند، ادامه این راه، جز با استقامت و ایستادگی در مقابل دشمنان ممکن نیست. رئیس جمهور همچنین، طرح موسوم به معامله قرن را طرحی ننگین خواند و گفت: با وحدت، امید و ایستادگی راه عزت و سرافرازی را ادامه می‌دهیم.
 
*رئیس جمهور سپس با حضور بر سر مزار شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و نیز گلزار شهدا، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267331" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267331?width=400&height=300"></script></div>

* رئیس و کارکنان قوه قضاییه نیز با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با امام راحل تجدید میثاق کردند.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267332" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267332?width=400&height=300"></script></div>
 


*حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه امام به دنبال تشکیل جامعه‌ای مبتنی بر عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت بود، گفت: در این ۴۰ سال به برکت اخلاص امام، حضور مردم، خون شهیدان و هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب توانسته ایم به دستاورد‌های بزرگی دست یابیم.

*رئیس قوه قضائیه گفت: با قدرت از حقوق مردم صیانت و با فساد مبارزه می‌کنیم چراکه مبارزه با فساد در ذات انقلاب امام است. آقای رئیسی با بیان اینکه امروز اراده ملت، دولت و همه دست اندرکاران نظام، ایستادگی در برابر دشمنان است، گفت: مردم در همه پرسیِ حضور در تشییع پیکر سردار سلیمانی، رای به مقاومت و ایستادگی دادند و این همان پیام امام، رهبری و ملت ایران است.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267333" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267333?width=400&height=300"></script></div>

*رئیس قوه قضائیه همچنین بر سر مزار شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر حضور یافت و با قرائت فاتحه یاد و خاطر آن‌ها را گرامی داشت. آقای رئیسی با حضور در گلزار شهدا نیز برای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس علو درجات را مسئلت کرد.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267334" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267334?width=400&height=300"></script></div>
 

* رئیس سازمان فضایی کشور اعلام کرد: سازمان فضایی سال آینده، ۴ ماهواره در مدار قرار خواهد داد. آقای براری با بیان اینکه، سال آینده در هر یک از فصول مختلف یک ماهواره به فضا پرتاب خواهیم کرد، گفت: از این ۴ ماهواره، ۲ ماهواره سنجشی با ۳ ماموریت تصویربرداری از پدیده‌های زمین، تفکیک تصاویر با دقت ۵ تا ۱۵ متر و شناسایی سنسور و تشعشات فضایی است.

* با تایید صلاحیت ۲ هزار نفر دیگر در شورای نگهبان به طور میانگین ۲۴ نفر برای هر صندلی مجلس رقابت خواهند کرد. رسیدگی به صلاحیت داوطلبان البته هنوز ادامه دارد. سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیش از ۵۰ درصد ثبت نام کنندگان تأیید صلاحیت شدند و قطعاً این میزان بیشتر خواهد شد.

* بحث‌های انتخاباتی رفته رفته در جامعه گرمتر می‌شود. عده‌ای از هموطنان می‌گویند، تاکنون، تصمیمی برای شرکت در انتخابات نگرفته اند یا تردید دارند، اما شمار بیشتری، حدود بیست روز مانده به انتخابات، آماده شرکت در این رویداد ملی هستند.

* با بومی سازی دستگاه لیزر فوق پیشرفته پالس کوتاه فِـمتو ثانیه، ایران به جمع ۳ کشور سازنده لیزر‌های فوق پیشرفته جهان پیوست. این دستگاه در جشنواری فناوری ریاست جمهوری امسال، محصول برتر شناخت شد.

*آخرین سکوی گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شده. با راه اندازی این سکو روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز از فاز ۱۴ پارس جنوبی برداشت می‌شود. از صفر تا صد تمام مراحل طراحی، ساخت و نصب این سکو‌ها به همت مهندسان و متخصصان کشورمان انجام شده است.

*رئیس سازمان خصوصی سازی از آغاز واریز سود سهام عدالت از سوم اسفند خبر داد.

* در صدمین سالروز تولد معلم شهید، آیت الله مطهری، از تندیس این شهید بزرگوار، در محل موزه عبرت رونمایی شد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267336" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267336?width=400&height=300"></script></div>
 


* در دوازدهمین دوره جشنواره جوانء سربازء ارتش، از ۳۶ سربازء وظیفه و ۱۰ فرمانده نمونه تجلیل شد. این دوره از جشنواره، با شعار «جوانء سرباز ـ امنیت، مهارت و رونق تولید» برگزار شد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267337" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267337?width=400&height=300"></script></div>
 

* هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا تا کنون در کشور مشاهده نشده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با شبکه خبر گفت: موارد مشکوک بررسی شده به این ویروس مبتلا نبوده اند.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267341" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267341?width=400&height=300"></script></div>


