شناسهٔ خبر: 37618104 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

خداحافظی محسن تنابنده و احمد مهران فر با تلویزیون زینب ابوطالب مجری افق بابت سخنان جنجالی‌اش مجبور به عذرخواهی شد + فیلم

محسن تنابنده و احمد مهران فر اعلام کردند که بعد از پروژه پایتخت 6 دیگر با تلویزیون همکاری نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -

محسن تنابنده و احمد مهران‌فر بازیگران سریال «پایتخت» اعلام کردند که پس از پایان ساخت فصل جدید این سریال دیگر با تلویزیون همکاری نخواهند کرد.

 صحبت‌های کارشناس شبکه افق درباره رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری با واکنش محسن تنابنده روبه‌رو شد. او در این باره به «فیلم‌نیوز» گفته است
: «در پی توهین‌هایی که به رخشان بنی اعتماد و باران کوثری در تلویزیون رخ داد می خواهم اعلام می کنم که پس از پایان تصویربرداری «پایتخت ۶» دیگر هیچ همکاری با تلویزیون نخواهم داشت و دیگر هم در هیچ سریال تلویزیونی بازی نخواهم کرد و حتی به عنوان نویسنده هم با تلویزیون همکاری نخواهم کرد. هم اکنون هم چاره ای جز ادامه تصویربرداری «پایتخت ۶» نداریم و گرنه می خواستم همین الان همکاری ام را با تلویزیون به اتمام برسانم»

تحریم تلویزیون


به گزارش خبرآنلاین ، این خداحافظی ناگهانی احمد مهران‌فر را هم به واکنش واداشت. مهران‌فر گفته است که «پایتخت۶» آخرین حضور او در تلویزیون خواهد بود و به دلیل توهین‌های که به سینماگران معتبر و محترم شده او نیز دیگر به هیچ عنوان در سریال‌های تلویزیونی و برنامه‌های صداوسیما حاضر نخواهد شد.

 

اعتراض کانون کارگردانان و خانه سینما به توهین به باران کوثری و رخشان بنی اعتماد


در پی صحبت‌های صادق کوشکی در شبکه افق و توهین به رخشان بنی اعتماد و باران کوثری دو نهاد صنفی از سینماگران خواستند صدا و سیما را تحریم کنند.

زینب ابوطالب مجری افق بابت سخنان جنجالی‌اش مجبور به عذرخواهی شد + فیلم


به گزارش فرارو، در بخشی از بیانیه خانه سینما آمده: اهانت اخیر و بی‌شرمانه صداوسیما به بانویی محترم از جمع کارگردانان سینمای ملی ایران و فرزند هنرمندش، پیش و بیش از آن‌که خدشه‌ای به ساحت اعتبار و ارزش این سرمایه‌ی فاخر فرهنگی و هنری کشور وارد کند، برای ما سینماگران و همه کسانی که سینمای اجتماعی او را در تمام این سال‌ها دنبال کرده‌اند، گواه گویایی‌ست بر تداوم عامدانه‌ی روند ایجاد تفرقه و تخریب توسط سازمان مذکور.به همه همکاران خود پیشنهاد می‌دهد که با خودداری از حضور در برنامه‌های به اصطلاح سینمایی و تحلیلی این رسانه، همدل و همراه در این اعتراض حرفه‌ای مشارکت کنند تا این رسانه گمان نبرد که به اتکای قدرت و بودجه‌ی وافرش می‌تواند هر تهمت و توهینی را نثار سینمای ایران و چهره‌های فرهنگی این سرزمین کند.

درخواست کارگردانان سینمایی برای عذرخواهی رسمی


همچنین دربیانیه کانون کارگردانان آمده: کانون کارگردانان سینمای ایران هتک حرمت بزرگان و سرمایه های سینمای ایران سرکار خانم رخشان بنی اعتماد و جناب آقای مسعود کیمیایی را شدیدا محکوم می کند و در برابر تخریب، فحاشی و توهین شرم آور به سینماگران سکوت نخواهد کرد.کانون کارگردان سینمای ایران با احترام به تمامی برنامه سازان سیما، رسما از تمامی کارگردانان سینما درخواست می کند تا عذرخواهی رسمی سازمان صداوسیما در هیچ برنامه تلویزیونی به عنوان میهمان و کارشناس شرکت نکنند.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه مهم معاونت ریاست‌ جمهوری در امور زنان برای برخورد با توهین‌های شبکه افق

نظر شما