شناسهٔ خبر: 37695635 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یکم بهمن

آغاز پویش ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان

پویش ملی سرطان از یکم بهمن‌ماه در دانشکده علوم پزشکی آبادان آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر از هر ۱۰ مرگ‌ومیر در کشور، هفت مرگ مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است که از این تعداد پنج مرگ مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی است.

آرش یلالی افزود:  بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر در کشور به شمار می رود ولی علم ثابت کرده ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری بوده و متأثر از سبک زندگی ما هستند.

وی به برگزاری همه‌ساله پویش ملی سرطان اشاره کرد و افزود: در این پویش از ۲ جنبه برای «حساس سازی» و «همراه سازی» مردم استفاده می‌شود که در جنبه نخست پیشگیری از ابتلاء به سرطان و در مقوله دوم تشخیص به موقع این بیماری مطرح می شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان سرطان سینه را شایع‌ترین سرطان در کشور دانست و گفت: خود مراقبتی و شناسایی به موقع نقشی کلیدی را در درمان این سرطان دارد و با چند اقدام ساده می‌توان از ابتلاء به آن جلوگیری کرد.

وی هدف کلی این پویش ملی را کاهش بروز مرگ‌ومیر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آن اعلام کرد و افزود: مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده‌ها، مجریان خارج از حوزه سلامت و سیاست‌گذاران و مجریان حوزه سلامت گروه‌های هدف اصلی این پویش، هستند.

نظر شما