شناسهٔ خبر: 37698715 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در حاشیه همایش ملی

اعلام آمادگی مدیریت شهری و روستایی با شورا‌های آموزش و پرورش

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از آمادگی وزارت کشور و مدیریت شهری و روستایی برای همکاری، همفکری و تعامل با شورا‌های آموزش و پرورش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد، در حاشیه همایش ملی گرامیداشت هفته شورا‌های آموزش و پرورش در تهران، گفت: وزارت کشور و خانواده مدیریت شهری کشور با ۱۳۰۴ شهرداری و شورای اسلامی شهر برای اجرای تکالیف و مسئولیت‌های قانونی در تعامل با شورا‌های آموزش و پرورش اعلام آمادگی می‌نماید.
وی افزود: آموزش و پرورش پویا قدرت تاثیرگذاری مطلوبی بر بخش‌های مختلف جامعه دارد و تقویت ابعاد مختلف آموزش و پروزش باید در اولویت دستگاه‌ها قرار گیرد.
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر ضرورت پیوند شورا‌های اسلامی شهر و روستا با شورای آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان‌ها و شهر‌ها به ویژه در کلانشهر‌ها با کمیسیون‌های تخصصی شورا‌ها تاکید نمود.
جمالی نژاد تاکید کرد: تحول در عرصه آموزش و پرورش، تحول در سایر بخش‌ها را در پی دارد و باید به ابعاد مختلف آموزش و پرورش بیش از پیش توجه نمود. وی پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی و ویژه برای تحقق مفاد قانون شورا‌های آموزش و پرورش از جمله کارگروه مدیریت شهری و روستائی را عنوان کرد.
تهیه برنامه اقدام مشترک در سطح محلی و ملی در حدود وظایف و تکالیف مندرج در قانون و تهیه نظام تقسیم کار بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش در حدود قانون از دیگر پیشنهاد‌های معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بود.
جمالی نژاد تاکید کرد: خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی برای ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب آماده همکاری مستمر می‌باشد.
وی بر تنظیم مکانیزم‌های مشخص برای ارائه گزارش‌های دوره‌ای از پیشرفت امور و نظارت بر فرآیند‌های مندرج در قانون و آسیب شناسی اجرا نشدن مفاد قانون شورا‌های آموزش و پرورش و آئین نامه اجرائی آن و تنظیم راهکار‌های مرتفع شدن مشکلات و موانع پیش رو تاکید کرد.

نظر شما