* با افزایش قربانیان ویروس کرونا در چین، سازمان جهانی بهداشت به کشور‌های جهان هشدار داد که خود را برای مقابله با شیوع این ویروس در داخل مرزهایشان آماده کنند. شمار قربانیان این ویروس در چین به ۳۰۴ نفر و مبتلایان به حدود ۱۴ هزار نفر رسید. تا کنون ورود این ویروس به بیش از ۲۰ کشور تایید شده است

* فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در گفتگو‌های تلفنی جداگانه با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیر کل جنبش جهاد اسلامی بر حمایت از ملت و آرمان فلسطین تأکید کرد.

* مخالفت‌های جهانی با توطئه آمریکایی ـ صهیونیستی " معامله قرن " ... رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست اتحادیه عرب، ضمن حمله به طرح معامله قرن تاکید کرد: مردم فلسطین هرگز این طرح را نخواهند پذیرفت.

*در حالیکه جهان اسلام یکصدا طرح ننگین معامله قرن را محکوم کرده اند، صد‌ها نفر با برپایی تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مخالفت خود را با طرح " سرقت قرن " اعلام کردند. معترضان پارچه نوشته‌هایی با خود حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «راه دیگری وجود دارد»، «طرح آمریکا را رد می‌کنیم».
 
*تظاهرات مسلمانان و عدالت خواهان در کشور‌های مختلف ضد " معامله قرن " ادامه دارد. صد‌ها نفر با برپایی تظاهرات در برابر سفارت آمریکا در لندن، نقشه جدید آمریکا را برای تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان محکوم کردند.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267338" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267338?width=400&height=300"></script></div>


* در حاشیه جنوبی خلیج فارس هم، زنان با برپایی تظاهرات در صنعا، توطئه "سرقت قرن "را محکوم کردند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_267339" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/767292/267339?width=400&height=300"></script></div>
 


*هزاران نفر از مردم لبنان هم با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در بیروت، با سر دادن شعار‌هایی طرح ننگین " سرقت قرن را محکوم کردند.

*در دیدار رئیس مجلس عراق و مامور تشکیل کابینه دو طرف، بر تشکیل دولتی که مراحل اصلاح امور را وضع کند، تأکید کردند. "محمد الحلبوسی " و " محمد توفیق علاوی ارائه یک برنامه منسجم را برای تحقق خواسته‌های مردم عراق ضروری دانستند. «بَرهم صالح»، رئیس جمهور عراق دیروز طی حکمی رسماً «محمد توفیق علاوی» را مأمور تشکیل کابینه جدید کرد. کابینه جدید باید از مجلس عراق رای اعتماد بگیرد.

* ادامه دعوای برگزیت ... باگذشت کمتر از ۴۸ ساعت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، خط و نشان تجاری دو طرف آغاز شده است. انتشار فراز‌هایی از پیش‌نویس سخنرانی نخست وزیر انگلیس که قرار است امروز بیان شود، از موضع تند " بوریس جانسون " در مذاکره تجاری با اتحادیه اروپا حکایت دارد.

* پنتاگون در گزارشی، اذعان کرد: حملات هوایی ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹، رکورد زده است. بر اساس این گزارش، جنگنده‌های آمریکایی، در سال گذشته، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ بمب، به مناطق مختلف افغانستان زده است. این حجم از بمباران افغانستان ۸ برابر بمباران در سال ۲۰۱۵ و ۸۰ درصد بیشتر از بمبارانی است که نیرو‌های آمریکایی در سال ۲۰۰۹ در افغانستان انجام داده اند.

* تظاهرات مردم ژاپن در اعتراض به اعزام ناو به غرب آسیا ... قشر‌های مختلف مردم با برپایی تظاهرات در توکیو، مخالفت خود را با اعزام ناوشکن به آب‌های منطقه‌ای خارج از کشورشان اعلام کردند. معترضان با سردادن شعار‌هایی، اعزام ناو شکن به خارج از ژاپن را مغایر با قانون اساسی ژاپن دانستند و توقف این تصمیم را خواستار شدند.

* با توجه به حجم زیاد دود و گرد و غبار ناشی از آتش سوزی در کانبرا پایتخت استرالیا شرایط هشدار اعلام شد. مقامات استرالیا با وجود فروکش کردن شعله‌های آتش سوزی جنگلی به علت کاهش دما، اعلام کردند: وضع اضطراری در حومه کانبرا لغو نمی‌شود. آتش سوزی حدود ۵۵ هزار هکتار از مراتع و اراضی پایتخت استرالیا را درگیر کرده است

برچسب‌ها:

نظر شما