شناسهٔ خبر: 37967425 - سرویس اجتماعی
منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

آخرین وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت در کشور

وزیر بهداشت ذکر کرد:همکاران ما توانستند زیرساخت نسخه پیچی الکترونیکی که مقدم بر نسخه نویسی الکترونیک است را در ده هزار داروخانه آماده کنند و بقیه داروخانه ها هم در حال پیوستن به این طرح هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در مورد آخرین شرایط نسخه نویسی الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت در کشور توضیح داد:برای اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور اولین بستر لازم پرونده الکترونیک سلامت بود، به دلایلی متأسفانه این طرح سالها بر زمین مانده بود و همکاران ما توانستند زیرساخت نسخه پیچی الکترونیکی که مقدم بر نسخه نویسی الکترونیک است را در ده هزار داروخانه آماده کنند و بقیه داروخانه ها نیز در حال پیوستن به این طرح هستند.

وی خاطرنشان کرد:تا پایان ماه بهمن نسخه پیچی الکترونیک آماده خواهد شد و برای نسخه نویسی نیز سازمان نظام پزشکی و سایر دستگاه های مسؤول درحال ایجاد تمهیدات هستند، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در ۶۰۴ بیمارستان دولتی و کلیه مراکز بهداشتی و درمانی ما در حال راه اندازی است تا بعد از آن به سراغ بخش خصوصی برویم.

وزیر بهداشت ادامه داد:در اولین گام حدود هزار مطب به این طرح خواهند پیوست و ما تلاش می کنیم با اقناع روحی و استفاده ازطریق های ایجاد انگیزه پزشکان را با خودمان همراه کنیم.

نمکی افزود :تنها راه مصرف منطقی دارو، ردیابی دارو، جلوگیری از قاچاق دارو و پرهیز از مصرف بی رویه داروها و پوشش منطقی بیمه از راه نسخه نویسی الکترونیک انجام خواهد شد و ما هیچ راهی جز اجرای این طرح نداریم و تلاش خواهیم کرد در آينده با الکترونیکی کردن نظام سلامت ارایه خدمات را بهبود بخشیم.

وی ذکر کرد:این بستر و ریل گذاری خوش بختانه فراهم شد، کشورهای غربی این راه بین ۵ تا ۱۰ سال پیمودند و این که ما این زیرساخت ها در ظرف یک سال برای جمعیت ۸۰ میلیون نفری مهیا کرده ایم گام بزرگی است که اثرات آنرا در ماه ةای آتی خواهیم دید.