شناسهٔ خبر: 37967425 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

آخرین وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت در کشور

وزیر بهداشت ذکر کرد:همکاران ما توانستند زیرساخت نسخه پیچی الکترونیکی که مقدم بر نسخه نویسی الکترونیک است را در ده هزار داروخانه آماده کنند و بقیه داروخانه ها هم در حال پیوستن به این طرح هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در مورد آخرین شرایط نسخه نویسی الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت در کشور توضیح داد:برای اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور اولین بستر لازم پرونده الکترونیک سلامت بود، به دلایلی متأسفانه این طرح سالها بر زمین مانده بود و همکاران ما توانستند زیرساخت نسخه پیچی الکترونیکی که مقدم بر نسخه نویسی الکترونیک است را در ده هزار داروخانه آماده کنند و بقیه داروخانه ها نیز در حال پیوستن به این طرح هستند.

وی خاطرنشان کرد:تا پایان ماه بهمن نسخه پیچی الکترونیک آماده خواهد شد و برای نسخه نویسی نیز سازمان نظام پزشکی و سایر دستگاه های مسؤول درحال ایجاد تمهیدات هستند، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در ۶۰۴ بیمارستان دولتی و کلیه مراکز بهداشتی و درمانی ما در حال راه اندازی است تا بعد از آن به سراغ بخش خصوصی برویم.

وزیر بهداشت ادامه داد:در اولین گام حدود هزار مطب به این طرح خواهند پیوست و ما تلاش می کنیم با اقناع روحی و استفاده ازطریق های ایجاد انگیزه پزشکان را با خودمان همراه کنیم.

نمکی افزود :تنها راه مصرف منطقی دارو، ردیابی دارو، جلوگیری از قاچاق دارو و پرهیز از مصرف بی رویه داروها و پوشش منطقی بیمه از راه نسخه نویسی الکترونیک انجام خواهد شد و ما هیچ راهی جز اجرای این طرح نداریم و تلاش خواهیم کرد در آينده با الکترونیکی کردن نظام سلامت ارایه خدمات را بهبود بخشیم.

وی ذکر کرد:این بستر و ریل گذاری خوش بختانه فراهم شد، کشورهای غربی این راه بین ۵ تا ۱۰ سال پیمودند و این که ما این زیرساخت ها در ظرف یک سال برای جمعیت ۸۰ میلیون نفری مهیا کرده ایم گام بزرگی است که اثرات آنرا در ماه ةای آتی خواهیم دید.

نظر شما