شناسهٔ خبر: 37577041 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بهرام عظیمی مطرح کرد:

از استیکرهای رستم و سهراب تا نوستالوژی توپ پلاستیکی در جایزه سال استیکر

رییس هیئت داوران جایزه سال استیکر از حضور استیکرهایی بر اساس شخصیت رستم و سهراب و نوستالوژی توپ پلاستیکی در این جایزه خبر داد و گفت: کیفت آثار دریافتی، انتخاب برگزیدگان را برای تیم داوری دشوار کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، نشست خبری نخستین مسابقه سراسری «جایزه سال استیکر»پیش از ظهر امروز 23 دیماه با حضور میثم عسگری مدیرعامل آی گپ و رییس جشنواره، سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر این رویداد، بهرام عظیمی ریس هیئت داوران این مسابقه و محمد میثم میثمی رییس فرهنگسرای اندیشه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

 

در این نشست«بهرام عظیمی»، رییس هیئت داوران جایزه سال استیکر با اشاره به همکاری با مجموعه آی گپ در برگزاری این رویداد هنری  گفت:  گفتگوهایی ابتدایی برای برگزاری جایزه سال استیکر  سال گذشته با مجموعه آی گپ انجام شد و منجر به شکل گیری این رویداد شد اما من امید نداشتم که جشنواره به این خوبی باشد چون موضوع جشنواره، موضوع سختی بود.

وی افزود: من فکر می کردم اگر جشنواره استیکر بخواهد با 20 موضوع برگزار شود و یک هنرمند از 20 موضوع بخواهد کار کند، خیلی براش سخت است؛ مثلا از 20 تا اسپیکر پنج تا 10 تا کار خوب دربیاورد و  این کار سختی است  بر همین اساس فکر می کردیم همه هنرمندان در این رویداد شرکت نمی کنند  چون خودم به عنوان کاریکاتوریست توانایی انجام این کار را ندارم. با وجود داور شدن احساس می کردم جشنواره موفقی نباشد و خیلی به آن بدبین بودم تا اینکه آثاری از 131 هنرمندی که به دبیرخانه ارسال شده بود را دیدم  و شگفت زده شدم.

رییس هیئت داوران جایزه سال استیکر   این جایزه را  جشنواره ای  حرفه ای دانست و گفت: تیم داوری این جشنواره تیم حرفه ای بودند، تنها چیزی که ما نگران آن بودیم خروجی جشنواره بود ولی کیفیت آثار رسیده ما را شگفت زده کرد و همین انتخاب آثار را برای ما سخت تر کرده بود چون قرار بود 50 مجموعه را انتخاب کنیم، .

 

بهرام عظیمی  یادآور شد: همان طور که می دانید  جشنواره کاریکاتوردر میان هنرهای دیگر که وقتی نمایشگاهی برای آن برپا می کنیم هر آدمی با هر سطح سلیقه ای با آن  ارتباط برقرار می کند اما  جایزه سال استیکر  از جشنواره کاریکاتور هم بهتر است  زیرا امروز فردی را پیدا نمی کنید که گوشی در دست نداشته باشد و متنی را  برای فردی دیگر ارسال نکند  در واقع همه ما درگیر آن هستیم مردم خودشان می توانند آثار را داوری کنند.

 

رییس هیئت داوران جایزه سال استیکر با بیان اینکه آثاری متناسب با شخصیت های ایرانی به این جشنواره ارسال شده اند که بسیار متنوع و جالب توجه هستند، گفت: در جایزه سال استیکر استیکرهای ایرانی با الگو برداری از شخصیت هایی مثل رستم، سهراب، زال، حاجی فیروز  طراحی و ارسال شده اند که بسیار جالب توجه هستند حتی استیکرهایی بر اساس  موضوعات ایرانی مثل توپ پلاستیکی یا لباس های اقوام نیز در میان آنها دیده می شود.

 

 

وی درباره هنرمندان شرکت کننده در جایزه سال استیکر گفت: در این رویداد 131 نفر شرکت کردند. خود من و آقای شجاعی طباطبایی تنها 20 نفر از این هنرمندان را به عنوان تصویرگر و کاریکاتوریست می شناسیم ولی اغلب کارهای شاخص این رویداد توسط افرادی که ما نمی شناختیم، ارسال شده بود.

 

بهرام عظیمی تصریح کرد: جشنواره استیکر جشنواره معنوی است که ارزش مادی آن هم خوب است و می توان گفت این جشنواره جزو معدود جاهایی است که کالاهای خارجی را کنار می گذاریم و از کالاهای ایرانی استفاده می کنیم.

پایان پیام/ 32

نظر شما