شناسهٔ خبر: 37751040 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از مالیات بر ارزش افزوده

مساوی شدن سهم دولت و مدیریت شهری و روستایی، مطلوب است

جمالی نژاد مواد تصویب شده از لایحه مالیات بر ارزش افزوده در جلسه علنی اول بهمن مجلس از جمله مساوی شدن سهم دولت و مدیریت شهری و روستایی از مالیات بر ارزش افزوده را مطلوب دانست.

صاحب‌خبر -
مساوی شدن سهم دولت و مدیریت شهری و روستایی، مطلوب استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه اعتبارات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در شرایط کنونی برای مدیریت شهری و روستایی کشور مهم و تاثیرگذار است، گفت: خوشبختانه در جریان بررسی ماده ۴۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نمایندگان مجلس با مساوی شدن سهم درآمد عمومی کشور و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اضافه کرد: سهم درآمد عمومی به عنوان مالیات به حساب خزانه داری کل کشور واریز و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان عوارض حسب مورد به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان و حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود.
وی همچنین مشخص شدن سهم شهرداری ها، دهیاری ها، روستا‌های بدون دهیاری و مناطق عشایری از عوارض و سایر جزییات این موضوع را هم خبر خوبی برای خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی کشور بیان کرد.
به گفته جمالی نژاد به موجب ماده ۴۵ لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تصویب نمایندگان مجلس رسید، عوارض آلایندگی وسائط نقلیه برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهر‌های آلوده هزینه می‌شود.

نظر شما