شناسهٔ خبر: 37698864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد

۴۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری است/ آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان

یلالی از آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان در شهرستان آبادان خبر داد و گفت: علم ثابت کرده که ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری بوده و متاثر از سبک زندگی ما هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «آرش یلالی» امروز (یکشنبه ۲۹ دی) در نشست آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان که در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر از هر ۱۰ مرگ و میر در کشور هفت مرگ مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است که از این تعداد پنج مرگ مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی است.

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان سرطان را پس از بیماری‌های قلبی و عروقی، مهم‌ترین عامل مرگ و میر دانست و اضافه کرد: علم ثابت کرده که ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری بوده و متاثر از سبک زندگی ما هستند.

 

وی به برگزاری همه‌ ساله پویش ملی مبارزه با سرطان اشاره کرد و افزود: در این پویش از ۲ جنبه برای حساس‌ سازی و همراه‌ سازی مردم استفاده می‌شود که در جنبه نخست موضوع پیشگیری از ابتلا به سرطان و در مقوله دوم نیز موضوع تشخیص به موقع این بیماری مطرح است.

 

یلالی با بیان اینکه سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در کشور است تصریح کرد: خود مراقبتی و شناسایی به موقع نقشی کلیدی در درمان این سرطان دارد و با چند اقدام ساده می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در پویش ملی مبارزه با سرطان به دنبال آن هستیم در این نگرش که «سرطان مساوی با مرگ است» تجدید نظر ایجاد کنیم اذعان داشت: با وجود پیشرفت‌های علمی، تشخیص به موقع در درمان هر سرطانی به شدت تاثیرگذار است.

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادانی با بیان اینکه برای پیشگیری از سرطان باید همه دست در دست هم دهیم عنوان کرد: هدف کلی این پویش ملی کاهش بروز مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آن است.

 

وی خاطر نشان کرد: گروه‌های هدف اصلی این پویش، مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده‌ها، مجریان خارج از حوزه سلامت و سیاستگذاران و مجریان حوزه سلامت هستند.

 

یلالی شعار اصلی پویش امسال را «سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خود مراقبتی و امید» عنوان کرد و گفت: برنامه‌های تبلیغی و حمایت‌طلبی، آموزشی و مردمی، مرتبط با جلب مشارکت سیاستگذاران، اطلاع‎‌رسانی در خصوص فعالیت‌های وزارت بهداشت و برگزاری مراسم هفته سرطان از مهم‌ترین اقدامات این پویش است که تا روز هفتم بهمن ادامه خواهد داشت.

 

پایان پیام/ 660

نظر شما